Gå til innhold

hagseth

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hagseth

  • Bursdag 02/18/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4 1.8T Quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Yrke eller sivil status
    Maskinist
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    K&N konfilter

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

hagseth's Achievements

  1. Har tenkt tanken selv, men har bestemt meg for å ha 3"" rustfritt hele veien. Ser ikke ut til at noen her kan hjelpe. så jeg regner med jeg demonterer til helgen, Så får jeg laget meg en tegning av flensen. Koster bare 350 kr å få skjært ut en ny rusfri flens med laser.
  2. Hei. Jeg holder på og samle inn forskjellige deler så jeg får sveiset meg nytt rustfritt eksosanlegg. Har ordnet med noen som skal skjære ut flensen som skal sitte på turboen etter mål. Tenkte jeg sku høre om noen vet målene på denne flensen, eller enda bedre, noen som har/vet om tegninger av den? Turboen er den orginale KKK K03 som sitter på en 96 A4Q. Håper noen kan hjelpe meg med et svar på dette innen rimelig tid, så jeg slipper å løsne den gamle for å måle opp. PS! Å kutte av og bruke den gamle flensen fra katalysatoren er ikke et alternativ for meg, da jeg ikke har tenkt å ødelegge det gamle, kan være kjekt å ha i bakhand for framtidige eu kontroller.
  3. hagseth

    Høytalere i A4

    Hvilken størrelse passer i fremdørene på en 96 A4 sedan?
  4. Har bestilt kw senkefjærer hos norskbildelsenter
  5. Er det noen som kan annbefale meg en butikk hvor de har gode priser og rask levering av senkesett til en 96 a4 1.8TQ sedan. Den skal senkes 40/40 mm. Lurer litt på Eibach, H&R eller AP. Noen som har annbefalinger for hvilket merke jeg skal gå for? Håper på raskt svar da det haster med å få dette. Skal kjøpe disse felgene i neste uke http://www.bilprodukter.no/html-sider/bildesider/bp-09.html Det ser vel ikke så fine ut på en usnket bil :)
  6. Har lagt merke til att du får mer effekt av chipping av 97 modeller og nyere. Hva er forskjellen motormessig på 95-97 modeller og 97+ ? Håper noen kan gi meg en detaljert beskrivelse av dette.. Noen turbooppgraderingskit er bare oppgitt å passe for 97 modeller og nyere, er det vanskelig å få disse til å passe en 96 modell
  7. Billi hadde vist rett, bare synd han ikke svarte tidligere. Skrudde av turboen torsdag kveld, staget på wastegaten var knekt. Kontaktet Møller, GIK og Norsk Bildelesenter fredagsmorgen, ingen av de nevnte kunne levere denne delen, jeg måtte bytte hele turboen var svaret jeg fikk med samtlige. Så da var det fram med sveiseapparatet og klokka 12 på fredagsmorgen var alt skrudd sammen igjen og nå fungerer det slik det skal thumpsup Takker til all som har kommet med tips Tok bilder av feilen mens jeg skrudde, kan poste dem om noen er interesert. Hilsen Ove
  8. Måleren og slangen er i orden, testet det med trykkluft. Takk for tipsene, skal prøve å stille opp trykket manuelt i kveld. Håper på det beste, men frykter turboen er ødelagt. Blir i såfall byttet til k04 turbo, noen anbefalt ecu software til denne?
  9. Har akkurat kjøpt meg en 1996 Audi A4 T Quattro. Mente bilen gikk litt for dårlig, så jeg kjøpte meg en turbotrykksmåler for å sjekke att ladetrykket var ok. Den viser ca -0.8 bar når bilen går på tomgang, virker normalt. Problemet er att jeg ikke får det over ca 0.1 bar når jeg gir på. Hadde mistanke om at dumpventilen var ødelagt, så jeg tok den av og blindet hullene i slange før og etter turbo. Blindet også vakumslangen fra manifolden. Ladetrykket ble ikke bedre, så ventilen er ikke problemet. Målte så resistansen i spolen til solenoidventilen som kontroller ladetrykket. Den var 29 ohm. Regner med det er normalt? Målte også spenningen på kontakten som går på solenoidventilen, den var ca 5 volt på tomgang, og steg til 12 volt når jeg ruset motoren. Regner med det er sånn som det skal være. Skal det trykk eller vakum inn på wastegatemembranen for å øke ladetrykket fra turboen? Vil prøve og tvinge opp ladetrykket manuelt så jeg får testet om det er turboen som eventult kan være problemet. Håper noen kan gi meg noen tips om hva som kan være galt, eller hva jeg kan prøve for å finne ut av det.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår