Gå til innhold

morphir

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Trondheim

morphir's Achievements

  1. eneste bilen jeg har hatt er vraket:op Så det kan nok hende du tar meg for en annen å være:rolleyes:
  2. grunnen til at jeg blir fed up. Er regelrett at jeg startet et tråd om NA tuning, der dere som er så engasjert, bare fyrer løs om at turbokverne. PLuss en load med annet tøv! Prøv å suplere litt med linker, og video/bilder etc. i stedet bare for å fyre løs om deres emosjonelle forhold til turbo. Elelr skal vi si religiøst. PS! Jeg fikk aldri noen gode råd på dette forumet rundt mitt tema.
  3. hvis picasso malte et maleri, så ville ikke odd nerdrum komme å male på det for å gjøre det bedre??? Som du allerede har skjønnt(endelig) er at VTEC-motorerene som er NA tuned er one of a kind. Jeg understreker ONE and the only. ;) Så hvorfor gjøre som alle andre? Men heller bevare VTEC systemet sin genialitet, nemmelig masse power uten noe tvangsinnmating. Dette er en sportsgrein i Japan. OG profosjonelle kjørere bedømmer deres maskiner. Alt i fra motor og understell, og om alt dette gir en bra kjøreopplevelse. Ja, turboer er og montert her med hell. Men det fasinerer meg hvordan de klarer det UTEN turbomontering.(likeså som det fasinerer de med et navn innen motorsport) Så slutt å rakk ned på de som vil gjøre det litt mer ukonvensjonelt enn deg Ryeng!! FY! :eek: Best Motoring - Interessant Last ned disse videoene, eller kjøp de. Så skal du se. Jeg har sett videoer av Civicer med større turbo. Og får og si det slik. Jeg vil ikke hatt en bil der jeg føler meg utrygg og redd. Hvilket også de på Best Motoring sier. :o Om det koster, ja, men det trenger ikke å koste noe mere enn 20 000,- Og tror du meg ikke, så er det ditt valg. Det gir jeg blanke f**** i! powerzone er ikke akkurat sjappa jeg handler på.... Turbo eller ei: VTEC'en går så det hyler. Og mest mulig orignal bil, gir den beste forutsetningen for driftsikker motor.
  4. er ikke noe stort problem(med nok penger)med motorer. Kjøper man en fra utlandet, blir det kanskje 10 000 + i frakt.(fra USA og Japan). Husk at honda sin motorer bare går å går. Regreima bør skiftes oftere ennn vanlig bil. 40 000 KM og motorolje og girolje anbefales å skifte ut hver 5000 KM. Luftfilter 20 000? Man kan jo kjøpe en fra Tyskland og Sveits. Kjøre bilen oppover, så swappe motor:) Eller søke opp en krasja bil, å kjøpe den. Et tips. På JUN(hjemmesida) kan du kjøpe ferdig tuna VTEC motorer, der de starter på rundt 70 000,- eks frakt(og bamse moms) Men det er til gjenngjeld noe som sparker rumpa til disse turbomatede gutta :ass I hvertfall i lengden. Holdbarheten er i beste japansk kvalitet. DA jeg snakker ut i fra noen informative DVD'er fra Best Motoring. :cool:
  5. hvilken farge har dtmbiler/stcc/btcc/racerbiler på sine felger? Greia er at norge ligger bestandig to/tre år bak USA/UK/Japan i trender på bilmarkedet. LexusLykter f.eks. er omsider blitt en landeplage. Jeg så en golf 2 med "lexus"-lykter en gang, å måtte bare pjuke! Vrikelig usmakelig. Nå er det bare blitt fantasiløst og kjedelig i mine øyne! Mange er enig med meg i det. Lambodører er blitt poppis i utlandet. Og det kommer sikkert på den samme golfen(om et par år). Og da skal jeg gå bort til vedkommede som eier bilen å le han i trynet!!:op Neon er harry..bling bling felger er for pimp/"hey! look at me"! Men igjen, dette er min smak. Desverre er Nordmenn litt traue på mote....:rolleyes:
  6. jepp, er jo så rart med det. Noen synes det ene, noen det andre:rolleyes:
  7. hehe...jeg har kjørt vti. Og de er moro! Men det er greit og se på mulighetene til å gjøre den enda villere uten at det skal koste skjorta;) Så jeg takker for alle som har noe linker/tips på akkurat det! :)
  8. ok, hvis jeg da skulle montere turbo. Kunne jeg ha gjort det selv? Men null erfaring fra før..? Har du så noen linker på alt jeg trenger? (og priser seff) Manifold? osv. Et lite kit, med annerkjent kvalitet. Hva blir prisen for å få godkjent dette?
  9. wow!! det var mye kritikk for en som har turbo selv. Egentlig vet jeg ikke hvor jeg skal begynne. Fordi det første: -Nei, jeg vil IKKE ha 300 hk! -Jeg har falt for interessen for IKKE å montere turbo. -Fordi der de virkelig kan vtec motorer er det mange som bare NA-tuner sine motorer(USA og JAPAN spesielt)..dere kan sikkert mer enn meg, Og jeg har følelsen av at det sitter mange småkonger her som skal bevise sin visdom(?) -Skal ikke en bil med turbo være godkjent??. For så at det vil koste mere penger for at den skal bli godkjent(forsikring?).(jeg har ikke tenkt å falle tilbake til mopedtiden, da jeg kjørte med trimsett på den) -Jeg visste bare ikke om hvor jeg fikk så billige turboer slik som ebay. Men er de nye? (takker for tipset likevel:)) -Du trenger ikke lavkomp stempel. Altså, du trenger ikke fallskjerm når du hopper fra fly.(Men der er vel å annbefale?:)) Jeg mener, hvorfor bruker seriøse tunere det da? DA det skal sies at jeg ikke har noe erfaring i det hele tatt med turbo montering.(!) - Så du vidoen som jeg la ut?? Hvordan den fungerte bare du fikk litt turtall. -Så skal det å sies at, får du bil som er både kultivert i normal trafikk/vanlig kjøring og vill/morsom ved "aktiv" kjøring, kan vel en NA tuning som jeg foreslå være noe? -Jeg leser nøye hva som står skrevet. - XENON: jeg synes ditt forslag gir mening og er virkelig bra! :) HK er ikke alt. Men hvordan opplevelsen blir, er det som teller! Turbo eller ei.... JHS: jeg må spørre: hvor langt har bilen din gått med turbo? skal du selge det kitet du har nå? Kan du fortelle litt objetivt om dine erfaringer med turbo:)? kjøp av kit på ebay: ehh...nei takk! I vertfall ikke brukt! Det er slum! Jeg vet ikke hvor hardt den turboen har fått blåst i fra seg. Kvalitet forøvrig, er viktig. Hvorfor i hel... tror du jeg kjører honda:D ?thumpsup
  10. http://www.omnipowerusa.com/Media/Media_Video.asp Mr. X: dette har med tuning å gjøre! Man kan godt få den til å dra fra å med 5000 rpm og opp Igjen vil jeg vise til Best Motoring, der spoon og jun stiller med egenkomponerte biler...(og private basert på dems deler og andre) Bare se det, så skjønner dere mer tror jeg;)
  11. morphir

    shortshift

    jeg har hørt at man må bruke litt mer muskler på shortshift-stang...er det tilfellet hos deg?
  12. så en siste ting: Og det er at de som alltid skal være værst ender opp med å skruve mest. Derfor er det bare plain idioti å slenge på en turbo på en slit motor, for an bør i vertfall ha 1-1.2 bar hvis dette skal være noe moro! :D Jeg kjørte å en gang en ford rs 1.6l med 1.6 bar. Jeg skulle gjerne har fortalt historien, hadde det bare vært noe å fortalt...hehe(motoren ble voldtatt)flushit
  13. arildh: primitivt menere jeg fordi turbo er trykkbasert tvangsmating. Mens NA-tuning er rene forbedringer av motorkomponenter. Men det er ikke til å stikke under en stol at motorer som plutselig blir sjokka med turbo, går ned med kveldssola. Målet mitt er ikke ekstreme ytelser. MEN en motor som drar gjemt å forutsigbart! Om jeg har kjørt turbo-motor: Ja! Impreza GT var en rå og morsom bil. Men når turboen kom ved 3000 var det moro, men litt uvant. Det gjør den litt ukultivert i bykjøring spør du meg. <-- Min mening! Min tidligere GSI 16v var morsom å kjøre! Mens B16 motorene er PURE fun! hehe..turtallet i seg selv gir et kick! Hva mener du med at honda har billige turbokit? linker? Har ikke lagt noe spesielt merke til det jeg i vertfall...
  14. Øyvind Ryeng: WHP = er det eksakte/korrekte antallet hestekrefter du planter i asfalten. (Wheel Horse Powers). I og med at det tapes noen HK igjennom driverket. Mere spesifikk klarer jeg ikke å være... Så skal det sies at med BHP, mener jeg Boost Horse Powers. Altså med turbo. Der har du og Break Horse Powers, så sies å være effekten som genereres fra selve motoren, før den har gått igjennom driverket og ut til hjulene. Denne brukes fra bilfabrikken. MEN får å finne WHP. MÅ man på en dyno. Hvilket ikke jeg har tilgang til, så kom gjerne med noen tips hvor jeg finner en:)(i trondheimsområdet)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår