mr2 -91
Bruker-
Innholdsteller
53 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
MR2
-
Biltype (eks Audi)
toyota
-
Årsmodell (eks 1995)
1991
-
Yrke eller sivil status
elektriker
-
Motor (eks 1.6)
2,0
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
filter
Contact Methods
-
Bosted
oslo
mr2 -91's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Mener det står stemplet i blokka rett over girkassa, mer eller mindre helt umulig å se når motoren står i bilen...
-
Må bare si at jeg sverger til 124, hadde en -85 260E som jeg hadde det utrolig moro med for noen år siden, den så utrolig sliten ut med rust (og rusthull...) overalt, men den fungerte gullegodt det drøye året jeg hadde den, kjøpte den for 9 lapper for å herje istykker en vinter, men endte med å herjekjøre på sommeren, og neste vinter igjen fordi den ikke ville knele!!! Her snakker vi 20 blå, starte bilen, ruse rett opp på turtallsperra for å ligge breit og få varme i bilen. Vraka den da den mest sannsynlig ikke ville gått gjennom eu kontrollen pga litt skummel rust, og fordi jeg på den tiden hadde tre biler, og jeg syntes det holdt å betale årsavgift på to av dem. En liten stemningsvideo av gamle sliteren, vet ikke hvor mange bakdekk det gikk den sommeren der, men sånn som dette ble den kjørt nesten hver dag, og selv med 300k på klokka gikk det helt fint. (dette var da en bil med manuell....)
-
Kjøreglede og driftsikkerhet til maks 30 000,-
emne svarte i mr2 -91 sin CountachV12 i Annet bilrelatert
Ikke? Gamle 260'n min, bilen som aldri ga seg, uansett hvor mye jeg mishandla den... -
Hehe, foreløpelig har de jo kun mistanke om trim, bremsepapirene mine tar jeg med i grava!!!
-
Bilen er ombygget fra sugemotor ja, ikke godkjent med turbo i det hele tatt. Det hele begynte med et bedritent verksted som ga meg mangel på punkt 9 på eu kontroll pga senk, måtte da inn til BT for godkjenning av senk, de prøvekjørte da bilen, hadde en meget restriktiv eksos og justert trykket max ned (ladet 0,5, original effekt er 245 på 0,7 bar), kontrolløren ga meg mangel på mulig effektøkning og jeg fikk beskjed om å kontakte opp og ombyggingsgruppen i oslo, har snakket med de, og leverte skiltene selv i påvente på å skaffe meg en original sugemotor. Blir litt offtopic her men...
-
Det finnes et par godkjent ombygde turboer i norge, problemet er bare at toyota er vrange når det gjelder å hoste opp papirer på at mr2 ble levert med mer enn 156/175 hester, fordi turbo utgaven (som min er komplett ombygget til, med bremser og drivverk) kun kom i usa (204hk) og japan (225/245hk). Og om jeg i det hele tatt skulle klare å komme meg igjennom nåløyet og få det godkjent må jeg stille den nåværenede motoren tilbake til original stand og betale endel i avgifter, da bilen er bruktimportert i 2004. Skal nok få tilbake skiltene på en eller annen måte, om jeg går den tungvinte veien og godkjenner eller bare bytter motor, men det er uansett ikke noe jeg kommer til å prioritere til neste år, da jeg ikke har hatt ferie på mange år fordi jeg kun har prioritert bil og trimming... Så 2010 blir nok et rødskilt-racer år, har jo trossalt en annen bil jeg kan bruke også.
-
Ja, dem blir jo bare strengere og strengere på bruken av rødskilter, får ihvertfall håpe jeg får med meg et par treff i løpet av sesongen...
-
Jepp, har 294 hester på hjula, mens det står 156 i vognkortet... Må nok et motorbytte til før jeg får dem tilbake.
-
Har vært så "heldig" å miste skilta på riskoker'n min og må da belage meg på å få brukt den veldig lite på rødskilter, finnes det noen noenlunde seriøse banetreff der man får kjørt på prøveskilt? Vet om japsetreff, powerdrift og sånt er ikkeno for meg da jeg kjører grip...
-
1. du skifter motoren til en 3s-gte samt girkasse, om du skal bygge turbo på gti motoren, blir det vesentlig dyrere, må oppgradere innmat, og kassa tåler nok ikke momentet. 2. Ja. 4. Intercooleren sitter originalt på høyresiden der hvor luftinntaket er, det blir sykt mye trykkfall om du skal ha ic i fronten, gå heller for en feitere enn originalt ic til sidemontering, eller en vannkjølt ic fra f.eks gt4.
-
Caldina motoren har vel kjapt litt andre braketter og motorfester kan jeg tenke meg, det er forøvrig en 4 gen motor, og du vil mest sannsynlig få problemer med ledningsnett og slikt. Gå for en 3 gen motor og få justert opp effekten litt;) Min yter nå 294hk på hjula med trim for ca 15 lapper (kunne nok vært gjort vesentlig billigere om jeg ikke var kresen på deler...)
-
Om du fortsatt ikke har kjøpt deg noe bil så har jeg noen tips: -oljeforbruk, kommer som regel av slitte ventiltettninger og stempelringer -synk ringene i girkassa, spesielt de til andre og femte gir -sjekk etter rust helt foran på kanalen, mye steinsprut her, og også på innsiden av kanalen helt bak ved hjulbuen, bare å kikke inn i hjulbuen så ser du det fort -lekk rundt targaen som nevnt tidligere her Og noen tips om du har kjøpt bil: -kjør pent på kald motor (ellers vil stempelringene sette seg og du får nevnte oljeforbruk) -senk bilen!!! og bytt til bedre dempere i samme slengen, originaldemperene liker ikke senk, skift også til 92+ dempermansjetter, da disse har kortere demperstoppere -18" felger, selfølgelig en tomme breiere bak -gå over alt av tenningsdeler (om du har turboen, den eter rotor/fordelerlokk/plugger hvis du trimmer...) -sjekk ut http://www.ts-ogn.no utrolig mye info og kunnskap der.
-
Da må du nok finne deg en 728, 730 slutta dem med i 95-96 tror jeg... Uansett dritgode biler å kjøre, men 20" er et must!!
-
Har både tüv og papirer på 4-hjulskontroll, får satse på at den sklir igjennom...
-
Har papirer og alt på senkesettet, men er redd for at de skal være litt ekstra nøye på kontrollen og finne ut at det er andre ting på bilen som ikke er originalt. Burde jo ha skiftet fjærer før kontrollen, lenge leve etterpåklokskapen... Men går det bra så slipper jeg jo det problemet neste år ihvertfall...
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.