Her var det mange rakettforskere...
Bildet er nok riktig det, er iallfall slik resirkventilen kommer orginalt på alt av audier/vw med turbo fra 1980 og frem til idag...
MEN... om den står andre veien, som for meg og de fleste andre her inne virker som mest logisk så virker den på akkurat samme måte, luften går i retur den, eneste forskjellen en vil merke om man plasserer de på forskjellig måte er annen LYD.
Det er ikke trykket under eller ved siden av ventilen som åpner denne, det er den 4mm vakumslangen på toppen som åpner stempelet. Ved pådrag/turbotrykk så holdes stempelet på plass ved at det er trykk fra innsuget mot denne ventilen, det som da skjer når man slipper gassen er at gass-spjeldet lukker seg og en får undertrykk/vakum i innsuget, som da fører til at denne ventilen blir ''sugd'' i åpen posisjon og dermed vil overtrykket som blir igjen foran gass-spjeldet bli returnert til innløpet ved turboen etter LMM.
noe mere hokuspokus er det ikke:)