-
Innholdsteller
94 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om JÅR
- Bursdag 05/17/1981
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
2,3-16V,Ascona,Golf
-
Biltype (eks Audi)
Mercedes,Opel,VW
-
Fylke
Møre og Romsdal
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Kristiansund
JÅR's Achievements

Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Jeg har en diskusjon gående med noen kamerater hvor vi ikke kommer helt til enighet, kanskje noen her kan hjelpe? Saken er den att en kompis har hatt 2 års sperrefrist på førerkortet sitt etter han mistet det, denne perioden er nå over og han mener han dermed kan starte med øvelseskjøring. Jeg mener å ha hørt att man må søke om førerkort hos statens vegvesen før man hverken kan øvelseskjøre eller tenke på å ta førerprøven på nytt. Noen her som kan bekrefte/avkrefte dette? På forhånd takk.
-
Så ut som et kult prosjekt når du la ut di første postene husker jeg. Er en stund siden jeg har sett innom denne tråden nå, men fy .... dette blir heftig. Disse Escortene er etter hva jeg har hørt kjent for godt veigrep originalt, så denne må jo sitte på som ei fitte når den er ferdig. Morro å se att folk tar seg tid og gjør ting så gjenomførte også, absolutt inspirerende og underholdene. Keep up the good work:thumb Jeg skal iallefall følge med bedre her heretter:popcorn
-
Er hensikten så stor med snorkel på en bensinmotor da? Trodde det var på gode gamle dieselmotorer det hadde noe for seg. Er tross alt litt mere enn innsuget som ikke er noe særlig begeistret for vann på en besninmotor, sånn som tenning f.eks. Eller er jeg på jordet:wonder: Men uansett, kult prosjekt som sikkert er mye morro:partyon:
-
Da kan man jo begynne å lure på hvor stor vekt man kan legge på en slik utregning i noe så alvorlig som en rettsak:confused:
-
Jeg lurer på om noen har har noe peiling på hvoran dette utføres, og hvor stor vekt det blir lagt på en slik utregning i forhold til sjåførens opplysninger i en eventuell straffesak? Må jo være enormt mange variabler i ett slik regnestykke...
-
Er de noe særlig godt egnet til "Left Hand Drive", når de er "JDM" da:confused: Se her
-
Skal stemme bra det, trykk dørtrekket inn og vekk fra sveiva. Da skimter man splinten. Jeg bruker ettt lite skrujern for å trykke den opp "underfra", til jeg får tak i toppen av den og dratt den ut.
-
Har du ikke noe mere bilder av dysene da, hvor peker strålen fra di? Er dett baree for kjøling av stemplene, eller får man litt olje utenpå stemplene og smurning også? Beklager detaljemaset her, men alltid lurt på hvordan dette med underspyling fungerer....
-
Heftig prosjekt:thumb Rått att noen bygger på 8V motor:m'm: Men kan du forklare litt nærmere hvordan systemet med underspyling fungerer? Det er underspyling av stemplene det er snakk om ja, eller er jeg helt ute på jordet:confused: Er hullene ved messingdysene di originale oljekanalene, og messingdysene noe du har satt inn, og isåfall, hvordan får man oljespyling på stemplene via di??? Mulig jeg roter fælt her, er ikke noen motormann, men vært morro og vist hvordan greiene fungerer:bok: Lykke til videre, og håper på mere oppdateringer og underholdende lesestoff:thanks
-
Holder på å bestille senkesett med dempere til min W202, og det ser nå ut til att det står mellom H&R og Vogtland sine sett. Disse ligger i samme prisklasse, men Vogtland er nytt for meg. H&R har jeg hørt om, og stort sett bare positive ting. Men er det noen her som har kjennskap til Vogtland og kan uttale seg om kvaliteten her?
-
Jeg trodde heller ikke man fikk coilovers til disse bilene. Men dette var før jeg fikk se Ksport (http://www.ksportusa.com/asp/index.asp) og D2 (http://www.d2racingsport.co.uk/) sine coilovers til W202. Det er ikke gummiputa over fjæra jeg snakker om (disse får man forørvrig i 5 forskjelige tykkelser så vidt jeg vet, 1-5 prikker. 1 prikk tynnest, 5 prikker tykkest), da man flytter fjæra til demperen ved overgang til coilovers. Ksport har forøvrig også justering av høyde foran på sitt sett, etter som jeg har forstått, men koster en del mere enn D2. Men forhandler av D2 fortalte att høydejustering foran skulle la seg gjøre med "top hat adjusters", dette er tydeligvis noe av innfestningen av demperene foran. Men hva er det, og hvordan fungerer det?
-
Lurer på å kjøpe coilovers til bilen min, men høyda er ikke justerbar forran på di jeg har funnet (D2 til Mercedes W202). Forhandleren mente dette skulle la seg gjøre med top hat adjusters, noen som vet hva dette er og hvordan det fungerer?
-
Ja, er vel ikke så mye mer jeg kan gjøre. Men har noen peiling på hvilke strafferammer dette kommer under?
-
Hadde det litt travelt med å nå ei ferje her en dag, og kjørte forbi en bil og en buss der det var "på kanten" med oversikt. Dvs jeg hadde såpass sikt att jeg ville sett en eventuelt kommende bil, men måtte såfall avsluttet forbikjøringen litt brått. Det er ikke helstrukket gulstripe hvor jeg kjørte forbi, og jeg er vokst opp i området der episoden skjedde så jeg er temmelig kjent med veiene der. Fartgrensen er 80, og bussen jeg kjørte forbi holdt ca. 70. Jeg må si meg enig i att forbikjøringen var ikke fin, men jeg har vokst forbi den alderen hvor jeg risikerer liv og lemmer i en forbikjøring. Men når jeg fikk parkert i ferjekøen komm en mann og banket på vinduet mitt, han var en politimann på tur hjem fra jobb og befant seg naturligvis i første bilen jeg kjørte forbi (alene i sivil). Han noterte navn og nummer på meg og bilen min, samt bussen bak. Jeg frykter nå att han anmelder meg for uforsvarlig kjøring og lurer på hva straff jeg kan vente meg? Hadde også vært greit om noen har noen tips å komme med til hvordan jeg skal forholde meg til denne saken når jeg får tilbakemelding fra politiet!
-
Så litt nærmere på bildene, samt leste teksten i tillegg nå :) Joda, går vel greit å få justert kammene separat av hverandre der da, med litt mikkmakk :)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.