Gå til innhold

john magne

Bruker
  • Innholdsteller

    43
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om john magne

  • Bursdag 08/17/1980

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.jma.no
  • Bosted
    stord

john magne's Achievements

  1. Har en helt ny slik liggende som eg ikkje fikk bruk for... bud ønskes.. tlf: 97585838 mail: jm@jma.no
  2. da må det ha vert byttet til større bremser på denne tidligere. muligens 3,0 12v bremser siden du sier att klossene var noe mindre.
  3. Ønsker å kjøpe recaro stoler fra manta eller lignende. helst av den gamle rutete typen. tlf: 97585838 mail:jma@jma.no
  4. har t3 flenser liggende,både inn og ut.. send mail til salg@jma.no om du vil ha
  5. nei det er ikkje variable kamtider før 99. er vel kun nyeste modell som har dette,men dette er jo ikkje så interesangt ved trimming. blir bare mer stress da dei ikkje hadde noe datasprut enda som takla dette. nei det er jo ikkje SÅ stort utvalg av trimdeler til desse,men du trenger nok ikkje bytte så mye heller om du skal varve høyt. blir liksom porting av topper,kammer,stempel og råder,og sikkert eit nytt innsug. går ann å ringe chrfab og høre hva som skal til for å få ønsket effekt og hva det vil koste. er også noen toppbolter du lett river gjenngene på på desse motorene,men dei selger rep.kit med nye gjengeinnsatser til dette.
  6. du skulle jo ha mer power enn orginalt,så da må du nok gå for eit datasprut. blir jo fort noen kroner ut av dette,men eg tror du vil få en RÅ motor om du bygger på en slik! eg og har blittlitt fristet av billige deler på andre V8,men det er jo litt gammeldags med 2ventil teknikk og støtstenger når vi er kommet til 2006... nå er det 4ventiler pr.syl og overliggende kammer som gjelder...
  7. du får jo nye motorer til 4500usd,men du bør ha motor som er 99 elelr eldre,ellers er det vanskelig med trimmingsdeler. i sverige ser eg høggere som har brukte for rundt 20k. billigere i usa,men dyr frakt på motor. lettere å kjøpe brukt motor i sverige,og heller bare kjøpe delene fra usa..
  8. tremec tko600 ligger på rundt 20k. t5 blir noe billigere. regner med det blir ganske rå lyd når du varver 7-8000rpm med denne motoren :-) ivertfall om du bygger den som sugemotor!
  9. eg kan nok skaffe deg både h-profil råder og stempel etterhvert. skal ha meg slik motor selv,og eg selger jo slikt,så eg kommer til å få laga til denne motoren også. samme med cutch hus til tremec kassa osv. som sugemotor kan du nok også bruke tremec T5 som er biligere. vi skal bygge turbo og har nok bruk for tko600..
  10. er overligende kammer og 2 kammer pr syl rekke. er ikkje så mangen som selger high perf deler til desse,men http://www.chrfab.com har ein del. nok ivertfall. desse motorene ere jo vanligvis tverrstillte,så bakerste toppdeksel er ikkej noe vakert,men chrfab selger nye i alu. så desse motorene blir etter min mening mye finere også enn ein LS1 motor.. bør vistnok finne motor eldre enn 99mod,ellers er det vanskelig/umulig å finne gromme deler..
  11. har sjekka litt ang northstar motor tidligere. denne er jo en mye mer moderne motor i hel alu og med 32ventiler. denne skulle visst lett varve 7500-8000rpm med andre råder og stempel. tror den er litt tyngre enn det du ønsker,men ikkje så mye mer. eg har lyst å bygge ein slik med turbo en gang,så det er mest derfor eg har sjekket opp i det,men dei trimmer desse opp i 450hk som sugemotor og varver bra høyt. ang. girkasse ville eg heller kjøpt ei ny tremec tko600 kasse. den er lettere enn t56 og har greiere utveksling til banebruk. og 5gir bør holde i massevis.. er også sterkere enn t56 selv om eg ikkje tror du hadde klart å ta knekken på noen av dei.. denne får du ny for rundt 20tusen i norge
  12. byr 4000kr for kassa om den er i god stand. kan nå meg på tlf 97585838 om budet er greit..
  13. det er ganske mye jobb å bygge om til RWD selv om du velger en vanlig 4syl motor også. men det hjelper jo mye på att det er ferdig opplegg for drift på bakhjula. vanlig vectra som ikkje er 4x4 eller 2000 er MYE verre!! skal ud bytte til R6 motor som c36get må du flytte motoren bakover for å få plass. og bakover kræsjer motoren med tannstanga. så styringa må bygges helt om. dette går ann,men det blir enda mye mer jobb på ein jobb som var veldi stor fra før av...
  14. joda,det er nok mulig uten rørramme også,men dette er mye jobb. om du må spør hvordan du gjør det kan du vel igrunn bare glemme det... hele bilen må bygges om totalt. for det første må den bygges om til bakhjulstrekk,torpedovegg må bygges om,bygge ny forstilling og styring++++ dette er MYE jobb. ein 4syl med turbo er mye greiere og kan lett få like mye power som en orgnal c36get...
  15. denne er nok photoshoppet.. allt går ann,men det å få til c36get i ein calibra er tett opp til umulig.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår