PenguiN-
Bruker-
Innholdsteller
175 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
Bosted
Harstad,Troms
PenguiN-'s Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei, hva er bredde på felgene ? har du bilder av de aktuelle felgene ?
-
Hei alle sammen! Etter å ha snoket i mangt en tråd har jeg nå opprett en egen profil Kjøpte meg en S14A for litt siden med følgende specs: - Fidanza svinghjul (alu) - Clutch, gripforce F1 racing - JE stempler (org borring) - Eagle råder - Uras Bodykit - HKS Catback eksos - Aero Works carbon panser - Tomei rockerarm stopper - Garret GT3076R turbo - Turbosmart wastegate 38mm - Venom 660 dyser - Polert innsugsmanifold - 70mm gasspjeld - Datasprut Apex power FC med commander - Apex Ståltoppakkning - Walbro bensinpumpe - Z32 LMM - Turbonetics regulator - Byttet regkjede og kjedestrammere (Hadde da gått 69000km) - Apex coilovers (justerbar camber og hardhet) - Godkjent med 18" felger - Montert Apexi boostkontroll kit - Bredbånds lambda - Engine damper - Strut bar forann og bak - Nissan Skyline bremser - Sard R2D2 dumpventil - NGK Iridium Plugger - HKS FMIC type STOR Nettopp gjort: - Ny eksosmanifoil m/pakninger (SR20DET ST) - Ny downpipe - Nye varmeskjold rundt turbo - Skiftet motorolje og filter, olje på gir og diff, plugger. Har ett par spm om bilen generellt. 1: Det står at jeg trenger forsterkede motorfester pga WG tar borti bremseforsterker ved fullt pådrag. Er dette dyrt å bytte ? 2: Bilen henger på ca 1500 omdr når bilen er kald istedet for 1000 omdr som når den er varm. 3: Er det noe mer som bør gjøres med "motor" ? 4: Bilen kan være veldig "nøkkete" ved lave omdr. Kanskje litt ekstra nøkkete om jeg ligger på motorbremsen og bare triller på giret. 5: Den "tuten" på motortoppdekslet, den peker mot turboen, ser ut som det kommer "sot" ut av den, kan jeg sette på ett sånnt lite "Catch-tank" filter her ? 6: Girspaken rister "veldig" men ingen ulyder eller skraping osv.....kan det være dårlige girkasse fester ? Håper på gode svar ifra gjengen med peiling!
-
Noen andre som har vært borti liknennde? (Svinghjulet kan det ikke være da det kun er tidvis den vibrerer og lugger...bilen er gått over 100 000 km).
-
Har 2 problem som egentlig begynner å irritere. 1: Når bilen har stått f.eks over natta og jeg skal på jobb starter den som ett skudd iløpet av 2 sekund. Men når jeg f.eks parkerer på butikken og skal ut etter å handlet tar det gjerne 4-5 sekund med tenning før den starter. Er dette kanskje typisk diesel motor? 2: Når bilen er kald og jeg ruller på giret fram mot f.eks en kø så lugger bilen litt. Gir jeg gass merker jeg ingenting..men om jeg bare fortsetter uten å hverken gi eller slakke på gassen lugger den litt..i disse "periodene" merker jeg også at bilen rister på tomgang, altså når jeg står i kø og merker at bilen rister så vet jeg at den kommer til å lugge når jeg ruller framover i jevn fart og at jeg altså må gi litt gass når jeg kjører framover.. Noen som vet hva denne ristingen og nykkingen kan komme av? Er jo iallefall to ting som henger sammen..
-
det du snakker om er helt vanlig "tuning-boks"...se gjerne finn.no for andre merker/priser osv..."diesel tuning".. Jeg bruker selv en sånn boks og bilen går MEGET bra..har samme motor som deg. Dog, dette er en "billig løsning" kontra hjerne-programering som koster det dobbelte men gir en bedre effekt (bedre er ikke mere HK, men rett og slett bedre for motoren).. Jeg opplever litt nykking og napping på 1000-1200 RPM av og til og mistenker det er pga boksen, men ikke noe som er plagsomt.. og ja, hele "operasjonen" er gjort på 5 minutter...og den kan fjernes og bilen er da som før.. nei, du må ikke chippe girkasse, men husk, bilen får jo mer effekt = mer slitasje på gir og driverk..dog, kun marginalt og det er jo en grunn til at så og si alle dieseler motorer i norge er chippet..BILLIG for å få VELDIG mye mer effekt :)
-
passer fram/bak lyktene fra en 2010 modell over på min ? Utseende messig ser det jo ut som di har helt lik form! Noen som vet ?? (ja, jeg vet at det finnes lykter på ebay, men jeg ønsker å kjøpe "originale")
-
Det er jo nettop pga SUGELYDEN folk vil ha luftfilter kit på bilene..dette er virkelig ett luksus problem :)
-
60% av diesel bilene i norge er vel chippet så det burde ikke være det som er problemet.. Noen andre som har hatt liknende problemer ? :)
-
har en 2.0 TDI motor med 140 HK. Chippet med powerboks til 179 HK. Av og til så lugger bilen, dette er KUN på turtall under 1500 RPM..ikke ofte..men kanskje 1 gang i uken. Av og til så synes jeg bilen er kjappere enn andre ganger..vanskelig å si om det er innbillning men.. Noen sier at EGR ventilene pleier å bli fjuskete? samt luft mengde måler? Noen som har opplevd noe liknende...ser for meg at di skal ha 1000,- bare for å plugge i diagnose utstyr på Møller...så noen tips om hvordan å avdekke hvor det er feil evt hadde vært fint.
-
Hvordan fungerer denne typen dump ventiler på en turbodiesel? mye jobb å montere? resultat? skadelig for motor?
-
Nei, er ikke en feilmelding. Er symbolet for at PARKLYSA er på..altså ett lite grønt symbol i turtelleren som lyser..jeg MENER å huske at dette kun lyste om du hadde bryteren for lys i midterste posisjon altså kun parklysene på.Nå lyser symbolet konstant. Til nr 2; Kan du gi meg en link til en norsk hjemmeside som selger baklykter til 8P Sportback hvor det er led som likner 2010 modellene?
-
Hei! Ny eier av en kjempefin A3 05 modell. Noen få spørsmål: 1: HVOR får jeg tak i takrails til denne ? slik di fleste stasjonsvognene har i sølv eller sort. Jeg har sett flere A3er med dette og synes det ser veldig pent ut! 2: det lyser konstant for parklys i speedometeret, det TROR jeg ikke var sånn da jeg kjøpte den..? (om jeg har på kjørelys så lyser det fortsatt i speedometeret) 3: Hvor får man tak i midtarmlen? 4: Fåes LED lykter til sportbacken? altså di som er på 09-10 modellene..? passer di forresten over fra dem til min??
-
Ser for meg plugger,pluggledninger,luftmengdemåler eller lamdasonde..hm...
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.