Gå til innhold

Bue

Bruker
  • Innholdsteller

    495
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bue

  • Bursdag 07/05/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Alfa Romeo
  • Biltype (eks Audi)
    166
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 TS
  • Fylke
    Vest Agder

Contact Methods

  • Bosted
    Vest Agder

Bue's Achievements

  1. Den drar i hvert fall godt forbi 5000 rpm og starter lett, men må jo få slukket denne lampen. Ville det ikke kommet flere feilkoder dersom lambda var gått? Var borti gåen lambda på en alfa, og da kom det vel opp 2 - 3 feilkoder som gikk på det. Regner ikke med det kan være LMM da denne er byttet for rett over en måned siden. Men uansett er vel kamakselgivern gåen eller noe dårlig kontakt med denne siden den gir feilkode på den?
  2. Feilkodene er blitt slettet 2 ganger siden bilen ble kjøpt for 2 uker siden. Etter å ha slettet de første gangen startet jeg opp bilen, lot den gå litt og det var ikke lagret noen feilkoder da. Så begge kommer tilbake etter å ha blitt slettet. Tennes motorfeillampen for begge kodene? Har stort sett bare vært borti diagnose på Volvo og Alfa, og der er det i hvert fall flere feilkoder som ikke tenner lampen. Hva er det egentlig kamakselgiveren skal gjøre? Merker som sagt ingenting galt med bilen.
  3. Har problemer med at motorlampen lyser i en 2001 BMW 316i e46 som akkurat er kjøpt. Denne lampen hadde vist lyst en måned før bilen ble solgt og det ble da byttet LMM. Bilen ble nesten ikke brukt etter dette før den ble solgt. 2 dager etter den var kjøpt begynte radiatoren å lekke. Fylte på kjølevæske og luftet for å få flyttet bilen. Den ble da stående litt på tomgang og motorfeillampen kom på. Byttet radiatoren og fikk et verksted til å lese ut og slette feilkodene. 2 dager senere etter å ha kjørt ca 150 km kom motorlampen på igjen mens den sto litt på tomgang. Var innom verksted igjen og slettet feilkoder, og etter 2 dager, igår kom den på igjen under køkjøring på 1. gir. Merker ikke noe forskjell på bilen om lampen lyser eller ikke. De to gangene jeg har lest av kommer det to feilkoder: P0170 - Fuel trim, bank 1 - malfunction P0340 - Camshaft position sensor A, bank 1 - circuit malfunction Jeg regner ikke med at noen av dette kan ha noe med lekkasjen fra radiatoren? Er det bare å få byttet kamaksel giveren? Hørte at den gjerne satte feilkode 0170 hvis det var kamaksel giveren, så begge kan komme av dette? Det kan vel ikke være noe annet som gjør at den setter feilkode på den giveren? Er det bare tilfeldig at det kommer ny feilkode så kort tid etter LMM er byttet? Mange spørsmål, men har ikke så lyst til å bare begynne å bytte deler dersom det kan ligge noe annet bak det en bare denne giveren.
  4. Prøde en 2002 V40 1.6 da den jeg hadde var på service, og tror ikke jeg hadde vurdert denne motoren. Er noe av det slappeste jeg har vært borti av moderne biler. Har hørt mamma klage over for slapp motor en gang og det var etter en tur i denne bilen med 1.6... Så sørg i hvert fall for å prøve bilen nøye før du kjøper en slik.
  5. V40 med dieselmotor finnes ikke med antispinn eller antiskrens. Tror stort sett alle med bensinmotor av de siste modellene har antispinn. Hvis de har DSA knappen er det i hvertfall antispinn. I følge denne artikkelen til Dinside.no er DSA også antiskrens, mens i følge denne som ser ut til å være et utdrag bra manualen er det bare antispinn. Er det V40 med dieselmotor har den i hvertfall ingen av delene. Hadde selv en 2001 V40 1.9D 115hk som jeg solgte i sommer. Var veldig fornøyd med denne. Var gått 267000 km da jeg solgte den, vært i familien siden den var ny og veldig lite problemer. Bra motor som gikk bra, billig og ikke minst stille i motsetning til VAG pumpedyse motorene fra samme tiden!
  6. Kommer ann på årsmodellen på dieselbilene. Fra 2001 med nye commonrail motorene er det Volvo kasse (M56) på dieselmotorene. Noen av de siste med 1.8 bensinmotor har også Volvo kasse. Tror det gjelder 03 og 04 modellene. Hvis reversen er bak til høyre ved siden av 4. gir er det Volvo kasse.
  7. Skal først trekkes til med 45 Nm og deretter kryss-strammes med 65 grader.
  8. Trenger ikke ta løs dekselet over pedalene nei. Sitter helt ytterst til venstre bak åpneren til panseret.
  9. Finner den nede på vnstre side ikke langt fra spaken for å åpne panseret. Svart boks med svart lokk.
  10. Kan stå for at den er fritatt fra katalysator ser det ut til: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=38422&view=previous&sid=522cca1749c667d6454d2c1c99c2d91e
  11. Det der er ingen 850, er en 940 som det også står i artikkelen. Altså en konstruksjon som mer eller mindre er fra 80 tallet. Hvis du ser på Euro NCAP kan jeg ikke se at de har endret på reglene fra 97 da V40 ble testet og frem til 2008 (ble endret nå i 2008). Og etter som jeg leser burde du da kunne sammenligne alle biler fra 97 - 08 (gjelder ikke for fotgjenger-sikkerhet da det her har vært endriger i 2002 i hvert fall). Hvis du ser på S/V40 en de har testet er denne uten airbag på passasjersiden og hodekolligsjons-puter, noe som er standard fra faceliften (og vel det som er aktuelt i prisklasse rundt 120 000). Selvfølgelig har det skjedd mye med tanke på sikkerhet siden V40 kom ut, men at den er noe dårligere enn de andre alternativene her er jeg ikke med på.
  12. Har ikke helt troen på det. Den du tenker så som sto i VG var vel en 940, som igjen bygger mye på 740, altså en MYE eldre konstruksjon fra 80 tallet. V40 kom i 96 og sikkheten ble vel heller ikke dårligere med faceliften som kom i 01 med 6 airbager. I følge Euro NCAP og Folksam er den ikke noe dårligere på sikkerhet en de fleste andre bilen som blir vurdert her.
  13. V40 er ikke en veldig stor bil nei, men hvis du ser på f.eks bagsje volum er den størren enn 407. Får plass til det meste hvis du vil, aldri opplevd å ikke få inn det jeg har prøvd å få med i den faktisk. Og sikkerheten har den i hvert fall orden på.
  14. Bue

    Senking

    Skal stå i vognkortet ja, men mulig ikke alle som er like nøye på det. Ville bare fått godkjent det, så slipper du problemer senere. Må ha med TUV papirer og papir med firehjulskontroll og lysjustering. Etterhvert forsvinner ofte nummeret som er trykt på fjærene, og kan ofte være vanskeligere å få godkjent det da.
  15. Bue

    hvilken bil?

    Kjører 2001 V40 1.9D (115 hk fase 2) jeg. Vært veldig lite problemer med den, og er veldig fornøyd med den. Har gått 251 000 km nå. Billig i drifte og går ganske bra. Snitt forbruket har vært på 0,56 den tiden jeg har hatt den. Hatt den nede i 0,46 på langkjøring. Bare å spør hvis det er noe du lurer på.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår