Gå til innhold

Michael

Bruker
  • Innholdsteller

    476
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Michael

  • Bursdag 02/16/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Mondeo
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Sjekk tråden på Mondeo forumet

Contact Methods

  • Bosted
    Lengst vest

Michael's Achievements

  1. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27449177 Meget bra bil selges!
  2. Pris nedjustert fra 69 til 60 000,- . Bilen jukser èn gang i uken (Gir fra seg et host), så jeg anser dette "problemet" som ikke-eksisterende. OBS! Seriøse bud vurderes.
  3. NOK 60 000,- Selger bilen nå før vinteren, da disse bilene er helt ubrukelige på vinterføre... :) Fra spøk til revolver, jeg switcher over til firmabil i disse dager, og har rett og slett ikke bruk for bilen! Bilen er nylig EU-godkjent (2 mnd siden) og er meget hyggelig å se på både innvendig og ikke minst utvendig - rett og slett umulig å se at bilen er 16 år, om man skal se bort i fra selve designet da. Alt det elektriske fungere, og i denne bilen sitter det - tro det eller ei - elektriske seter med memory! Utover det; - El.vindu x4 - El. soltak - El. speil - Klima - CD/Radio - GRATIS å omregistrere til 5-seter - NYE vinterdekk på 15" alu - NY turbo satt på i 2009. ... og mye annet utstyr som er original på disse bilene. Bilen har rullet 218 000 km, noe som i og for seg er lite disse bilene tatt i betraktning, samt mindre enn de aller fleste andre S4ene som er til salgs :) Herlig lyd i fra rekkefemmeren med en spolende turbo, som chattrer og blåser noe voldsomt om du har en tung høyrefot. Synd Touranen som jeg kjører ikke ble levert med rekkefemmer og turbo i grunn.. Bilen har et lite problem, og jeg mistenker at det er feil tenning, for den jukser av og til - ikke alltid. Bare når den føler for det :) Kan dog være andre ting, jeg har ingen aning. 69 høvdinger, og du ha plutselig den råeste vinterbilen i nabolaget ditt! Ring eller send SMS på 9776 3050 eller send (helst) mail på michael@kvalitetslosen.no. Ved ønske om flere bilder, sendes disse pr. mail. Michael
  4. Tittel forklarer vel det meste, noen som har prøvd dette og hva må evt. gjøres i tillegg? :) Michael
  5. 1.1 blir det ja.. Hadde diagnose på bilen i dag, veivhusføleren som klovner seg, så da kan vi legge denne død, og satse på at evt. andre får nytte av den i fremtiden :)
  6. Har oxidert samtlige kontakter i motorrom i dag, men ingen forskjell.. lader for øvrig 2.1 bar ved fullt pådrag, noe som umulig kan være sunt.
  7. Går greit på tomgang, så klart litt ujamn gange men ingenting stort å snakke om. Varmt eller kaldt, fortsatt bingo på hvordan den oppfører seg. LMM er sjekket utkoblet, og bilen går da fryktelig dårlig - så det er jo et positivt tegn. Hiver den på verksted til uka, har relativt liten forutsetning for å finne ut hva det er, kan være sykt mye forskjellig rart. Det jeg i grunn lurer på er om andre eiere eller X-eiere av denne modellen har erfart lignende?
  8. Pluggene er kliss nye, og trykket ligger på 1.5 bar ved fullt pådrag. Har opplevd at den går i nødmodus enkelte ganger, men ingen forandring i motorgange når det skjer. Det som er mistenksomt er at dette skjer kun enkelte ganger.. eller, det er bingo om den oppfører seg som et virus eller ikke, men når den IKKE rykker og napper, går bilen alikevel som en bøtte møkk etter min mening. Kan det være hallgiver?
  9. Heisann, Audien hakker og sliter ved flat pedal, og ved liiite gasspådrag rykker den plutselig til, stopper opp litt, rykker litt til og sånn går det videre.. Hva kan dette være? Jeg har kokt det ned til disse forskjellige alternativene, men kan være noen av dere har andre erfaringer: * Falskluft * LMM * Veivhusføler * Lambda Michael
  10. http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1203866;Modified=1283810430;_cmd=similar
  11. Luftmassemåler har jeg prøvd å bytte (Kjøpte kliss ny) uten at det utgjorde noen forskjell. Tenker det blir ny turbo på meg..
  12. Golf 1999, 1.9TDI 110PS og chip. Etter en langtur (250km), forsvant alt av bunndrag og generell kraft i motoren, og jeg trodde turboen hadde tatt kvelden. Har ikke gjort noe mer med det, men i dag gjorde jeg en liten innsats, og bestemte meg for å sjekke staget på klokka, som hadde gått litt i vranglås. Smurte dette opp, pussa og styrte på, og det kom seg LITT. Nå er det mer kraft i motor, blåser ikke like mye svart bak når en gir på, men fortsatt er det MYE å gå på med tanke på drag i motoren. Turboen gir mer lyd fra seg enn før, but still.. there is more to discover. Kan det være så enkelt som at klokka har gitt opp, eller er kan det være andre ting som forårsaker dette problemet? Imidlertid, i oppoverbakker, "kubber" motoren helt, og det virker som den går over i reservemodus. Stopper og starter en motor på ny, er den tilbake på utgangspunktet igjen. Vakuumslanger osv. er sjekket, og er tett som bare det. Noen som har erfart lignende problem?
  13. Kommer stadig nye bilder her, men starter med disse.
  14. Bedre bil til en billigere peng finnes ikke.. http://www.bilforumet.no/biler-salgs/227430-98-saab-9-5-2-0-turbo-50-000-a.html
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår