Gå til innhold

Forberg

Bruker
  • Innholdsteller

    129
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Forberg

  • Bursdag 03/24/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Alt som har med lyd og bilde å gjøre
  • Modell (eks S4)
    Beetle
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Motor (eks 1.6)
    1,8t

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Forberg's Achievements

  1. En enkel måtte å finne ut dette på er å legge inn endel kolsser av tre og dermed fylle kasse opp slik at du minsker volumet med 10liter. Disse fester du bare fast innvendig i kassen med litt smelte lim, slik at de ikke skrankler rundt i kassen. Da slipper du å bygge deg en helt ny kasse for å høre hvilken bass du liker best.
  2. Det blir det samme om du kjøper ampen av http://www.engenaudio.com/ eller Morel. Jeg ville valgt Engenaudio, han kan svare på de mest utrolige spørsmål og gi deg mange gode råd på veien. Han er en meget seriøs og engasjert herremann innen bilstereo :) USamp er billige og helt ok forsterkere til ditt bruk.
  3. Jeg vet ikke hvor mye penger du skal legge i en amp. Et rimelig alternativ er XT 2000D http://www.engenaudio.com/Produkter/Usamps/Usamps.htm .
  4. Ikke se deg blind på watt... Det er mye enklere å svare deg på hvilken forsterker du bør velge med å vite hvilken sub du har. Watt sier hvor mye en sub tåler av effekt, en annen ting er hvilken effekt den får... Er mye forsterkere som har flotte klistre merke der det stå 1000watt, 1500watt ect.ect. En annen ting er om de leverer det de lover. Så se deg ikke blind på watt!
  5. Genesis har 2 gode allternativer http://www.mamut.com/dynabel/subdet559.htm eller http://www.mamut.com/dynabel/subdet567.htm . Ikke se deg blind på watt :)
  6. Dual mone har ikke hatt store oppgraderinger de senere årene. Det som er gjort på forsterkeren siden den ble lansert i '98 til idag er at 2 av kondensatorene og motstandene som er på inngangen på den er byttet ut. Dette utgjør marginale forskjeller. Lyden på den er nøytral, varm og med masser av dynamik. Noen linker på den http://www.genesiscaraudio.net/awards/DualMono2001%20low%20res.jpg , http://www.genesiscaraudio.net/awards/dmrev.PDF
  7. Ikke heng deg så veldig opp i hvilken type transistor kobling det er på forsterkeren. Tenk mere på hva du får av effekt og lyd kvalitet. Du kan høre med Cossi om hva han mener om den :)
  8. Ta en titt på Genesis sin Profile serie, de er utroligt små og har mye effekt. http://www.mamut.com/dynabel/subdet560.htm http://www.mamut.com/dynabel/subdet557.htm http://www.mamut.com/dynabel/subdet558.htm http://www.mamut.com/dynabel/subdet559.htm
  9. Hva med en Genesis Profile Sub http://www.mamut.com/dynabel
  10. Du vil ikke ha noen problemer med å få nok effekt til 2x10 alpine R av en Genesis Dual mono. Den er oppgitt til 2x100watt, men måler normalt rundt 2x150watt i 4ohm 0,1% forvregning. Jeg har selv 2 slike i min egen bil og level kontrollen på forsterkeren nede på nesten minimum for at ingen skal ødelegge noe vis de setter seg inn i bilen og skrur volumet på fult. Det som er forsterkerens store fordeler er at den spiller meget pent og du vil få en hurtig og kontant bass i bilen, dette avhenger jo litt på hvilken kasseløsning du velger for sub'ene. Jeg vil anbefale deg å bruke en kanal pr.element og ikke brokoble den. Det du kan gjøre er å kjøpe en 4-kanals Serie 3 forsterker til front og bak høytallere, så vil du få match på forsterkerne. Er det noe mere du lurer på rundt Genesis så bare spør!
  11. Denne regelen har det vært mye diskusjon rundt. Grunnen til at den er slik er at man skal slippe å få noen som helst diskusjoner rundt emnet, har du batteri inne i kupen av bilen skal den være i gasstett kasse. Jeg vet denne regelen skal endres i neste regelbok, her kan nok audio-art komme med det korrekte svaret på hvordan regelen blir. Har du vært på en EM finale så forstår du at man må ha regler som ikke kan feil tolkes eller skape diskusjoner. En regel er ikke noe problem bare man husker på det når man bygger bilen og ikke tar det andre veien, bygge bilen så kritisere reglene :)
  12. Har lest gjennom hele tråden her og må si meg enig med Autod. Du har en bil med et godt utgangs punkt. De bilene som var med på finalen iår var det veldig mange veldig ombygde biler. Men ser du på vinneren i utfordrer og amatør var dette ikke biler som var noe særligt ombygget. det er som Audio-art sier gjør installasjonen din bra og korrekt når det gjelder kabling og sikkerhet. Når det gjelder lyden er det få biler som spiller optimalt i starten av en sesong. Man trenger endel innspill fra andre for å få lyden skikkeligt på plass. Ikke minst få hørt endel andre biler. Håper at det kommer mange nye biler i sesongen 2007, alle biler kan ikke vinne... Dessverre er det noen som vinner med 0,5 poeng på installasjonen og taper 0,5 poeng på lyden å dermed blir en god nummer 2, så da ble jeg en god nummer 2 og cossie power nummer 1 iår :)
  13. Finnes mange bra forslag Per. En bra 5-kanaler vil kunne gjøre jobben i bilen din.
  14. Kjempe tiltak av Audio-art dette!! Til Typhon, så er de 5milene du kjører fort betalt inn av all den kompetansen og hjelp Audio-art kan gi deg. Da slipper du mye frustrasjon hjemme :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår