
hallvarb
Bruker-
Innholdsteller
69 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om hallvarb
- Bursdag 01/25/1983
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
bil
-
Modell (eks S4)
A3 Quattro
-
Biltype (eks Audi)
Audi
-
Årsmodell (eks 1995)
2003
-
Yrke eller sivil status
Marskinist
-
Motor (eks 1.6)
1,9 TDI
Contact Methods
-
MSN
hallvarb@gmail.no
-
Website URL
http://
-
Bosted
Norge
hallvarb's Achievements

Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Har en Renault 1,9 diesel F motor. Den vill ikke starte, stoppet bilen i 5 min mens jeg var inne i huset å hentet en liten ting og når jeg kom ut igjenn så nektet motoren å starte. Har sjekket kolisjons bryteren, prøvd å skifte alle elektronikk boksene i motorrommet. Satt bilen inn på verksted, di sa det var startspærren som var feil. byttet nøkkel og kodet den opp på nytt. Verkstedet feilsøkte det di kunne, fant ingen feilkoder på motor eller styreenheter. 2500kr rett ut av vinduet!!! Klarer å få motoren til å gå på startgass men pumpa leverer ikke diesel. Tatt av rørene til pumpa og det kommer ikke en dråpe diesel ut. Er det noen smarte mekanikere her inne på forumet som kan hjelpe meg å feilsøke på selve dieselpumpa? Mekanisk så regner jeg med at denne er i orden men, tror det kan være en feil på f.eks spolen til plungeren som styrer gass pådraget eller stopp ventilen. Plukket sund stoppventilen og denne går greit. Er det noen som har noen måledata som jeg kan bruke på spolene? Takker for all hjelp!
-
Ja du kan bruke orginale gassere, men effekten blir ikke helt på topp, skaff deg heller en B23E motor, den med mekanisk innsprut. Den holder opp til 160+ hk. Eller 230F med elektronisk innsprut. Forgassere er alt for innvikla hvis man ikke vet hva man driver med!!! Gå å se på bilcross-shopen.com dær selges ferdige topplokk basert på 530 toppen. koster ca 4000kr og disse er CNC portet med nye ventiler og kamakslinger. Dette er gromme deler drit billing og bolt on!!!
-
Lurer på om noen har erfaringer med større dyser på B23E motor med mekanisk innsprøytning, f.eks fra sabb 900turbo??? Har ett sett som trolig stammer fra denne bilen men disse er ca 3-4 cm lengre enn volvo sine dyser.
-
Vanlig trimming så planer vi ca 1mm, er ikke nå problem å ta 2 mm. I bilcross så bruker vi vanligvis 2mm, men huskpå at registre blir en halv tann sjev ved 1mm, tar du 2mm så kommer registre rett på merkene. Hvis du har 1200kr liggende så annbefaler jeg deg å kjøpe en omslipt kamaksel hos kamaksel.no Du sender bare inn den gamle kammen din så får du en ny tilbake:) Har meget gode erfaringer med 310 graders kammen og 2mm planing. Men husk nå bare på å slipe om ventilene og setene i toppen når du først har denne av. Pedersenracing.no selger forsterka ventilfjærer og type 2 grenrør til en slikk å ingen ting. dette burde monteres sammen med ny kam. K-kammen er bare piss!!! Still tenningen inn på 36grader ved 4000rpm så har du en blodsterk motor:)
-
Har komplett driv verk, girkasse, drivaklinger, fjærben, bremser liggende. Har og eksosannlegg med kat. Kommer fra en 2,3L 7A 171 hk motor. Km stand 190.000 Kontakt Hallvar Bjørnsen på TLF: 907 63 231 Eller Mail: Hallvarb@gmail.com Svarer ikke på tlf før 25 mai, er offshore nå, men bare send meg en mail så ringer jeg deg opp.
-
Har ett dypt swinghjul til 230 motor. Det uten triggersensor.
-
Girkasse, drivakslinger, bakaksling, komplette nav med bremser + abs pumpa. Har også speilene H og V side, elektrisk, farge grå. Spreder på VS. forran. Se Auto DB annonse, har det som vises på bildene. http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1012968;Modified=1264364899 Ta kontakt med hallvar på TLF 907 63 231
-
Har en B23E motor som jeg har startet og trimmet litt, ny 312 graders kam, sterkere ventilfjerer, ny bensintrykkreg, grenrør og seff overhalt bunndelen så ikke motoren puster som en gammel bestemor med kols lenger:) Er det noen som har erfaring med å bare spenne svinghjulet opp i en dreibenk med måleur og dreie av det? Hvor mye vekt kan man ta av et orginalt svinghjul uten å komme i konflik med balanseringen? Dog at man ikke dreier der det er bårret balanseringshull?
-
1972 mod boble selges som 70% ferdigstilt prosjekt, gjenstår bare å montere sjermer og smøre kunstverket med lakk:) Bilen er 99% rustfri, Meget god stand. 1.6 l motor, har sjermer i glassfiber, ny fram og bakplate + div. Selges kr 10.000 Kan være behjelpelig med å ordne transport med jærnbane og hurtigrute. Bilder kan ses på http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1247017 Tar jærne noe morsomme deler i bytte, innsprut, motor, båt crosser ect.. Lofoten \ Nordland
-
Hvor får man tak i Roadster cabriole ombyggingsett til boble? Hva koster disse settene?
-
Kan høres ut som om motoren er 180 grader feil på tenning, Hvis du ikke får turtall eller at den reagerer på gasspådrag, Du kan enten bytte om pluggledningene eller justere inn registret riktig OG denne gangen sette rotoren på merkene:) Veit ikke tenningsrekkefølgen på 6syl men på 4 syl så blir det 1-3 og 2-4..... Prøv dette.......
-
Hei Lurer på om noen har erfaring med montering av leppe under bakfangeren på Golf3, Har kjøpt leppa på Tunning.no men det ser ikke ut som om det akkurat er noe Plug and Play:(
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.