Gå til innhold

knet

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om knet

  • Bursdag 03/07/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Mo i Rana

knet's Achievements

  1. hmm... er en 740 86 mod med en b230a motor, husker ikke modellen på 240 og motortype, men den stod montert på siden av radiatoren...
  2. Tjena! Lurte på om en luftfilterboks fra en 240 passer en 740? Trenger svar rimelig fort! Takk!
  3. Formen på ventilene har vel noe å si også, men dette er til en 2-takter så det er ikke noe problem...
  4. Ja, er vel mange variabler som spiller inn for detonasjon. Eneste måten er vel å prøve seg fram? Eller så må jeg vel måle squishband på toppen, borring, og slag, husker ikke helt formelen for utregning av komp.
  5. Hvor mye trykk (psi, bar o.l.) skal til for at blyfri 98 skal selvantenne? Må bare vite hva maks komp. på blyfri 98 er...
  6. knet

    ///BMW Olje?

    Redline er oljen som skal brukes! De gamle M20 motorene er ganske kresne på oljen, så kjør med skikkelig kvalitet (Redline). Viskositeten kommer litt ann på hvordan du kjører, og hvordan tempraturer du kjører i. Her står litt nyttige ting om valg av motorolje: Bimmerforums Her er en link Bmw E30 Network OBS! linken er bare for hvilken olje som skal brukes i gearkasser...
  7. knet

    Trimming

    Du har nettopp lært meg en ny ting, alltid les innlegget til han du skal hjelpe :)
  8. De data'ene som jeg fant var om den vanlige M3'en, den hadde jo bare 195hk. Og din har 238hk, 240nm, så det er sikkert en grunn til at de puttet inn en diff med lavere utveksling. Syns "rett-fram-racing" er helt talentløst, har ingenting å si med hvor god man er å kjøre. Det er i svingene det vises hvor god man er! Syns du skulle ha kjøpt en carbonflaps til spoileren samtidig som du kjøper splitter :) PS: Har sikkert sagt det, men bilen din er sinnsykt RÅ! :respect
  9. knet

    Trimming

    Isteden for å kjøpe alt det der så sparer du litt til og kjøper en B18C5 motor Eller den noe dyrere K20A motoren. Tror jeg ville ha gått for integra motoren, billig og mye bedre dreimoment enn den lille B16A motoren. Blir fort dyrt å begynne å trimme med slikt stasj, og det er lite hester for alle de pengene. Det blir ikke så holdbart heller, selv om honda er evigvarende, så er nok motor byttet en bedre form for trimming.
  10. Pen bil, dette er drømmebilen min!! Syns absolutt du skulle kjøpe karbon leppe, hvor skal du bestille den fra? De eneste jeg vet om som selger karbon stasj til e30 er disse, E30 Shop, syns de er litt dyre. Er det ikke vanlig med 4,10:1 utveksling på M3? En standard 325i har 171hk og 3,71:1 utveksling, og den drar 0-100 km/t på 7,4 sek. Mens en vanlig E30 M3, med 195 hk og 4,10:1 utveksling, kjører 0-100 på 7,1 sek. Dvs. at en 325i med 4,10:1 utveksling kjører fra en standard M3. Så en 325i som er en smule trimmet til i overkant av 200hk, vil kjøre fra din M3 (Så lenge du ikke kjøper DTM innsuget :P). Kanskje ikke i svingene men ihvertfall rett fram, så bytt utveksling før du blir frakjørt av en 325 !
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår