Gå til innhold

mrabarth

Bruker
  • Innholdsteller

    57
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mrabarth

  • Bursdag 04/05/1977

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.mride.se
  • Bosted
    umeå / Sweden

mrabarth's Achievements

  1. Tjenare! Har pulat på lite nu under veckan för att komma lite närmare SFRO byggbes 1. Det är bakbromsarna som har varit fokus just nu. Grejorna är baserade på Honda CBR 900 RR frambromsar. Skivorna flytande och är 300mm. Bromsoken är 4-kolvs aluminiumok. Skivorna har jag moddat något genom att frästa om centrumhålet, samt byta bult delning för att passa inre drivknutens bultdelning. Sen har jag fräst några 7mm distanshylsor som är distans mellan drivknut och skiva. Sen skulle oken dit. Jag tog två stycken T6 alu stycken och fräste fram två adapter klossar som skruvas fast på sidorna av diffvaggan. Blev kanske lite i överkant tilltaget :D , men man vill ju vara säker på att så viktiga grejor är stabila. :up: Så här ser det ut.
  2. Hej! Tackar! Precis. Jag kommer att bygga en ny kåpa över bakdelen som kommer att täcka det mesta. Dock så kommer den nog inte att få så mycket formula look bara med den kåpan. Fler uppdateringar med bakvinge kommer kanske lite senare. /Micke
  3. Hej igen! Dags för en MILSTOLPE i bygget!! NU STÅR DEN PÅ HJUL!!!!!!!! :hyper: :up: Snacka om att detta har jag verkligen väntat på! :D Grymt kul att rulla ut det på egna nypålagda R-däck. Bakfjädrarna verkar matcha vikten hyffsat :up: också! Den ser otroligt bred ut över baken, men den är exakt lika bred fram som bak: 210cm. Rörupphängningen av de fd. framskärmarna kommer att kapas bort och ersättas av något annat. Jag kommer att göra en minimalistisk karossdetalj över bakdelen såsmåningom, det är fortfarande på skisstadiet. :) Så här ser det ut.
  4. Tackar allesammans!! Visst hade det varit kanonkul! Men det är tyvärr inte säkert att min ekonom i tillåter sådan resor. Hur mycket körtid får man på en sådan stor träff? Jag har hört att man bara får köra 3-4 x 10minuter- kan det stämma?
  5. Då var det dags för lite bilder!!
  6. Hehe!! Tackar Tackar för de "sjukt" trevliga inläggen!! :D Jag har haft trassel med internet så jag har inte kunnat svara er förrän nu. Jo det är så att jag jobbar för tillfället med bilanpassning. Jag bygger alltså om bilar till handikapp anpassade bilar, så rörelsehindrade personer har en chans att leva ett normalt liv. Riktigt kul och kreativt jobb!
  7. Sådärja! Då har det hänt lite till i garaget. Bakramen är nästan klar. Saknas två rör samt helsvetsning. Bärarmarna och toe-staget har kommit på plats. Totalbredden utanpå hjulen kommer fortfarande att vara samma som fram - 210cm. Men den kommer att se mycket bredare ut bak eftersom jag inte har någon kaross som sticker ut. Lite bilder! Kommentera gärna :hyper:
  8. Precis som VOMAZ säger så är det Vikt/effektförhållandet som beskrivs. När jag skrev den signaturen var den relativt bantad och - torr (-vätskor). Då vägde den 430kg, och med 300hk blir det ~ 700hk/1000kg (ton). Den har gått upp till 460kg som helt klar med lite extrautrustning fulltankad.
  9. Tjenare! Självklart ska jag uppdatera min hemsida även med nya videofilmer när den är färdig! Ska göra fler filmer i sommar än det blev förra sommaren! :thumb
  10. Hehe! Synd? Nejdå du ska nog se att det ordnar sig! :)
  11. Tjenare! Om jag förstår dig rätt.... Om man endast kan köra igenom registrerings besiktning med 0 bar i laddtryck, istället för att montera lös turbon.. Nej tyvärr det kommer tyvärr aldrig att fungera. Man måste göra en "varaktig" modifiering av motorn för att det ska kunna godkännas. :)
  12. Tjenare! Det stämmer! Det vore helt omöjligt att registrera om den till bil med den motor satt i som trehjuling- Då skulle den behöva väga ca 1500kg..... Det jag nu måste göra är att modifiera bilen så jag hamnar på 15kw/100kg. Detta är helt lagligt och helt utan problem, men det medför ju massor med jobb....:thumb .
  13. Det blev lite tid i garaget idag med. :) Jag fick lite "inside" tips från England om att dessa kedjedrivna diffar kan komma i självsvängning. De dom menar är att upphägningsplattorna behöver förstärkning så inte plattorna börjar svänga från sida till sida "vibration". Vilket i värsta fall kan matta ut plattorna så de spricker med jobbiga haverier som följd. Det lät helt klart vettigt, så jag svetsade ihop ett "Bolt ON Reinforcement KIT" :D .
  14. Gissar på ca 550- 570kg + förare. Blir nog helt ok prestanda skulle jag tro.. :thumb
  15. Kanske dax för lite uppdateringar! :D Inget hokuspokus här inte... Penna och papper är fina grejor!! :D 8mm tjock Mg-alu plåt kapas med kingkapskiva på vinkelslip. Älskar det verktyget!! Som att kapa i smör. Ihopmonterat för test. Allt verkar stämma som på min ritning!! Kul kul!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår