Gå til innhold

Mutta

Bruker
  • Innholdsteller

    260
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mutta

  • Bursdag 04/07/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    damer
  • Modell (eks S4)
    323F
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • MSN
    mutta1987@hotmail.com
  • Bosted
    Fyllingsdalen

Mutta's Achievements

  1. oppdatering, lenge siden møte no
  2. fylte bilen opp med bensin. fungerer greit no. hva må jeg ut med for en ny bensin pumpe da?
  3. kom nettopp på at bilen er snart tom for bensin. altså nærmer seg empty. kan dette ha noe å si? kanskje det at pumpa begynner å bli dårlig?
  4. sjekka slangen mellom filteret og innsug. litt morken var den mellom de rillene. men ikke noe betydelig. er det slik at om det kommer luft gjennom dette morkene partiet så virker det inn på motoren. bilen starter lett, går helt normalt på tomgang. men med en gang jeg trykker på gassen "dør" den litt før den går opp på turtall liksom. har pussa litt på rotoren og på de pinnene inne i fordelerlokket. men den tenner på alle pluggene virker det som. så tror ikke det er tenningsproblem dette her.
  5. Har også bytta pluggene nå, men problemet vedvarer
  6. Hei, har søkt litt rundt på nettet og prøvd forskjellige ting før jeg lagde denne tråden. casen er: bilen starter og går fint på tomgang, når jeg gasser, sliter den med å være med. virker som den ikke tenner skikkelig. når jeg er ute å kjører virker det som den kveler seg selv av og til. tiltak som er gjort: -sjekka fordeler lokk(så nytt ut) -sjekka rotor (litt svidd på tuppen men ellers bra) -sjekka etter gnist om kvelden når det har vært mørkt(ikke noe gnistrer som jeg kan se) -bytta bensin filter til nytt -bytta luft filter -bytta coilen noen som har noen idè her? når jeg gasser foran i motorrommet kommer det en tssh lyd ved air flow meteret/luftfilteret. men det er vel bare det at den suger luft når man gasser litt hurtig? takker for svar. -=Michael=-
  7. startsperra som slår seg inn kanskje. får du start på den rett etter den har kubba brått?
  8. hei hå, har noen spm ang henger feste. det var selvfølgelig null problem å montere selve hengefeste. MEN det elektriske er det verre med. trenger noen tegninger? eller noe.. noen som har peiling påhvor det er mulig å få tak i noe sånt?
  9. Mutta

    bremser

    ordnet seg.
  10. har det på min bil også. grei lyd og fungerer helt topp.
  11. Mutta

    bremser

    fant ut at bilen trengte nye bremser så jeg kjøpte nye skiver og klosser både foran og bak. fikk bytta foran uten problemer men når jeg kom bak så jeg på skiven at det ikke har vært noe kontakt mellom klossene og skiven, så kom fram til at kalipperene var ødelagt. kjøpte 2 stk ny kallipere og monterte dette. alt så ut til å være ok helt til jeg startet bilen etter å ha luftet systemet og bremsekraft forsterkeren ikke ville fungere. noen ide på ka dette kan værE? noe jeg kan ha gjort feil siden den ikke vil fungere? eller er jeg bare jævlig uheldig?
  12. Mutta

    klunke lyd!

    du klarer fint å bytte slikt selv. men er en del knot. går en del tid på det så et verksted vet nok å ta seg godt betalt. jeg vet ikke hva en drivknute koster til en a3 men om jeg ikke husker feil betalte jeg vel 1400 - 1600kr for civicen,
  13. Mutta

    klunke lyd!

    drivknuten din som ha tatt kvelden tenker jeg. hadde det samme på min civic. så lenge det kommer når du svinger og ikke når du kjører rett fram. ta av hjulet å sjekk mansjetten(den gummidingsen som dekker driv knuten. ligger rett bak navet) lykke til;) EDIT: om mansjetten er skadet/hullete er det nok drivknuten da den takker for seg om det kommer sand og drit inn til den.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår