Gå til innhold

random4k

Bruker
  • Innholdsteller

    547
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om random4k

  • Bursdag 11/11/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    billakkering
  • Modell (eks S4)
    audi
  • Fylke
    Oslo

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

random4k's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hm. Var det for kort tid mellom? Min erfaring er at det må gå en del tid mellom. Spesielt vist lokalet er kaldt. Skal helst være et sted mellom 18-22 grader for optimal tørking. Hvor lenge ventet du før du påførte klarlakk?
  2. Hvordan går det nå? Ferdig?
  3. Hei. Kanskje sent å skrive, men forsøker siden du ikke har svart i det siste. Hvor er aktuellt området? Har du et bilde?
  4. Holder en stund, men er det en salgslakkering eller skal han beholde bilen er spørsmålet, og om han skal beholde bilen så er en stund (for meg) ikke en god nok løsning
  5. Han kollegaen min hadde en 67 Charger som kan bruke trikset med olje på, men jeg vet ikke hvor lenge det varer. Men du kan starte på nytt med å fjerne all maling, sandblåse og grunne med en god epoxy? Jeg brukte "2K AChromatic Surfacer LV" da jeg jobbet i industrien, og da lakkerte jeg alt fra tog, stridsvogner, lastebiler, konstruksjoner, biler og alt som var i metall i denne. Den virker veldig bra, tåler alt og rusten kommer garantert ikke tilbake. Nå skal jeg vise deg noe helt genialt, om du trykker på lenken her LENKE Så laster du ned en PDF fil som viser datablad for det produktet, det forteller deg hva du skal gjøre, hvordan du skal gjøre det og hva du bør tenke på i forhold til sikkerhet. Dermed så trenger du ikke så stille spørsmål, for alt står beskrevet der :) Lykke til :)
  6. Etter du har kjøpt lakksprøyte BØR DU KJØPE VASKETYNNER!! spiller ikke noen rolle om du kjøper sprøyte til 1 million om du ikke rengjør den perfekt og demonterer hele sprøyta å vasker den grundig. Ja, det er ulike dyse størrelser, men hvilke som er anbefalt bør du lese i teknisk datablad på det produktet du skal bruke.
  7. Har du prøvd å søke på nettet? Jeg er blank på sider som har dette. Er det en gammel model?
  8. Hvordan hjulbue er det? Er det bak så kan det hende som de over her sier at det er mer omfattende. Er det foran så kan du trygt bytte skjerm
  9. Heisann Du må slipe bort alt, du trenger ikke å sandblåse med mindre du har rusthull, har du rusthull må du skjære ut ødelagt bit og sveise på nytt. Du sparer utrolig mye tid om du sliper, bruk 120, så fjerner du 120 stripene med 240 papir før du legger grunning og fyller. Såklart må du sikkert rette en god del bulker sikkert. Så lenge du får fjernet alt av gammel benga lakk skal du være safe, du trenger ikke å tenke på eldre malingins lag enn dette for det tar fylleren seg av.
  10. Eneste bøtemiddel er nok å bytte del. Innvendig tak er det svært lite sannsynlig at det skal ruste, men kanaler må byttes, bakluker må byttes. Og beste midler er olje, for det fortrenger vann, og sørger for å holde det borte. En gammel kollega av meg sprøyta motorolje i kanaler, bruke masse, og det ble ikke rust der, olja fører vannet borte, men du kan jo tektylere? Skjønner ikke helt spørsmålet ditt, deler er allerede grunnet og det skal være nok av rustbeskyttelse på den. Starter det å ruste må du skifte ut delen for da er det noe galt med metallet.
  11. Bruk en kjøkkenvekt istedet? koster ikke mye på biltema, og da deler du bare på 4 så har du 4:1 forhold. 100gram maling 25 gram herder. 170 gram maling + (170/4) = 42,5 gram herder. mye enklere... :)
  12. Okei, takk for svar. Jeg skal sjekke det ut imorgen, skal innom bilopphuggeriet ila uka å utforske litt. Litt bedre å "ødelegge" de bilene for å sjekke hvordan ting ser ut
  13. Jo det er en boks bak vifta, men om den skal byttes må hele vifta ut ser det ut som. Men det er to typer vifter i bilen, en elektrisk og en som går på motoren helt foran. Jeg skal se om jeg finner et rep-kitt for dette.
  14. Hei Jeg har en bmw e40 320d 2001-modell Jeg fikk problemer med vifta i bilen idag. Jeg kjørte en tur i mårrest og etter da vil ikke vifta skru seg av, det er som om motoren registrerer at den er kjempevarm men når aldri helt over blått område på tempmåler inne i bilen. Jeg har tatt av kabel på batteri og satt den på igjen, men da kommer kjølevifta på igjen. Jeg har sett, men ikke funnet noe direkte. Motoren blir ikke helt varm heller, noe som ikke er så rart siden viften står å durer. Noen som har tips? kjipt å måtte gå bak i bilen å dra ut hovedstrømmen hver gang jeg må parkere bilen. Har tatt ut sikringen nå, så vifta går ikke. Temperaturen er riktig, og den blir ikke for varm. Det er ikke festet noen slager i den heller, kun kjøling på radiator. Setter jeg i sikringen så starter vifta. Kan noen hjelpe meg? Noen som har hatt samme feil?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår