Gå til innhold

eVicez

Bruker
  • Innholdsteller

    443
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om eVicez

  • Bursdag 07/17/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    e36
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    Mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Plast + effektanlegg og luftfilter

Contact Methods

  • MSN
    eVicez@gmail.com
  • Bosted
    Tromsø

eVicez's Achievements

  1. Husker for noen år tilbake spilte jeg et spill hvor man kunne kjøpe biler, og plukke de fra hverandre til minste del. Noen som kommer på hva det kan være? Tenker da IKKE på need for speed spillene og slikt!
  2. Sitter en mikrobryter i låsekassa ja. Vanskelig å si 100% sikkert uten å vite feilkoder eller å kunne måle på det. Men du sier at du ikke får inn nøkkelen pga rust. Det du kan gjøre for å kontrollere dette er først og fremst å ta ned trekket i bakluka. Om du ikke vet hvordan fra før av, så - I hvert av handtakene i trekket kan du pirke opp et lite lokk, og her sitter det en skrue. På noen modeller er også trekket skrudd fast i resten av de øveste dekslene i luka, men her sitter skruene godt tilgjengelig. Så river du av trekket. Dette sitter som regel godt, så her er det bare å rive. begynn i hjørnene. Prøv å kontrollere låsekassa. Se om det er spor etter vann. Se i stikkene om det er noe irr på disse. Prøv å kontrollere ledningsføringene for å se om du har brudd i noen ledninger. Driveren skal du se bevege seg når du låser med fjernbetjening eller fra førerdøra.
  3. Importøren har av en eller annen grunn valgt 3 års garanti på bilene.
  4. 3C'en er en kjempegod bil. Ikke vært særlig med feil på disse, men to ting kan jo nevnes. innerste bremseklossen har en tendens til å slites ned litt raskere enn andre biler. Regner med dette er en feil fra fabrikken, og at det er rettet på. (Har ikke sett dette på nyere 3C) Dekslene under bilen er laget av et utrolig sårt materiale, slik at hvis du kjører utfor veien f eks, kan du lett slå hull, og må bytte innerskjermer, langsgående deksler osv. Men er en kanonbra bil!
  5. Vanskelig å si siden man ikke kan se på det, men først og fremst må du sjekke om driveren i bakluka går. Dette er en vanligfeil.
  6. Hehe. Skruene i ventilen får du ikke ut hvis de først sitter. Er umulig. Rett og slett. Og dette skjer når fabrikken er smarte og bruker 2 forskjellige metaller på ventilen og boltene. STORKORROSJON. Bare å borre ut
  7. Det går fint ann å montere rns 510, men du må inn på verkstedet for å kode den om, pluss at du trenger radiokoden
  8. Ja du må av med fanger. Er bare å få tak i ei ny lykt med en gang
  9. Hvis du har lukt i bilen, og du har AC-anlegg, få bilen inn på verksted å få renset anlegget, Da skal du være garantert å få lukten bort. bytte av pollenfilter skal ikke ha noe med lukten å gjøre, sålenge ikke filteret stinker skikkeli gris
  10. Ang det med knirking har jeg vært borti at ei foring ligger å gneger mot metallet på f eks traversen. Vanskelig å oppdage. Prøv å se rundt, eller la verkstedet se rundt foringene, å prøve å se om noe av metallet rundt foringen er "blankpolert".
  11. Om det hadde vært lageret ville du merket dette på svingingen din. Dette er 90% sikkert ytre drivledd som er defekt
  12. å tillate en bitte liten slakk kan du godt gjøre, ettersom lageret utvider seg når det blir varmt. hvis ikke kan dette resultere at fettet brenner bort
  13. Det typiske er produksjonsfeil med oljekjøler som lekker olje i kjølesystemet, men dette er en aksjon som repareres gratis på verkstedet hvis det gjelder din bil. Ellers har jeg ikke vært borti noe av problemene Tacky sier. Ytre stabstag kan bli slarkete, men ellers en vanvittig bra bil
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår