Gå til innhold

Riff

Bruker
  • Innholdsteller

    322
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Sykkylven

Riff's Achievements

  1. Helt klart enklere om den hadde vært av ja. :) Det du kan gjøre er å slipe ned i brudd området, slik at du får en kan som du kan legge ned ei matte+polyester slik at du bygger opp området igjen. Da vil jo skøten bli sterkere enn om du bare fyller opp området med polyester.
  2. Ja da gir jo det mening. Er jo slikt som en bør vite før en da begynner med ombyggingen. :) Tps fra ford ja, noe årsmodell den sitter på? Eller er de ganske like uansett?
  3. Så megasquirt klarer ikke å bruke en original b230ft/fk tps...? Hva er problemet/mangelen for att dette skal fungere da?
  4. Tenkte at siden ingen hadde svart deg da, så kan jo du få svar. :) Ja, du får kjøpt rep. sats til turbo. Ring Turboservice. Koster 1500,- for satsen. Merk hvor både hus og hvor på akslingen turbinene er. Om du treffer der alt har stått før, slipper du å balansere opp igjen. Husk renhold og slikt der du skal jobbe.
  5. Hvor mye kjøleveske (og ja, etter kjøleveske og vann er blandet.) er det i en 740? Skal fylle på imorgen, og kan være en ide å vite hvor mye jeg må blande. :)
  6. Eller om en da ikke har noe problem med å bestille ting da, så koster dette deg ca 4 - 500,- fra noen som leverer plater/deler fra veng. De har både dørkplaten og den vange delen. Gjør det skikkelig eller ikke gjør noe med det i hele tatt.
  7. En overhaling av en turbo koster ca 5500,-. Da bytter de lager, pakninger, renser oljekalaner og balanserer alt opp. Om noe trenger balanseres. Ett overhalings sett koster 1500,- + moms om jeg ikke husker feil. Skal kanskje overhale en turbo om litt.. må bare bestemme meg om jeg skal eller ikke. :) Om det blir så kan jeg legge ut en howto.
  8. Porting er jo for å få opp sugmotor effekten, og dess høyere den er dess enklere er det å få ut effekt. Så med litt porting og en bedre kam så trenger en ikke lade så mye for bedre effekt. Større turbo må også til, en som fløder mer.. Alt har jo med cfm og gjøre. 1 bar - 100 cfm og 1 bar - 150 cfm er stor forskjell når det gjelder effekt.
  9. Alle har vel resirk som standard ja. Har iallefall ikke komt over en uten.
  10. Det skal nok gå bra. Trykket fra tenning på en turbo motor er ikke så mye høyere enn trykket fra en vanlig suge motor. Og enkelte har jo og kjørt med dyser der på turbo motorer.
  11. Ville nok ha holdt den original ja. Kanskje senk og slikt.. men motorbytte på en bil som har så lav km stand er bare dumt. For å få turbo blir det å bytte ut mot en original turbomotor, og da har den gått rundt en 100 000 mer en den du har, og da er jo sjarmen med bilen borte.
  12. Skal du selge phoenix felgane da?
  13. Noen som vet om en plass hvor en kan få kjøpt alu intercooler i noenlunde samme størrelse som original intercooleren er? Og nei, jeg trenger ikke noen liker til intercoolere som er bredere, tykkere, høyere eller lignende.. Mest mulig lik original. Kurt
  14. Lest gjennom hele tråden nå. Er mektig imponert. Mye grundig arbeid. Kult :)
  15. Riff

    ZF 22 kasse

    Bak converteren, den store runde er der 4 skruer.. Du når dem med en fastnøkkel. Når den er av, så er plata me startkransen festet på samme måte som ett vanlig svinghjul.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår