Må si meg veldig enig i det Raboc sier her.
Personlig mener jeg en "gatebil" (hater egentlig ordet "gatebil" som har blitt en fellesnevner for biler med enten mye motor, styling, grell dekor eller en kombo av de tidligere nevnte. Har hørt folk si "åå jeg skal kjøpe meg gatebil nå, Civic 1,4 med åpent luftfilter, bodykit, aluvinge og kromfelger!" bla, bla, osv.) først og fremst må ha skilter og KAN bli brukt på "gata", ikke bare på bane. Om den brukes 1 eller hver dag i året driter jeg i.
Hvis jeg skal definére en "gatebil" må det bli en bil som har skilter og går som faen både i svinger og rett fram. Tilbake til det Raboc sier, så driter jeg egentlig om ting er gjort litt "under bordet", så lenge i bilen ikke blir avskilta ved første tekniske kontroll.
Synes selvfølgelig det er bjellefett med biler som Beadlock sin som er i stand til å gjøre lave 8'ere, men den ville nok ikke hatt stort å stille opp med ved et tilfeldig møte med f.eks. en saftig trimma Audi RS2 på norske veier hvor det er SVINGER.
Misforstå meg rett, kjører selv 60'talls USA-bil, men liker veldig godt noe som kalles Pro-Touring.
Just my 10 øre.