Gå til innhold

ice3d

Bruker
  • Innholdsteller

    374
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ice3d

  • Bursdag 10/07/1985

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Pontiac
  • Biltype (eks Audi)
    Trans Am
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    IT-drift
  • Motor (eks 1.6)
    5L V8 TPI
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Moss

ice3d's Achievements

  1. Tenkte å tipse folka her som er glad i å skru ;-) Haugevis med verktøy selges ut fra konkurs fabrikk i Moss på torsdag. Blant annet paller fulle med fastnøkler. http://www.moss-avis.no/nyheter/na-kan-du-gjore-et-kupp-pa-peterson-1.7412598
  2. Ventiltikking er svært vanlig. Lytt godt etter med panseret åpent.
  3. Ja er ikke noe problem med uorginal potte. Trenger ikke å stå i vognkort heller for å komme igjennom PKK. Men du må få godkjent på Co2 målinga!
  4. Dersom det ikke er deler du må ha øyeblikkelig, så er det ofte billigst å ringe inn en ordre til et av de mange firmaene som driver med sånt. Slik som us autoparts, aarnes amerikanske, osv. Ebay og nettsjapper i statene er enda billigere, men kan bli dyrt med frakt/moms..
  5. Gratulerer! Har lenge sikla på en syclone/typhoone selv. Hvordan er komfort'en i den bilen på langtur? Har du fått testa firhjulstrekksystemet? Det er vel delt 35/65 tror jeg?
  6. Er vanlig at du bare låser bilen med den ene knappen, og at du låser og aktiverer alarm med den andre knappen. Dersom du i tilegg har en liten svitsj med 2 eller 3 hakk, så får du opptil 6 knappekombinasjoner som du kan koble om til det du vil fjernstyre.
  7. Det er jo ikke noe stor hokus pokus med en sender og en mottaker som sender strømsignal, så det produktet fungerer helt sikkert greit. Men koster jo heller ikke mye for en alarm med sentrallås knapp. Og da har du gjerne 2-3 knapper til som du kan programmere til å åpne bakluka, skru på lys eller andre ting. Det aller billigste er å dra på høggern å skru ut en defa-sentral og få med fjernkontroller. Så laster du ned koblingskjema fra nettet etterpå.
  8. Jeg hadde kjøpt en 2011 Camaro SS med V8! Den ser jo bare barsk ut! Ny pris i Sverige er 370 000kr. (Ny pris i Norge er 1 650 000 angry2) Så du sparer noen kroner for å si det sånn...
  9. Som du sikkert har forstått så er det bare i enkelte spesielle tilfeller av dieselbiler med turbo der du kan klare å hente bortimot dobbel effekt ved kun å "chippe" den. Skal du ha mer ut av din så kan du vel starte med å få tak i et større innsug og undersøke om du kan få tak i noe performance cam's til den. Bare å ringe noen delesjapper for amcar eller google litt og handle fra usa. Men vil egentlig heller anbefale deg å begynne å bli litt kjent med motoren i bilen din, hvordan ting funker og henger sammen, osv.. for virker ikke som du har helt oversikten der...
  10. De største pottene fra thorshov bilrekvisita gir også dyp og god lyd. Koster langt under 2000kr.
  11. Helt riktig at de datastyrte kassene til Chrysler (fra 1989 og opp) er svært sensitive på olja. På min har jeg bare brukt Quaker state sin automat olje som er merket Chrysler på forsida. Har kun god erfaring med automatkassene til Chrysler når de går på den olja. Husk også å alltid sjekke at nivået er som det skal.
  12. Veldig vanskelig å svare når du ikke engang har fortalt om det er forgasser eller EFI motor! Ford, Gm, mopar?
  13. NAF er den eneste bilorganisasjonen som er stor nok til å kunke ha noen påvirking på politikerne. Likevel så benytter de seg så lite av den muligheten. De er så tafatte i forhold til å ta tak i dette at de skulle ha skiftet ut løven i logen med en kattepus for lenge siden! Men ellers så blir jo ofte kubikkavgiften et mye høyere beløp pr bil enn hk-avgiften. Den burde de jo virkelig gjøre noe med! En engangsavgift kun basert på co2 ville helt klart vært det mest rettferdige systemet. Nå er bilavgiftene så enormt varierende fra bil til bil, at dagens system føles enormt urettferdig for dem som ikke kjører i en 1.4l golf eller yaris...
  14. Har abbonert på GM high tech performance i et par år, men ble ganske overaska da jeg bladde gjennom siste bladet og fikk se Trans am'en til polly der! Veldig skjeldent at de har noen reportasjer av utenlandske biler. Artikkelen var jo en kjent historie, men likevel artig å les om "the lunatic from Norway". Ligger også ute på nettet her. Vil også anbefale et abonnement på gmhtp for alle 3. og 4. gen camaro/firebird fans, da det står masse om disse bilene i hvert eneste nr!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår