Gå til innhold

sierraboy

Bruker
  • Innholdsteller

    85
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sierraboy

  • Bursdag 04/17/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    stereo, bil osv
  • Modell (eks S4)
    200sx
  • Biltype (eks Audi)
    Nissan
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    elektriker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0l turbo
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    senket, BOW, Greenfilter
  • Fylke
    oslo

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    oslo

sierraboy's Achievements

  1. Ja, håpløs den tjenesten der egentlig, ihvertfall på denne type bil.. Men ring til Frode, han er veldig medgjørlig og ordner sikkert en hyggelig pris!
  2. Så to serdeles pene S14A på Esso søndag kveld litt etter tolv. Begge var svarte, og hadde svarte felger med blank kant. Noen som kjenner til disse??
  3. Kan du skaffe bekreftelse på at du har kjørt skadefritt med firmabil i 3år, gir gjensidige deg 50% bonus med en gang. Hvis du deretter ringer Frode i gjensidige på tlf 48 00 89 45 skaffer han deg en god avtale! Fikk nettopp forsikring på min ny innkjøpte S14A, endte på 17500kr med kasko og 8000km i kjørelengde. Bor i oslo og er under 24 år..
  4. Ønsker å kjøpe frontfanger til sierra cosworth, som skal sitte på en -92 sierra sedan. Trenger også venstre frontlykt til samme bil. Stor fordel om fangeren er i fargen moonstone grey, men alt er av interesse. Bør være i god stand, reparasjons objekter er ikke interessant. Bor i Oslo området, så bør ikke være for langt unna..
  5. Ville gått for dynabel suben jeg. Kjenner en som hadde en sånn en, fungerte bra den ihvertfall. Eltek har jo i tillegg en butikk som man kan komme til, hvis det er noe problemer med produktet, pluss at de har spisskompetanse på området, tviler på at komplett har samme kundeservice..:well
  6. Kan jo virke som det er et dobbelspole element du har. Er ikke sikkert forsterkeren tåler at du paralellkobler inn enda et element i kretsen, ville forhørt meg med noen først i såfall. Kansje bare koble ut den originale bassen? Hvis ditt eget element er bedre enn det originale vil nok kansje det være en bedre løsning..
  7. Hvis du skal ha to elementer i samme kasse er det best om du lager et kammer til hvert element. Disse kammerene bør ha riktig volum i henhold til elementet du velger. Det finnes programmer for å regne ut riktig volum, der man bare fyller inn parametrene til elementet. Hvordan du skal koble det avhenger av type element og forsterker. Hvis du feks har to elementer på 4ohm, vil impedansen halveres til 2ohm ved paralellkobling. Du må da sjekke at forsterkeren tåler denne belastningen, noe de fleste bilforsterkere gjør. Men hvis du brokobler forsterkeren, vil impedansen forsterkeren opplever være 1ohm og det er det ikke alle forsterkere som tåler. Du må med andre ord finne ut hvilke elementer du skal bruke, og hvilken impedans disse har. Samt finne ut hvor lav impedans du kan tilkoble forsterkeren, (det står som regel stabil helt ned til 2ohm e.l.).
  8. Hjelper å sette inn en Bertone Turbo motor har jeg hørt! Er ikke de helt store inngrepene som skal til heller, ihvertfall ikke i den gamle motorenimstupid
  9. Hehe, fin bil! hellothere Samme farge som min, mangler bare lakkerte fangere cheers
  10. Sub kasse, og en boks med arbeidslyst kansje?? babyhmm?
  11. Ok, skal lese tråden... Men hvis vekt har noe å si, vil ikke det samme da gjelde med et stort element kontra et lite? Ikke for å generalisere, men sånn i teorien well
  12. Ja, så du er enig i at vekt har noe å si da... Det er det jeg prøver å få svar på. Men da vil jo det samme gjelde en stor bass kontra en liten... Jo lenger ned du kommer i frekvens, jo mindre vil jo elementets tyngde ha og si. Men når vi snakker om samme frekvensområde, med elementer av forskjellig størrelse ville jeg tro at det har litt og si. Jeg sier ikke at automatisk alle 12" er "tregere" enn enhver 8", men hvis man sammenligner samme prisklasse kombinert med en forsterker i samme prisklasse...
  13. Ja, tenkte ikke i bil sammenheng egentlig. Men i større PA anlegg ol... Men du mener at det ikke ville være noe problem å lage en 12" diskant? Ikke det at det er noen som ville ha bruk for det, men er det mulig? Jeg vil ihvertfall tro det er mye lettere med et mindre element som trenger mindre kraft for å stoppe og snu... Det samme vil jo da gjelde en stor basshøytaler kontra en liten...
  14. Har du da en god grunn til at mellomtone og diskant elementer gjerne er mindre enn basselementene? Kan man lage en 12" som spiller rent opp til 20.000Hz? Eller har ikke dette noe med størrelsen på elementet å gjøre heller?
  15. Selv om forsterkeren gir ut et signal med 60Hz, trenger ikke nødvendigvis høytaleren å gjengi denne frekvensen... Hvis du setter en basskasse med elementet opp, og setter deg oppå denne, er jeg sikker på at du ikke vil få 60hz ut. Dette er satt litt på spissen, men det handler ihvertfall om å flytte masse fort, denne massen skal stoppe og snu flere titalls ganger i løpet av et sekund! Jeg mener ikke at et stort element spiller av musikken i slow motion, men den vil ikke klare å gjengi musikken like detaljert som et mindre element, pga G kreftene.. Dette er ihvertfall det jeg tror, utifra det jeg har lært...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår