Gå til innhold

riefarn

Bruker
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    gran

riefarn's Achievements

  1. Hadde nettop bilen inne på EU-kontroll og der ble det blandt annet påpekt sprekk i foring på trekkstag høyre side foran. Har ikke hørt om trekkstag før, så vet ikke hvilket stag dette er, men er dette en foring som må byttes ut i staget, eller kan man kjøpe nytt stag med ny foring i? Noen som evt har ett bilde/forklaring på hva trekkstag er?
  2. Fattarn har nettop kjøpt seg en 06`Touran 1,9TDI. Denne er lyktespyleren ødelagt på, så spørsmålet er hvordan tar man av fangeren? Så 2min på det istad, og ser det er 3 skruer fra innerskjermen på hver side, samt 2 oppå, under panseret, men er det mer enn dette som må løsnes? Og hvilken olje er det han skal ha? Han var innom Mekonomen i dag og fikk kjøpt Castrol Edge 5w-30... Sjekket listen til Castrol nå, og der står det Castrol Turrbo-Diesel ved normal bytting, og Castrol Edge ved maks uttømming? Takker for alle svar!
  3. så fort du endrer høyden på bilen, endrer du vinkling på hjulene... ser fort slitasje på dekk.
  4. Prøvde meg for en stund tilbake med samme spørsmål, men fikk lite svar, så prøver igjen... Skal til å montere kompressor på bilen, M50B20, og for å få denne til å gå ordentlig, trenger jeg mer bensin enn orginalt (skal bare lade 0,4-0,5 bar). Til dette fulgte det med en MF2 tilegssprut, hvor det settes 2 ekstra dyser fremfor gasspjeldet. Disse trenger strøm og styring. Strømmen er grei, og styringen tar man normalt fra negativ coil etter det jeg har skjønt, men i mitt tilfelle med 6 coiler blir dette noe annerledes. Må jeg koble til styringen på disse dysene til hjernen, eller er det noe annet sted de kan kobles så de funker? Håper virkelig på svar denne gangen...
  5. Den der ser da ikke altfor ille ut... om den ikke er rammeskakk da... traff den rett i siden er det godt mulig den ikke er det .. Min så værre ut når jeg rulla med den i vinter, og den står da på alle 4 hjula igjen nå! :thumb
  6. Se gjennom hva MAZE har gjort med bilen sin (ombygd fra 316). http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=6205 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=15496
  7. vet om flere som har bygd om biler til denne typen, og er mulig... men du må ha god kontakt med biltilsynet fra starten av.. de skal vite hver minste ting... Må bytte en god del
  8. Leste fort gjennom tråden og så ikke den siste der, men er rett det du skriver! Prøv lakkrens på resten av bilen, og poler etterpå... blir det kanskje enda mindre forskjell...
  9. Det her ville jeg gjort: Kjøpt en ny framskjerm hos kaross.no Denne er ikke orginal, men funker greit, koster ca 750kr. kjøpt sandpapir og en boks tectyl og behandlet innersiden av skjermen selv, dvs puss ned og spray på tectyl... ingen kunst! Lever denne på et lokalt lakkerings verksted, burde kunne få denne lakkert for 1000-1500 kroner... Totalen vil da bli på ca 1900 - 2500 kroner... Hadde ikke giddi å bruke tid på å skaffe en gammel rusten skjerm...
  10. Må høre med BMW, er medlem på bimmers.no... lite respons :) Har funnet flere sider med koblingsskjema over alt i motor, men skjønner ingenting av det...
  11. Okey, like greit hente signalet fra turtallkabelen på ECU... men ECU har jo ca 50 ledninger ..... noen oversikt over denne noen stand?
  12. Okey... Siden det er 3 ledninger utfra hver coil, så er det her litt håpløst synes jeg....
  13. Driver om dagen med montering av kompressor på bilen som forrøvrig er en E36 93mod 320. Det er en Rotrex kompressor, med intercooler montert. Ekstradysene sitter montert rett før gasspjeldet, og skal styres av MF2 Injector Drive. Det er totalt 3 kabler på denne som skal kobles, en rød, som skal til + polen, en hvit som skal til - polen, og en gul som det står skal på negativ coil. Bilen har 6 coiler, utfra hver går det 3 kabler, en grønn (alle grønne samles til en tjukk grønn, dette er vel 12V) en svart (disse skjøtes hver for seg med svarte kabler med fargestripe på) og en brun, denne går fra coil til coil og ender til slutt opp som jord i koarosseriet. Det jeg ikke helt skjønner er at den gule som skal på negativ coil skal fange opp pulsen etter RPM eller turtall på norsk. Men er det puls i den negative coilledningen som går til jord? Har prøvd denne koblingen uten å lykkes.' Sant skal sies at MF2en jeg kjøpte var full av irr, så kan jo være noe feil med denne også, men koster ca. 3 k ny, så må nesten vite det først. En stor takk til den som kan hjelpe meg her!
  14. det er ihvertfall ikke noe egetprodusert... har sett slike panser til salgs i et par nettbutikker, men husker for øyeblikket ikke hvilke....
  15. Selger min Pioneer AVD-W6200 LCD skjerm til bruk i bil. Denne er heeelt ny, ikke montert, ikke prøvd, ikke åpnet engang. Kjøpte den i en større pakke, men fant ut at behovet er lite, i forhold til hva lommeboka sier Denne kvalitetsskjermen selges for 5795.- hos bilradiospesialisten: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=666 selges 2800... Noen interesserte?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår