-
Innholdsteller
101 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om CalnoR
- Bursdag 06/13/1986
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
skru, trene og venner
-
Modell (eks S4)
sierra IS
-
Biltype (eks Audi)
FORD
-
Årsmodell (eks 1995)
1987
-
Yrke eller sivil status
svakstrømsmontør
-
Motor (eks 1.6)
2.0
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
det meste...
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
TØNSBERG
CalnoR's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
enkleste måten jeg har funnet ut er å skru ned hele bjelka som girkassa/diff henger i, er snakk om 2 bolter som skal løsnes og koble fra bensinfilteret, seff av med drivaksler og eksos, dette er gjort på en time.. ;=) et bilde av bjelka det er snakk om..
-
svar til 1: ja bilen skal i teorien kunne starte så lenge batteriet er bra, men vil ikke gå særlig lenge uten lading, noe du erfarer her. 2. skulle ikke være noe problem ved polskoene dine der, men som sagt sjekk jordledningen som går inn på blokka på motor,(mest sansynlig på en av boltene som holder girkasse og motor samme) er det dårlig kontakt der vil dette vibrere under kjøring, som igjen vil gi dårlig lading, og ved stillestående vil du kanskje ha lading pga ikke nok vibrasjon til at det blir dårlig kontakt, hadde du bare kommet deg til tbg så skal jeg hjelpe deg med det ;=)
-
misforsto litt jeg da..hehe.. så et på plenum på 3 liter ville passe bra ca da og korte runnere? da får jeg gå for et sett 1200cc dyser, som da ville holde til mitt effektuttak.. kjempelott og lærerikt at du tar deg tid til å forklare litt for meg her. er glad i å lære så mye som mulig om motor og motorstyring ;)
-
da satser jeg på noe rundt 7-7,5 liters plenum med 10cm runners med trakter inni plenumet, og 80mm gasspjel. da burde det fungere greit kanskje ? men hvor store dyser bør jeg gå for ?
-
vil det si at jeg vil få problemer pga alusil foringene? tanken min var å bygge nytt innsug med som du sier her korte runners og stort plenum, men hvor mange liters plemnum trengs på en 3 liter? kjempeflott hvis du fant igjen papirene ;)
-
med så stort hus som A/r 1.06 vil ikke ladetrykket komme sent da? er ute etter en skikkelig register fra 3-7000omdr, kunne tenkt å ha oppnådd 1 bar på 2800omdr ca. og det du sier her angående baktrykk på 944t kan det være grunnen til at det ikke er så mye folk henter ut? også når det gjelder lagerbukkene til kammene som du nevner, har du noen tips da til et sett med bra kammer for min motor som samtidig er snille mot lagerbukkene.. ?
-
innmat i motor blir custom JE stempler med coatinger og non gap rings, råder blir pauter forged med raceware studs i topp, råder og veiv. MLS toppakning. skulle holde.
-
takker for utfyllende info her ;) kanskje jeg skulle satse på en gt 3582R med ar 0.82 ? angående kammer her ja, noen tips til noen som sliper om eller lager nye?
-
fikk tips om å beholde komp forholdet også kjøre på e85.. men hva kompforhold ville vært best her kanskje ? den turboen jeg refererte til hos kimmit er samme turbo som PPF i sverige har så stor suksess med.. det som jeg er litt skeptisk på hos garreth siden kulelagrede turboer er at de er uten garanti :S har hørt det samme som du sier angående turboer fra Norsk turboservice..
-
Har en 4 sylindra 3 liter porsche s2 16v motor med 10,9:1 i komp som skal ha litt pustehjelp, målet er 5-600hk... har kikket på et par turboer og trenger noen tips.... målet er å ha en sterk motor fra bunn med et sterkt register fra 3-7000omdr... har sett på: Garret GT3582R 0,63ar, T3 ca. 550hk http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT35/GT3582R_714568_1.htm Turbonetics T3/T4 E-60, steg 5 0.82ar, T3 ca. 550hk http://www.turboneticsinc.com/products/index.php?products_id=904&category_id=75 KX 600 "Street Killer" http://www.turboservice.no/KX600.html Pricision SC61 0,63ar t3 ca. 550-600hk http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php?cPath=152_153_156&products_id=440 noen som kunne hjulpet meg litt her med hvilken str på eksoshus +++ ?
-
ja variable kamtider funker fint det, men da må jeg plutselig kjøpe ny motor igjen, da jeg allerede har 3l 16v stående hjemme, med datasprut og rektig omslipte kammer vil nok den fungere veldig fint.. toppen og innsuget er hos Jenspeed for porten og lage ny innsugsplenum klar for turbo.. så skal bunndel få seg en overhaling også.. så vi får se..
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.