Gå til innhold

VOLVO 1983

Bruker
  • Innholdsteller

    793
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om VOLVO 1983

  • Bursdag 04/04/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    240 DL B21a
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1983
  • Yrke eller sivil status
    Annlægsarbeider og Student
  • Motor (eks 1.6)
    2.1
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Original
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • MSN
    volvo_1983@hotmail.com
  • Website URL
    http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?t=9742
  • Bosted
    Bodø

VOLVO 1983's Achievements

  1. Hei! Holder på med en 93' 240GL Classic. Monterer FK og vil ha en eksos som ikke bråker... Har egentlig bestilt 2.5" Simons, lurer på om den er god mtp på støy og slikt? Hvordan er passform? Har 3" Ferrita på Go Volvo'n, så vet hvordan 3" høres ut... Mvh Gunnar Bodø :volvsmile
  2. 1800,- Mvh Gunnar Bodø :volvsmile
  3. 1600,- Mvh Gunnar Bodø :volvsmile
  4. Som beskrevet i topic så lurer jeg på hvordan det hadde vært med en H-kam i FD'n? Blir den pille råtten eller hadde det vært en positiv opplevelse? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile
  5. 1500,- Mvh Gunnar Bodø :volvsmile
  6. Hei! Har plagdes i lengre tid med Bilen, problemet er ikke der når det er under null grader... Det er først når det er litt varmere i været at den blir skikkelig kenguru! Den hopper og spretter å dauer av i kryss! Har visstnok vært byttet en masse, men tenkte å spørre folket hva dere tror om det? Er visstnok byttet: -Plugger, ledninger, rotor og lokk. -LMM -Lambda Mvh Gunnar Bodø :volvsmile
  7. Opp å hopp! :) Mvh Gunnar Atle Bodø :volvsmile
  8. OT er heldigvis tilatt under tvil hos meg så går bra :) Litt artig at noen husker den! Den har det egentlig litt hustrig nå da den står på Gården til kvinnfolket, ikke missforstå, kjørte den dit i går, men mangler R, 1., 2., 3. gir... Den har fått Poly rundt om nå, samt 850 delskinn framme... Den er vel konvertert til Turbo samt MS2. Turbonetics turbo og 470cc dyser. Truetrac er det også blitt, samt 25 raders oljekjøler og stor alu cooler. Har fått tak i JP mk18 7.5x17, Super DTM 8.5x18 og Mim juventus 8x16 i tillegg til eiker felgene! :) Det var det jeg kom på! Noen som vet noe angående topic her også ? :) Mvh Gunnar Atle Bodø :volvsmile
  9. Hei! Demonterte noen fjærskåler(øvre) fra min tidligere 245 90' for å lage senkeskåler til 240 93'en min. Da jeg fikk de av samt skrapet de ren i en time å latt de ligge i Diesel i en uke så kom de endelig ut av Tectylen! Da fant jeg ut at de var forskjellig fra hverandre, hvis jeg tillater meg å skrive at innpresset var forskjellig(Hvis du tenker felg). http://www.wheelsnext.com/images/info/wheels_type.jpg Derfor lurte jeg på om noen visste om det fantes mange typer, og evnt. hvilken som er best å lage senkeskål av samt delenr. Mvh Gunnar Atle Bodø :volvsmile
  10. Hei! Lurer på hvilken radiator dere som trimmer skikkelig bruker, sliter fælt med temperaturen, koker etter kun noen få runder rundt ACR! Mvh Gunnar Bodø :volvsmile
  11. Hei! Har en 240Turbo og en 93' 240 Classic. Skal ha et sett til hver, 93' er en bruksbil mens Turboen er en Søndags/ Banebil. På Turbobilen har jeg Ferrita eksos, som går under akselen. På 93' Modellen har jeg original eksos fortsatt, men går det å handle stag for eksos under akselen mens man har over? Lurte også på om jeg burde gå for 25/25mm eller 25/22mm? Har egentlig bestemt meg for 25/25mm på TurboBilen, men usikker på brukisen? Legg gjerne link til! På forhånd takk Mvh Gunnar Atle Bodø :volvsmile
  12. Hei igjen! Ser at noen etterspør oppdatering :) Jeg har nå fått montert en t3/04 Netics turbo, samt 405 toppen og K-kammen, noe som ble bra... Legger ved et bilde av snurra. Har også montert min 3. kasse nå, noe som tyder på at jeg kanskje trenger noe kvassere nå. Montere også 4-pucks sinter lamell nå sist. Har endelig fått ny tenningsboks, ble en MSD og en ny MSD blaster 2 coil. :) Ellers har jeg hatt lange dager på Jobb den siste tiden å mye tid Hjemmefra, derfor har det blitt lite tid til forbedringer, har mest bare holdt den i drift for å si det på det viset. Neste prosjekt blir vel å få alt på stell, skifte interiør samt montere polyforinger og servo, det siste er meget etterlengtet. Ellers er planen enten Super DTM eller 8x18" Compomotive felger, hva mener dere? Tenkte å få bygd opp en ny blokk ved siden av, evnt en helt ny motor. Men det må være litt mer langsiktig mtp Lærlingelønn, 3 biler på skilt osv. Klarte dessverre å blåse på skogen med den flotte bruksbilen jeg ble så glad i, så måtte gå til innkjøp av en ny 240 bruksbil, denne gang ble det en 93' GL CLASSIC sedan. Er på glattkjøringskurs på Finnsnes nå, så har liten mulighet for å få gjort noe med bilen nå. Håper dere fikk vite litt i alle fall. http://img3.nettby.no/users/v/o/l/volvo1983/files/EOS400D_072.JPG Turbo, med en original WG, er annen nå. http://img7.nettby.no/users/v/o/l/volvo1983/files/Gunnars_240_forfra.jpg Bilen i sommer :) http://img3.nettby.no/users/v/o/l/volvo1983/files/Gunnars_240.jpg Fra en annen vinkel. http://img6.nettby.no/users/v/o/l/volvo1983/files/P1010114.JPG Flott vogntog :) http://img6.nettby.no/users/v/o/l/volvo1983/files/P1010113.JPG Annen vinkel. http://img7.nettby.no/users/v/o/l/volvo1983/files/IMG_1396.jpg ACR 2008 :) Mvh Gunnar Bodø :volvsmile
  13. Hei! Lurte på Hvilken dimensjon det var på hullet der giver til oljetrykk er på b21 kontra b230. Vil vite gjengetype, stigning og dimensjon. Mvh Gunnar Bodø :volvsmile
  14. Har en 76' 242 som er original turteller i, der fungerte turteller rett etter oppstart, stått i ro i 10år på en åker, men nå rører nåla seg til ca 500-1000rpm på måleren ved kraftig rusing og null på tomgang. Hva kan det være? Dårlig kontakt eller jord eller rett og slett måleren? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår