Gå til innhold

Go-carter

Bruker
  • Innholdsteller

    2,209
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Go-carter

  • Bursdag 09/19/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Go-cart, bil, dama
  • Modell (eks S4)
    Series 3 X-mil
  • Biltype (eks Audi)
    Land Rover
  • Årsmodell (eks 1995)
    1976
  • Yrke eller sivil status
    Student og i et forhold
  • Motor (eks 1.6)
    2,25l
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    hele skiten er plukka ned til ramma, bygga opp, og venter på en blind EU-kontrollant for å godkjenne den!

Contact Methods

  • MSN
    go-carter@hotmail.com
  • Bosted
    Skedsmo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Go-carter's Achievements

Generalløyntant

Generalløyntant (12/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Kan jo hende at det er for lite strøm? Ved et visst punkt, så spinner starteren rundt, men den klarer ikke slå ut starteren. Du kan jo ta ut starteren, og sette på strøm, og se om innslaget fungerer. ellers er det fullt mulig å skrelle av tenner på svinghjulet, det enkleste å sjekke det er å dytte bilen litt frem i gir, så får starteren en ny del av svinghjulet å slå inn på. Men gjetter på at innslaget ikke slår inn.
  2. Biltema :) Har brukt xenon derfra på x3'n til far, og det funker knall.
  3. Det er et helt OK utgangspunkt for å lære seg å sveise, men det er litt køddent, og ikke minst vanskelig å stille inn. Er kun to innstilinger; alt for sterk, og alt for svak. I tillegg er sveisetråden alltid "aktiv", så om du slår borti gods med sveisetråden så spruter det en god del(selv om du ikke trykker på knappen, altså). Jeg fikk et brukt 180amp apparat for en rimelig penge for noen år siden, og det er helt fantastisk å sveise med :)
  4. Jeg tok C hos RBT trafikkskole for 25.000. Alt kommer ann på hvor kjapp du er til å lære, og hvor mange kjøretimer du trenger. Glattkjøring er dyrest, 6-7.000,-
  5. Du skal beregne mva utifra prisen du KJØPER bilen for + fraktutgifter. Dvs kjøper du den uten mva blir det beregnet uten mva, og visa versa.
  6. 911 is the shit! Har sjæl en 928, og kunne tenkte meg å føye til med en 911 i stallen... :) Utrolig pent design, og en bil som holder seg like godt i verdi som gull.
  7. Det vil fysisk gi deg hvitere lykter, men du vil ikke få noe LYS fremover. Det lyser ca. like bra som tre telys i hver lykt. Så det SER tøft ut, men er fullstendig ubrukelig om du skal kjøre på kvelden :) Noe som derimot kan gjøre lyktene dine hvitere, er å sette inn sånn super-hvit LED parklys. Nå kommer jo det selvfølgelig an på hvordan lykta di er bygd opp, men på dama's lancer fungerer det utrolig bra :)
  8. OK, bremseskiver, klosser og væske bytter du på en ettermiddag for en snau tusenlapp, kan jeg tenke meg. Det ville ha aldri ha satt bort... :) Samme med pollenfilter. Regreim og cluth er iforseg greit å sette bort, men ikke stort mer enn en dags jobb hver de heller... Men er kanskje ikke det svaret du ville ha :)
  9. Ja, det er lovlig. Ærlig talt - hvor mange bobiler ruller ikke rundt i landet? :)
  10. Hvor langt skal du pendle da? 2timer sier oss ingen ting.
  11. Rent teoretisk er det ikke værre enn å få tak i en motor og girkasse fra høggern som er langsstilt, lage en passende mellomaksel, og henge opp f.eks. en stiv aksel fra en Escort MKII eller rive av bakstillinga fra en 4wd passat bytte diff, og tut og kjør :) Mye arbeid, ikke lovlig, og neppe noen fantastiske kjøreegenskaper. BTW. Karosseriet på 4wd og fwd passater er forskjellig.
  12. Er så heldig å ha de som sponsorer. Men galving er billig, tror jeg betalte 2000-2500 for en svær ramme til en Land Rover jeg har.
  13. Jeg er nå på min 2. egenbygde henger, og har ett tips om du skal bygge den selv: Overdimensjoner! Knakk min første selv om jeg lastet 1/3 av totalvekt. Ganske enkelt fordi konstruksjonen var håpløs. Den gang bygde jeg på en Cabby 1-akslet campingvogn, og fikk ganske begrenset nyttelast på 900kg. Denne gangen bygger jeg henger ut av en hestehenger-ramme, og satser på nyttelast på rundt 2000kg :) Det blir saker! Tett bunn, nedfellbar rampe, 6 tonns vinsj og kapell. Slik ser ramma ut pr. dags dato, og ligger hos DuoZink for galvansiering :) Den er 220 bred, 480 innvendig lengde og rundt 600cm totallengde. Har også flytta bakerste aksel så den fikk lang-boggi. Har cad-tegninger av ramma om det er av interesse.
  14. Og for å være totalt nerd: EL er elektrisk bil, GA gassdrevet, HY hydrogen og CD ambassade(?)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår