Gå til innhold

240tuning

Bruker
  • Innholdsteller

    177
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 240tuning

  • Bursdag 12/08/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, elektronikk
  • Modell (eks S4)
    240 GL
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    Telekommunikasjonsmontør
  • Motor (eks 1.6)
    B230FT
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    3"eksos, diffsperre, servo, elektrisk rullgardin, sentr.lås, el.vindu, 17" felger, alarm, lakkerte fangere, speil og grill

Contact Methods

  • Bosted
    ålesund

240tuning's Achievements

  1. Har du testa temperaturføler til hjernene? Er vel en føler til hjerne og en til instrument. Visst det er dårlig kontakt i den til hjerne så trur motoren den er varmere/kaldere enn den egentlig er, og gir da meir eller mindre bensin... Muligens belegg på føleren, så du må ta den ut og pusse den rein...
  2. Hva betyr det at turboen var tom? Noe jeg ikkje har fått med meg? Mvh
  3. dette er jo litt avhengig av hvilken type turbo en har... På 240'n står det en Mitsu 16T, den begynner å lade så snart du gir litt gass, og har fullt trykk på ca 2500 RPM. På dieseln så stod det en garret turbo, denne begynte å lade veldig seint, ca 3000 RPM. Men fant ut at WG-klokka ikkje fungerte så den skulle. Turboen eg skal sette på no er fra en 2,5 liter BMW diesel. Blir spennede å se når den begynner å lade....
  4. Fordelen og meiningen med en intercooler er jo å få ned temperaturen på innsugsluften. Tror ikkje at trykket vil komme så mye seinere, skuffler jo fort noe luft turbo'n.
  5. Har ikke intercooler nei. Men har vert inne på tanken! Er jo det at jeg har innsugsmanifold som gjør at inn/ut på cooleren burde vært på samme side, men kan jo selvsagt legge litt rør... Er det noen som har en grei en liggendes? Lader jo bare 0,7 bar, så trenger jo ikkje noe svindyre greier....
  6. Nei, så absolutt ikke!! Var ute på nysnøen med 240'n i natt jeg også. Hadde lagt om til sommerdekk, og stilt opp trykket. Men plutselig var det snø igjen. Da var det bare å hive på noen gamle piggdekk, tenker dei skal få gjøre en siste innsats:drive2 Morro å ratte litt :D
  7. _240_turbo_ Ja, er ihvertfall ikkje mange av dei her rundt om. Målet er å få en bruksbil som er billig i drift. Og er jo litt morro å holde på med også. Ikke bare skru på volvo 4'ern! :) Ricard F Håper det skal komme seg med litt lakk ;)
  8. Har nå honet sylindrene, skiftet stempelringer, rammelager og rådelager. Kommer flere bilder etter hvert... Skal så snart temperaturen stiger litt, lakke noen av delene. Rustbrunt er jo ikkje akkurat noe fint å se på.
  9. Etter at jeg på en merkelig måte klarte å slette den forrige tråden min, prøver jeg på nytt nå! Bilen er en 745 GL Diesel, 88-mod. Tralla har rullet 400000km, men dan har gått en del som taxi, og er derfor i bra stand for å ha rullet så langt. Motoren er en D24 som mangler en god del komp. og er derfor tungstartet, og lat som et esel. Men har nå begynt å overhale en D24T fra en VW LT, 85 mod. Slenger opp noen bilder!! "Grombilen" Gamle suge Dieseln Turbo Dieseln :D Rusty engine... Garreten ;) Byttet simmering på pumpen. Motert og klar til prøvekjøring. Etter noen runder fant jeg ut at det bare var å overhale denne gitt.... Åndet litt i meste laget.. Det var ikkje hull til peilepinne i blokka på denne motoren, derfor måtte jeg lage uttak i bunnpanna. Gjenstår bare å "kalibrere" peilepinnen. Ribbet blokk Gammel sliten turbo, skal nok finne en annen turbo i stedet for denne... Noen rare ventilkrater dette gitt... Stempler på rekke :)
  10. Håper ikkje det er et åpent filter du har planer om å kjøre 80 000km med UTEN å rense det, da er det ihvertfall noen som har lurt deg... Et vanlig åpent filter skal vaskes og re-oljes på ca 8000-12000 km. Det er jo ikkje snakk om å dynke det i olje! Skal bare få et dekkene lag med olje over hele filteret! Uten oljen på filteret, så er det ikke langt unna det samme som å kjøre uten luftfilter. Hindrer bare katten i å komme inn... Finstøv inn i sylinderene blir som en fin slipepasta. K&N pakken med vaskemiddel og luftfilterolje er løsningen.
  11. Er jo berre å finne ut hvordan ting fungerer, og se hva som gjør at åpneren på utsiden ikkje fungerer som den skal. Er jo slik en lærer ved å skru!
  12. tror det skal gå greit. Gjorde ihvertfall det med meg. Jeg tok fra en 85- og puttet i en 88-mod.
  13. Trenger en WG-klokke fra 230FK, eller ihvertfall en som kan begrense ladetrykket ned til ca. 0,4 bar. Hvor får man kjøpt slikt? Evntuelt noen som han en liggendes? Takker for svar :)
  14. Dersom du skal bytte komplett armatur, må du hente det fra en 740 med forgasser, siden du hadde A-motor. Eller eventuelt bygge om ett fra en innsprut-bil. Men er ingen vanskelig sak det heller...
  15. Muligens litt høy pris for en som har gått så langt... Spørs selvsagt om det er gjort noe med den eller om den er orginal. En må jo ihvertfall kalkulere med bytte av turbo i nærmeste fremtid når motor har gått såpass.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår