Gå til innhold

thorjoh

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://qmi.no
  • Bosted
    Drammen

thorjoh's Achievements

  1. "hyggelige saker...eller hva? løp og kjøp sier jeg bare....og til deg hr qmi importør...du blir aldri og se ei krone av det du har sendt meg krav om....heller skal jeg fyre på tusenlappene enn og la deg få dem for driten du lurer på folk...! skam deg" sitat slutt fra la6kka Det virker som at QMI har sendt et krav på innbetaling av skyldte penger på varer som ble levert for over 1 år siden. "Du vil heller brenne pengene enn å betale for varen som du har bestilt!" sitat la6kka QMI har en fornøyd kundegaranti, som sier at hvis du ikke er fornøyd, så får du pengene igjen, og har vi skadet bilen din så betaler vi for det også! Men det er jo vanskelig å betale tilbake noe som ikke er betalt. Hvis du opplyser navn, adresse og telefonnummer, så vil jeg kontakte deg. Eller du kan kontakte meg på 32877077. Da vi begynte å selge QMI i 1993 så ble jeg fortalt av QMI, USA, at slike såkalte "luriums" produkter, kan kun selges hvis de fungerer, Hvis de ikke gjør det, så vil salget stoppe opp av seg selv. Folk lar seg ikke lure i all evighet. Hva tror du er grunnen til at Oslo's største Saab forhandler bruker QMI på eldre biler, som har gått en del mil. Som de selv sier: "Etter at de har åpnet motorene, så kan de se hvor rene motorene er inni." QMI Motorbehandling vil selvfølgelig ikke reparere skader, eller ødelagte deler, men vil redusere friksjonen i motoren, øke kompresjonen og spare drivstoff, hvis motoren er i noenlunde stand. Hvis du hadde tatt deg tid til å ringe våre referanser, så ville du høre at kundene er meget førnøyde med resultatene fra QMI behandlingene. Ser fram til å høre fra deg! QMI Norge Thor Johansen. daglig leder
  2. De sitatene du nevner hvor kommer de ifra? Ligner på noen som ble sagt om QMI PTFE som viste seg å være løgn og fabrikert for å selge sine egne produkter som ikke inneholdt PTFE eller Teflon. QMI selger PTFE SuperPolish til kr 110,00 eks mva. som brukes på biler og båtskrog. Bl. annet så bruker verdens raskeste båt "Miss Budweiser" produktet på sitt skrog. Det er riktig som du sier at forarbeidet er riktig, men QMI SuperPolishen tåler vask mye bedre enn polisher basert på naturvokser. Se: http://www.qmi.no/utfordringerpolisher.htm
  3. Hei Juba, Vi har et tilbud til brukere som heter NO CURE NO PAY. D.v.s. at hvis kunden ikke er fornøyd så er vi villige til å gi pengene tilbake, hvis det kan doumenteres at det ikke ble forbedringer i henhold til det vi lover. Se: http://www.qmi.no/Marine%20utstyr.htm Du kan ha ditt firma kontakte oss så kan vi se på resultatet og hvis det stemmer som du sier så vil vi gi dere pengene tilbake. Jeg må jo si at det er rart at dere prøver QMI på så mange motorer når dere med en gang merker at det ikke virker!
  4. Hei Motronic, Helt enig at for tykk olje kan lage ventiltikk, men for for tynn olje kan også lage tikking. Oljefilmen må opprettholdes. Det er ikke tilsatt noe svovel i QMI's Drivstofforbedrer, men et smøremiddel, som erstatter den dårligere smøringen fra dieselen som har mindre svovel. QMI inneholder PTFE.
  5. Da er vi enige, men den som ikke prøver QMI kan gå glipp av mindre drivstofforbruk, spesielt i store motorer som 6,2 liter. Med både RP og QMI, så får du det beste av begge verdener. På første gangs kjøp av RP oljen, får alle 50% rabatt.
  6. Det er en generell missoppfatning at helsyntetisk olje er syltynn. Husk at all olje må følge API spesifikasjonene. Når en olje er API spesifisert, f.eks 10W40, så har oljen på alle typer oljer, både mineralsk og syntetisk den samme tykkelse. 10W betyr tykkelsen av oljen om vinteren, og tallet 40 står for tykkelsen av oljen under kjøring. Lavere tall det er før W, lettere flyter oljen i kalt vær. Høyere det siste tallet er, dessto tykkere er oljen under kjøring. Oljespesifikasjonene viser også vanligvis viskositeten eller tykkelsen på 40grader celsius og 100grader celsius. Helsyntetiske oljer holder seg bedre under ekstreme varme forhold, f.eks over 130 grader celsius. Se.: http://www.royalpurple.no/PDFfiler/API_MotorOilGuide_2004.pdf
  7. Hei Reodor, 1. Alt du behøver å gjøre er å ringe de som har sendt e-post, da deres telefonnummer står oppført. Hvis du går til kataloger på våre nettsider ( http://www.qmi.no/Kataloger.html ) så får du se mer av DNV testen. Etter at ZF fikk gratis prøver fra oss så utviklet de sin egen PTFE produkt som de nå bruker. Deres patent kan fåes fra meg. 2. Du må spørre de som lyver hva deres motiver er. Det jeg har hørt er at de som skrev artikkelen i Nutz and Boltz mistet jobben etter avsløringene. QMI bygger sine tester på Southwest Research Institute som regnes for det mest seriøse test institutt i verden. Deres tester kan brukes i rettsalen i USA som bevis. Se: http://www.swri.org/ 3. Du får spørre Volvoline om det. Kansje det ikke er så godt som de skrøt av? 4. Her er linken på nytt: http://www.qmi.no/NYHETER.htm 5. Mazda bruker PTFE i sin Wankelmotor Se: http://www.qmi.no/manualer.htm#DuPont 6. Det finnes i noen smøreoljer. Det er en dyr tilsetning. Ikke alle har tro på det. Det blir nå forsket om å bruke PTFE som en erstatning for fosfat som antislitemiddel, siden fosfat ødelegger katalysatoren. 7. Da det er mange typer floursammensetninger (fra fluor brukt i tannkrem til fluor brukt i stekepannen)så må en kjenne sammensetningen før en kan utale seg. QMI PTFE er ikke en oljetilsetning men en metallbehandling som fester seg permanent til metallet i motoren eller evt. girkassemetall. Med vennlig hilsen Thor
  8. Reodor, Hvem har mest å tape når det blir kjent hva QMI kan gjøre? Det er 2 grener av industrien: Motorfabrikanter og oljepodusenter! Vi har beviser for at QMI reduserer slitasjen med over 50% og oljeforbruk med 20-60% Drivstofforbruk med 2-10% Se: http://www.qmi.no/Marine%20utstyr.htm Med vennlig hilsen Thor
  9. Du har rett at DuPont sa dette for 27 år siden. Men nå sier de noe annet Les: http://www.qmi.no/PDF%20filer/Nutz%20&%20Boltz%20Rebuttal.pdf hvor det står følgene: "While DuPont declined to sell Teflon™ to PTFE additive manufacturers in 1980, they reversed their position and began selling Teflon™ to PTFE additive manufacturers within the same decade.Currently, several PTFE treatment products display the Teflon™ trademark with support from DuPont. The enclosed Lubricants World/Additives Report article, October 1-8, 1991, quotes Mr.David Silleman of DuPont Polymers, as follows: “We looked at the data and it suggests that there is something positive going on in the area of lubrication with PTFE . . . we are trying to be open-minded, and have shifted our position to a more neutral one.” (See following document 1. a.) Also, DuPont issued a letter on April 28, 1994, to end such misrepresentations of DuPont’s position. The letter states: “. . . that DuPont had recently changed its policy on the sale of Teflon® fluoropolymer resins for use in automotive engine treatments. The change in policy was announced in the article “10-Year Teflon Ban Ends” that appeared in the October 1-8, 1991 issue of Lubricants World....we now sell these (PTFE) products into the automotive aftermarket industry. ...I hope this explanation clears up any confusion that may still exist about DuPont’s current policy on selling PTFE for use in engine treatments and other automotive aftermarket products.” Signed, Tracy E. Morgan, Teflon® Fluoroadditives. (Document 1. b.)Also, our files contain a Dupont agreement between DuPont and QMI allowing QMI to use DuPont’sTeflon® tradename on our products containing Teflon® . (Document 1. c.) " Det er sterke krefter som forsøker å stoppe salget av PTFE for bruk som etterbehandling av motorer og det blir brukt mange argumenter som ikke er riktig. Det er selvfølgelig opp til den enkelte om de ønsker å bruke det eller ikke. Med vennlig hilsen Thor
  10. Som importør av finner jeg det smakløst at en uttaler seg så skråsikkert om et produkt før en undersøker i hvert noen av fakta. Vår nettsider kan svare på alle de negative tingene som blir nevt. Les bl.annet denne: http://www.briggsandstratton.com/display/router.asp?DocID=98789 Her vises det at Brigg and Stratton bruker PTFE i sine motorer. Ellers så kan du lese om hvordan svindel blir avslørt her:http://www.qmi.no/Kataloger.html For ca. 1 år siden ble QMI kjøpt opp an et av verdens største kjemikaliefirmaer. Du som skal være Peter Smart burde vite at PTFE eller Teflon som DuPont har som varemerke blir brukt overalt idag. Produktet er ikke billig men løser en rekke problemer. Vi selger også verdens beste smøreolje for biler, se: www.royalpurple.no Med vennlig hilsen QMI SCANDINAVIA Thor Johansen Ps.: Det Norske Veritas går god for at produktet ikke er et lurium. Se: http://www.qmi.no/DNV.html
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår