Gå til innhold

-=turbokalle=-

Bruker
  • Innholdsteller

    102
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om -=turbokalle=-

  • Bursdag 06/26/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, musikk, fotball ++
  • Modell (eks S4)
    240 TIC
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    Meieri
  • Motor (eks 1.6)
    B230ET

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.turboperformanceclub.com
  • Bosted
    Alvdal, Hedmark

-=turbokalle=-'s Achievements

  1. Hei. Trenger hjelp til å få min 240tic på veien igjen. (B230ET 87mod) Begynte plutselig å blåse sikringer til bensinpumpereleet. Bilen kan gå 1 time ++ på tomgang, men straks jeg kjører et par meter så ryker sikringen. Har sjekket alle ledninger, releer, kontakter osv og alt er 100%.. Sikringen ryker straks motoren får litt mostand. Tror ikke det kan være bensinpumpe da den går på egen sikring. Alle forslag mottas med takk:)
  2. Å ja.. Sånn å forstå.. Er nok litt fjern ja. Ikke no nytt det:)
  3. Kjøp deg HAYNES-BOK!! Da har du koblingskjema osv til alt.. Så er det mye lettere å finne ut av ting. 1. Stift 15 på coilen skal ha tenningspluss. Mål med multimeter om denne har 12v når tenning står på. Stift 1 skal ha pulsspenning fra stift 1 på tennmodul. Da tar du ut kontakta fra tennmodulen og måler mellom stift 1 og den ledningen som skal på coilen. Tror den er rød og kvit. Er alt i orden der så er det antakelig noe du har kobla feil. 2. Er du 100% sikker på at det er riktig svinghjul. Kan lett formikses med svinghjul fra B230K. Da er det større rom mellom hullene. LH2.4 svinghjulet så sitter hullene tettere. 3. Har du noen kontakter til overs. LH2.4 har vel både bankesensor og lamda. Er alt det kobla til.?? Har gjort dette noen ganger sjøl, så jeg vet at man fort går lei. Men er bare å stå på, desto fortere kan du ut å sladde.:)
  4. Mulig jeg er helt fjern her men hva i huleste er AN koblinger?
  5. Ganske enkelt. Du gjør følgende: Sandwich (den tingen oljefilteret sitter skrudd på, med to skruhøl på sida. Der skrur du inn slangene som går videre til kjøleren, som du må montere i fronten på bilen. Foran eller bak radiator en plass (ikke så nøye). Så det du trenger er: sandwitch, slanger og oljekjøler, samt evt drill og skruer for å feste kjøleren. Alt i alt en simpel jobb som tar ca en time om du har litt teknisk innsikt. Du får tak i alt dette fra en 740/760 turbo.. Good luck :)
  6. Det skal være en spenningspuls, antakelig fra stift 1 på hjernen...
  7. At bensinpumpa ikke går når du vrir på tenninga er helt normalt. Den skal ikke gå før motoren går. Pumpereleet får trigger+ ifra hjernen. Men hvis du napper av ledningen fra startern og prøver å starte så skal pumpa gå. Hvis ikke kan du jo lure inn konstant 12v til pumpa. Men først ville jeg sjekket svinghjulet. Det skal ha en haug me hull rundt hele, ikke en sånn liten tapp som motronic bruker.. Har svinghjul liggende her hvis du må ha..
  8. Plast & Son, T-rød styling. Fås kjøpt hos http://www.bcb.no..
  9. Har både r-vinge og takvinge på min t5, og syns det passer helt perfekt..
  10. Har også det på min t5. Men har ikke twinpipe, kun vanlig helsats med to dempere. Bråker mye ved fullgass og lite ellers. Helt perfekt lyd.
  11. Kjøpt meg 850 jeg og. Kongebil. Eneste minus er at det er framhjulstrekk, ellers helt topp.. Men kommer nok til å savne 740n i vinter trur jeg. En vanlig original 10v går nok for ca 80-100000. Ikke mer hvertfall. Gått lei 940n? Hehe
  12. Har du fått fikset det??? Hvis ikke så er det jo fort gjort å finne det ut. Bare å skru av hjulet, løsne calipperen og skru av skiva. Tar maks 10min på hver side.:)
  13. Jeg har faktisk både JT 3" rett fra turboen, samt trimchip så da må vel den eneste løsningen for meg å strupe tomgangsmotoren. ER jævlig irriterende. Hvis jeg er ute på "byn" eller noe og kjører veldig sakte i 1 gir og deretter skal gire om til 2 gir, så stiger den på turtall akkurat som om jeg ikke slipper gassen før jeg clutsjer. Det eneste som hjelper er å gi litt gass før jeg girer, men er jo ikke bestandig det er mulig..
  14. Konge bil. Har akkurat kjøpt meg helt lik bil. Samme farge til og med.. Men har en italiensk versjon, så jeg har 2l motor istedet for 2.3l. Hvilke felger ble det så du kjøpte? På min har jeg BM Kobra 19", syns dem kler bilen godt. Syns store felger med 5 eikre passer best på 850. Ga 174000 for den. Tror det var en grei pris med tanke på alt som er gjort med den. Gått 187000km og har komplett servicehefte. Strålende fornøyd så langt hvertfall. Men er synd den drar i feil ende. Kommer nok til å savne 740n i vinter..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår