
ilaboy
Bruker-
Innholdsteller
25 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om ilaboy
- Bursdag 08/23/1979
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
kæmpingvogna
ilaboy's Achievements

Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
3 eiker wolfsburg ratt til vw selges. Meget pent uten skader Kompl med NAV + horn. Kom med bud Bilder sendes på sms Tlf:41292039
-
2 X-racing sportstoler
emne svarte i ilaboy sin morti92 i Deler, felg, dekk, bilstereo osv. til salgs
hvordan deler trenger du da.har masse deler liggende .send meg en melding p 41292039 -
2 X-racing sportstoler
emne svarte i ilaboy sin morti92 i Deler, felg, dekk, bilstereo osv. til salgs
byr deg 2000 for stolene -
har en box til salgs hvis du finner ut at den er gåen
-
har en bil til deg med go motor,motor ble overhalt for 2 år siden,masse goe deler 2000,- bor i trondheim
-
Tenkte jeg skulle skrive å legge ut noen bilder av et prosjekt jeg holderpå med. prosjektet startet for noen år siden da jeg kjøpte meg en mazda 1300,samme uke så kondemnerte en kamerat corradoen sin,hvis jeg plukket ned bilen å fikk solgt delene som gikk an å selge, så skulle jeg få motoren.hvorfor ikke.kjiket litt i motor rommet på mazdaen,å fann ut med øyemål at dette ville passe sånn ca.brukte en dag på å ribbe ned corradoen,å da var det bare å begynne.motoren i mazdaen ble brutalt revve ut ,å tilpassning til ny motor var rett rundt hjørnet. var litt usikker på hvordan girbox jeg skulle buke,da corradoen trekker på f hjul,mens mazdaen har trekk på b hjul.etter mye utregninger på clutch,å lengde på box,så ble det en getragbox fra bmw e30 325. no var det bare å få girboxen til å passe på motor. jeg fant fram den største vinkelsliperen vi hadde,å kuttet av clutchhuset fra corrado boxen,skrudde den faszt på motoren.så tok jeg bmw boxen å målte ut den lengden jeg trengte,å kappet clutchuset.satt bmw boxen på corrado clutchuset , å sveiset delene sammen.ble mye arbeid med å få tillpasse starter,å slavesylinder til clutchen,men det gikk.motoren ble senket ned i motorrommet,men det ble litt trangt med starteren,så jeg måtte fjærne litt av guølvet.sveiset stive motorfester ,å girboxoppheng.fikk tak i mellomaksel fra bmw 325,å kappet rett lengde på den,å laget en overgang til diffen,sånn at jeg fikk fesstet dette sammen.motoren kom litt for høyt i motorrommet, så jeg måtte fore ned traversen ca 10mm,men den er fortsatt for høy. problemen begynnte å starte da kjøleannlegget skulle kobles opp,måtte bruke deler fra 3-4 forskjelige biler for å få det til å bli bra. ble også en del problemer da rørene til g-ladern skulle monteres,så det ble noen dager med kapping å sveising. da dagen kom for oppstart,så viste det seg at starteren ikke ville bite på start krannsen,så da mistet jeg motivasjonen heltå vurderte å kjøre shitn på høggern. bilen ble stående urørt i ca 1 1/2 år før jeg giddet å gjøre nå på den. plokket ut motoren,å fikk fikset starter problemet. motoren startet å gikk fint,men da jeg skulle prøvekjøre, så ville ikke clutchen løse ut.FAAAAAAANS DRIIIT.da måtte jeg sette meg ned å tennke litt.når man bygger en slik bil, så blir det noen runder på høggern,å plukke deler,å så glemmer man fort hvilken del som kommer fra hvilken bil. fant ut hva som var feilen med clutchen,så jeg fikk prøvekjørt bilen.var litt ruffsete ,men motivasjonen ble bedre. monterte på mindre hjul på g-laderen,chip,justerbar benbsintrykkregulator,nye plugger,olje,oljefilter,bensinfilter,å luftfilter.gikk åver ledningsnettet,sånn at alle jordingskablene var på plass.prøverunde nr 2 ble mye bedre .ble et artig leketøy dette.har masse bilder å filmer,men vet ikke hvordan jeg legger de ut. hvis det er noen som vil se bilder å filmklipp fra prosjektet,så må dere fortelle hvordan jeg skal legge det ut. Her kommer bilder og video http://s215.photobucket.com/albums/cc244/mazdag60/?action=view¤t=01012006925.jpg Dette er et lavbudsjetts prosjekt,så det kosmetiske kommer etter vært.noen mener sikkert at dette er å ødelegge bilen,men arti læll.
-
når du tar av fordelerlokket, så ska du se et spor som er ripet inn i fordeleren(helt i ytterkannt)dette er merking til sylinder 1.få en til å sette seg inn i bilen, vri om nøkkelen,menns fordelerlokket er av, så ser du vilken veg rotoren går.når du vet vilken retning rotoren går, så er det bare å se på vilket utak til pluggledningen som passer over enns med det hakket i fordelerlokket,å da blir det til sylinder 1.nesste blir sylinder 3,så sylinder 4,å til slutt sylinder 2.for å finne ut hva som er sylinder 1,2,3,4,så er det på denne motoren sylinder 4 som er på samme side som girboxen,og sylinder 1 på motsatt side
-
når du tar av fordelerlokket, så ska du se et spor som er ripet inn i fordeleren(helt i ytterkannt)dette er merking til sylinder 1.få en til å sette seg inn i bilen, vri om nøkkelen,menns fordelerlokket er av, så ser du vilken veg rotoren går.når du vet vilken retning rotoren går, så er det bare å se på vilket utak til pluggledningen som passer over enns med det hakket i fordelerlokket,å da blir det til sylinder 1.nesste blir sylinder 3,så sylinder 4,å til slutt sylinder 4.for å finne ut hva som er sylinder 1,2,3,4,så er det på denne motoren sylinder 4 som er på samme side som girboxen,og sylinder 1 på motsatt side
-
det koster deg i underkant av 2000 kroner ,med regreim.toppakning,løpehjul,å strammehjul til regreima,å topplokksbolter+ 500 for en momentnøkkel,å ei gradskive.renault har litt sært tiltrekkningsmoment på toppene sine,så du må være svært nøye.på toppakningsbytte så skal du være nøye,men på renault BØR du være xtra nøye
-
en enkel måte på å finne ut om temp føleren er gåen, er å bare ta den ut,å koble deg opp med et multimeter,å ta å varme opp føleren med en lighter eller lignende på undersiden.eller så kan du koble av kontakten som går inn til føleren, å legge en ledning imellom kontaktene.hvis ikke vifta starter da,så har jeg villa sjekket relle som går til vifta,eller koblingen i sikringsboksen.hvis vifta starter, så er det noe feil me føler,eller det kan være noe drit som ligger i radiatoren,å tetter utaket dær føler skrues inn.har vært borti 2 tilfeller før med at det har vært my drit i radiator,så legger det seg i utaket til tempføler.
-
disse slangeklemmene så jo fine ut, men kompisen min sa at de selger noen på biltema , som er mye finere.er dette en motor fra en fiat uno, kompisen min har en fiat uno, å jeg trur det er samme motor.
-
audi s4 - g60 - bmw e30
emne svarte i ilaboy sin Tor H i Deler, felg, dekk, bilstereo osv. til salgs
kjøpe chipen+ reimhjulet æ da. kain du itj send mæ en mail me telefonnr ditt,så kain du få adressen min -
audi s4 - g60 - bmw e30
emne svarte i ilaboy sin Tor H i Deler, felg, dekk, bilstereo osv. til salgs
HAR DU SOLGT REIMHJULET + CHIPEN
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.