Gå til innhold

Autotune

Bruker
  • Innholdsteller

    1,503
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    GOLF 1 GTI 16V
  • Årsmodell (eks 1995)
    1983
  • Yrke eller sivil status
    BILAKKERER

Contact Methods

  • Bosted
    Mosjøen

Autotune's Achievements

  1. Klarer ikke polish eller rubbing å ta dette, så er clay tingen.
  2. Fargen har ikke noe å si. Det som spiller inn er bevegelser i karosseriet. Du kan også få sprekkdannelser i mellom stål og glassfiberen pga at materialene utvider/trekker seg sammen ulikt under temperaturforandringer.
  3. Ro ned folkens. Det finnes faktisk noen få farger som ikke er "godkjent" for bruk på bil. Dette er farger som kan skape fare i trafikken, som feks. chrome på flater som kan blende motgående kjøretøy. Ambulansegul om vi kan kalle fargen det, er det ingen som kan si noe på, da den i seg selv ikke er så spesiell. Det er en vanlig RAL farge. Det er heller ikke lov å tilsette reflexpartikkler i lakk. Hilsen lakkerer som bruker maske ;)
  4. Ambulansene bruker RAL farge. Husker ikke koden sånn i farta..
  5. Noen programvarer/chipper gir for mye ladetrykk, og bilen går i nødmodus pga overboost. Få logga bilen med VAG-Com, så dukker sikkert feilen opp. Man bør også være forberedt på at det kan dukke opp feilkoder og småfjusk etter chipping, spesiellt på 1.8T
  6. Vet om 1.8T med chip som lader 1.5 bar uten å gå i nødmodus.
  7. Kan svare på denne. Kan trygt anbefale OCT. Har selv programvare fra OCT i min 2006 Golf. Har også mange kamerater som kjører med OCT programvare. Var i dialog med de fleste leverandører av programvare i Norge, for å finne en leverandør jeg følte meg trygg på. Valget falt på OCT, av forskjellige årsaker som jeg ikke orker å gå inn på her. Ble overrasket over at mange av leverandørene IKKE lager programvare selv, slik det annonseres med, men kjøper filer på det åpne marked. Og det at det lages fil til akkurat din bil mens du venter, er bare bull. Filene er laget og ligger i en database, klare til nedlastning.
  8. Funker bra etter chip, men disse motorene går litt varme originalt, så pga noe høyere temperaturer så gir chip i disse litt mindre enn i pumpedysemotor.
  9. Dette har sansynligvis noe med temp å gjøre, så sjekk/bytt blå temp sensor som står i slangestuss i forkant på motor. PS. ikke ta ut denne på varm motor;)
  10. Hvorfor ikke legge slangen fra ISV rett inn på innsugsslangen, før spjeldhus?
  11. Du kan risikere tenningsbank ved fylling av 95okt. Kjøp deg en flaske med oktanbooster, så har du i beredskap.
  12. Føler det er veldig avgjørende hvor søte disse Russe-jentene er....;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår