Gå til innhold

svein-ivar

Bruker
  • Innholdsteller

    281
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om svein-ivar

  • Bursdag 06/13/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Motorbygging, bil etc
  • Modell (eks S4)
    144, 740 x2
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    19..
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    ...
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Degernes..

svein-ivar's Achievements

  1. Kicker L7 10" i orginal portet kasse selges 1600kr Elementet er 4ohm (koblet i 2ohm) med 1200W peak og 600W rms. Kassen er som sagt en orginal Kicker kasse tilpasset elementet. 71Cm lang, 42cm dyp, 32cm høy. Pent brukt og ikke utspilt. Kan selges med en Mutant X MT800.1X forsterker, men da blir prisen 2200kr Befinner meg i Degernes (nær Rakkestad). Ta gjerne kontakt på mail: svein-ivar@hotmail.com
  2. Får Brock B1 med 5x108 boltsirkel, men dem koster noe mer enn 8k er jeg redd..
  3. Mye hadde du tenkt deg for bunndelen da? Helt komplett og i god stand eller? Sikker på at det er B23 og ikke B230et?
  4. Jeg har ikke allverdens erfaring med bilstereo, men kan hvertfall svare på at min Kicker L7 10" spiller høyere og trykker mer enn en kamerats 12" RF Power T1, selvom dem er kobla på samme forsterker i samme bil. Har kun hørt Solo X 12", aner ikke forsterker, men den trøkka noe sinnsvakt i forhold til hva jeg er vandt til hvertfall..
  5. Hvis du bryr deg mindre om lydkvalitet vil jeg være den første til å anbefale deg Kicker L7 eller enda "bedre" Kicker Solo X...
  6. Kommer til å bruke ca 2500kr MAKS 3000 på nytt element. Så får jeg se hva som skjer med forsterker.
  7. Forska mye på det i 240`n jeg hadde. Beste plassering er helt inntil bakplata. Da fikk jeg mest bass inn i bilen. Men at elementet peker bakover er utvilsomt det som lønner seg om du skal høre bassen.
  8. Ah.. Hehe! Syns det var litt snodig se.. Om jeg ikke hadde fått mer for Bass greiene enn 1500, tror jeg jaggu jeg driter i bass.. Nei, ser folk får 2k for 12" L5 elementer så skal vel få solgt unna.. Men noe som har noe å anbefale meg da? Muuuulig jeg beholder den forsterkeren min om det ikke finnes en monoblokk som er bedre til kurrant pris.
  9. Har bytta fas, flytta og snudd kassa på alle mulige måter. Har bass boost ja, men den bruker jeg ikke ettersom det ikke låter godt. Ikke ille pris det, men litt utenfor min rekkevide akkurat nå..
  10. Hvor mye kunne jeg eventuelt tatt for Kicker elementet + kassa + forsterker når det skal selges? 2år gammelt. Ikke "herjespillt" ettersom jeg har driti litt i å ha bass..
  11. Er en Volvo 740 sedan.. Eneste som er gjort til nå for å få lyd inn i bilen er skiluka. Har ikke hull i hattehylla engang. Akkurat nå aner jeg ikke hvordan dette er justert. Mener at jeg deler på 80hz hvertfall.. Blei lei når jeg ikke får justert det til å bli sånn jeg hadde håpa på, så har ikke giddi å gjort mer med det. Har justert andre elementer for andre som har blitt mye bedre enn dette hvertfall. Også i 740.. Da lurer jeg på hva slags element folk kan anbefale meg? Liker at det trøkker, men er viktigere med SQ... Gjerne brukt hvis noen har noe liggende å slenge.. Spilleren jeg har er en Alpine cda9857r, frontsettet er Focal 130a1 bakhøytalere bruker jeg kun til fest, så der sitter det no slitne GAS 5,25"... Anbefalinger??
  12. Har prøvd å søke, men finner ikke helt svaret på det jeg leter etter. Sliter veldig med å få kontroll på en Kicker L7 10". Er en forsterker av merket MutantX 800.1 som driver den. Har prøvd å justere på alle mulig tenkelige måter, men syns bassen er upresis og lite kontrollert. Kassa er orginal kicker og er portet. Lurer rett og slett på om det er jeg som ikke klarer å få dette riktig justert eller om det er forsterker eller sub som er problemet? Om jeg skal ha det til å trykke skikkelig inne i bilen, noe jeg vil, må jeg justere dette slik at bassen ikke treffer i det hele tatt. Dog er jeg også opptatt av at dette skal låte godt å ikke bare bråke.
  13. Kjører med den i min. Passpå på glatt føre.. Den smeller til skikkelig innimellom, å da ligger du på tverra hvis du har litt power. Fungerer egentlig helt greit, men jeg vil heller anbefale en med lameller istedet. Den kan være litt slem selvom du prøver å ta det med ro.
  14. Sleit med den samma feilen for en stund siden. Jeg fikk riktige målinger når jeg målte dysesluttrinnet, ingenting som tyda på at det skulle være noe galt med det, men viste seg å være feilen likevel..
  15. Prøvd å ta bort radiostøyreleet og legge en jumperledning mellom den rød/grønne ledningen og den røde ledningen? Da står dysene åpne hele tia.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår