-
Innholdsteller
54 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
GT Turbo
-
Biltype (eks Audi)
Renault
-
Årsmodell (eks 1995)
1987
-
Motor (eks 1.6)
1.8 turbo
Contact Methods
-
Website URL
http://home.no.net/hhjortla/
-
Bosted
Bergen
R5 GTT's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Det er bare å gi meg en lyd på tlf, så kan du få ta en titt. Jeg får nye felger på tirsdag, kjører på piggfrie vinterdekk ennå:) Jeg har et ekstra ratt og litt dashbord deler, originalt Phase 1 baksete (revnet på midt sete). Når det gjelder IC har jeg skaffet meg en origial Escort RS intercooler og satt den på høykant ved siden av radiatoren, da er det meget korte rørstrekk som skal til. ICen er veldig liten men bør klare 200-250hk, og da er jo det ikke noe problem med de 115-120 hk jeg tar ut idag.
-
Både bilen og jeg er i Bergen nå. Jeg har forøvrig mange deler til overs dersom det er noe dere mangler til prosjektet.
-
Slik så bilen ut tidlig vår 2007. Girkasseras på vei til Fredrikstad. 2 dager etter jeg parkerte bilen ble den frastjålet skiltene, og ramponert. Da tok jeg hintet og satt vekk bilen på en løe frem til nå. Her har jeg startet å bygge opp ny støtfanger. Delebil ble kjøpt inn og ribbet i pinsen nå i vår. Støtfanger ferdig primet og klar for montering. Ny fanger montert og bilen er klar for registrering. Bilen er registrert nå, og jeg er på veien igjen. 195/45 15 er bestilt og blir montert til uken. Utover sommer/høst venter coilovers og vi er virkelig klar for Autoslalom.
-
Er det noen her som kan være behjelpelig med et lokale å skru litt i. Lokalet må ligge max 1 time fra Oslo. Skal bytte girkasse og gjøre litt forskjellig små ting på bilen, erstatte deler av interiør og noen mindre kosmetiske rettelser. Jeg kjører for tiden Volvo 940 Turbo, og bilen jeg skal sette istand igjenn er en Renault 5 GT Turbo med Volvo B18FT motor i.
-
Gtt turboen står ennå på verksted i england... det går rykter om at den ferdig og virker.. men jeg skal no se og prøve før jeg tror på det. Skal nedom verkstedet imorgen og teste bilen, får se kordan det står til då. Blei ikke så dyrt som fryktet.. 150 £ (men så har no bilen stått der siden før påske då). Aner ikke når jeg kommer hjem, så vet ikke om det blir noe slalom i år.
-
Tiden løper fra meg her borte, jobber 14 timers dager så jeg registrerer knapt nok at bilen står i oppkjørselen.. Renaulten er framdeles orginal... Pengene jeg skulle bruke på understell går jo nå med til å få skiftet toppakning, men skal se om det ikke blir en råd uansett.. Den kommer til å fortsette til å se kjiip ut, investeringene skal ligge i kjøreglede Dette skal fikses før bilen kommer hjem til sommeren.. Justerbart understell fra K-Tec sortimang, Stabilisator stag hjultårn framme , poly foringer, nye dekk/felger (om økonomien strekker til ) og nye org stoler. Skal også se om jeg får spesial laget litt rør og diverse i motorrommet slik at det ser litt penere ut.. ++ litt smådeler som orginale GTTurbo logoer, klistremerker og diverse interiørdetaljer..
-
Jaja... Det måtte gå til hvte! Då var toppakningen røktet og bilen står i gaten min i england. Eg har to skiftenøkler og en jekk å fikse den med!! Faen og!! Hm.. what to do..? I´ll make a fix! Blir nok ordnings!
-
Skal se om jeg finner en girknott og et ratt til deg. Skal hjemmom en gang i mars og tlf nr ditt har jeg. I England er det mangen som har sydd om til skinn interiør, det hadde vært fett å få tak i!, men får se ka eg ender opp med tilslutt. Har ikke brukt døren ennå, den henger i kjelleren hjemme, må rettes litt bulker og lakkes, så det skjer ikke noe før hele bilen skal taes. Har aldri bytte dørpinn før, men jeg mener det er justeringsmuligheter om jeg ikke tar feil (Kanskje det var gamle Volov 480en min som kunne justeres, husker ikke). Blir kanskje med på en omgang eller to i autoslalom, blir i England til uti Juni.. og vet ikke om jeg kommer til Norge eller drar til Nederland eller Italia for å jobbe etter det.... får se ka tiden bringer.
-
Kan legge ut et bilde av gamle bilen min.. Etter det jeg har hørt lever den ikke mer, elektronikken tok kveld. Men den såg ganske bra ut når jeg hadde den.
-
Hehe.. skal være litt skruing... Vet om den web siden, men motorhjelp til volvo 460 er vel dårlig med der.. Rett oppi gaten min, ca 6-7 min kjøring ligger en GTT hugger så deler skal jeg ha grei tilgang til.. det er bare tiden til å skru som ikke strekker til.. Speedometeret mitt har ingen wire, det er elektronisk matet fra 460 motoren.. (dvs dårlig kontakt et eller annet sted, hadde samme problemet på den gamle Volvo 480 jeg hadde) Har forespurt helt nytt interiør, polethuran foringer, justerbart senkesett, 15" dekk og felg, ny frontfanger, renault emblem til grillen (ble stjålet her en natt!)og Gtt emblem til bakluken.. + + litt små knask
-
joda.. mye nytt med bilen..... men ikke positivt! Bilen er nå i England, og det liker den ikke. Termostaten ville ikke mere, bilen kokte og måtte stoppe på motorveien (130 km/t sone..). Ikke trivelig! Plukket ut termostat i håp om at jeg skulle komme meg hjem.. men nei.. nok et break down.... Radiatoren er lekk og tett.. evt luft i systemet et eller annet sted... skal fikses til helgen.. burde ikke være noe stress... Bruker bilen lite.. Speedometeret har også sluttet å virke.. km stand står på 140 000 ennå, slik den har gjort siden jul.. Har nada mønster igjenn på framhjulene (noe som er min egen feil...). Og hjulstillingen er blitt noe rar.. (har ikke touchet noe fortauskant nei!) Planer for de neste ukene... finne ut av varmgangen, se litt på elektronikken, og ta en hjulstilling... Då tror jeg det begynner å hjelpe. Prøver å få fatt på nytt interiør (orginalt), noen 15" og et nytt understell, justerbart + polythurane... også litt kosmetiske ting.. Det skal alltid være noe med gammal bil!!
-
Hehe.. det var mye morro. Jeg klarte 5. plass og han som lånte bilen fikk 8. plass. Vi prøvde det vi kunne å velte den... men det gikk ikke, på det meste var vell bakhjulet 30 cm over asvalten. Jeg trodde den skulle velte første gang jeg såg den bli kjørt av kompisen min, men han sa at jeg hadde samme hjulløft. Du merker det ikke inne i bilen at bakhjulet er så langt oppav, men adrenalinet må vel ta skylden for at jeg ikke syntes det krenger så mye:)
-
Hehe... Var og kjørte autoslalom/kjegle rally i helgen.. Jeg og en kompis delte på bilen, så den fikk kjørt seg virkelig hardt! Bilder!!!
-
Her er noen ... http://www.gttuning.com/ http://www.k-tecracing.com/ http://cgbmotorsport.com/
-
deal! Har du mye interiør deler liggende? Mangler litt småting her og der..
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.