Gå til innhold

boXer72

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om boXer72

  • Bursdag 06/15/1972

Contact Methods

  • Bosted
    hedemark

boXer72's Achievements

  1. fått i 4 glødeplugger som virker så nå starter maskinen ihvertfall
  2. skjønner ikke hvordan jeg skal komme til de andre underifra ser like trangt ut den veien. Hvordan slutter disse pluggene å virke de ryker en og en etterhvert? eller ryker de samtidig?
  3. tror jeg må gi opp hjalp ikke noe å kjøre den på starteren har ikke så mye å dra med, trangt som ett helvete skinnløs på hendene får prøve å skifte de 4 jeg har fått ut og se om det starer status erØ 2 fremste på sjåførsiden kommer jeg ikke til (ca 1 cm klaring mot torpedovegg) 2 bakerste på sjåfør siden er ute og målt defekte. 2 bakerste på passajer siden ute og en av de er målt deffekt 2 fremste på passajser siden deffekte men får de ikke ut , svellet og for trangt til å få festet skikkelig verktøy til å dra de ut med .
  4. Jeg har prøvd i fra oversiden, de to fremste på førersiden er det ikke mulig å komme til tror jeg. skal vel kansje greie den fremste på passasjer siden. skal teste å kjøre den på starteren og se om jeg får ut den som sitter
  5. releet er sjekket og i orden, begynnt å skru ut glødeplugger fått ut 4 og 3 av disse er defekte, (over 180 Ohm) 1 plugg måler ok (1,1Ohm) den 5 sitter fast ( tuppen svellet og defekt) sitter selfølgelig trangt til så jeg får den ikke ut De resterende 3 kommer jeg ikke til, alt for trangt. tror dere bilen starter hvis jeg får 4 plugger som virker? Takker så mye for alle svar, kjempe hjelp har jeg fått
  6. takker for svar alene så har ikke fått prøvd det du sier, men koblet ett multimeter på batteriet batteriet er litt slitent etter att par dager med startproblem målte 12,81 V tenning av tenning på (glødelampe tent) 12,48 V tenning på etter at glødelampen slokker har jeg 12,51V Grunnen til at spenningen faller til 12,5 V er fordi kjørelysene tennes når tenningen settes på , hører det klikker i reelet men ingen spennings endring tyder vel på at reelet er dødt? Minns å huske å se spenningsending på Voltmeter i Dachbordet når det glødet tidligere Hvor finner jeg Glødereleet på en 92 G30? vet ikke hvor det er har ingen maual til denne bilen
  7. prøvd med varmluftpistol. starter ikke, begynner å bli redd dette blir kostbart lurer på om topppakningen er gått lite olje og kjølevann ..
  8. takker for kjapt svar! varmluftpistol imot luftinnsuget på luftfilteret? hører reelet og ser lampen starter og slukker. så tror reelet virker har ikke tangampermeter, men har ohm meter , uendlig motstand tyder på at pluggen er deffekt?
  9. Har en 92-93 G30 med en 6,2 maskin i. skulle starte bilen for å komme meg til gardermoen på Fredag men fikk ikke liv iden dro rundt men kom bare diesel os. kom hjem ifra gardermoen på søndag skrudde opp tanklokket og det var tydleigvis endel vakuum i tanken(vet ikke om det er reelevant) . bilen startet etter jeg hadde kjørt den en stund på starteren kjørte den bort i carporten og fikk den på lading. Prøvde så å starte på nytt idag ikke mulig, bare masse diesel os. Kan dette skyldes deffekte glødeplugger eller er det noen som har en ide på hva jeg skal begynne å se etter av feil..
  10. ett spørsmål til dere som har litt rede på dette her. Har en chevy Van (starcraft) Tenkte jeg i løpet av sommeren skulle få tatt rusten rundt vinduene, Ser ikke ut til å vøre gjennomrustet (slipt og pirket for å sjekke). tenkte etter at jeg hadde slipt det rent skulle "forsegle" med epoxy brunox før sparkling og grunning. Vil det være helt galt eller tror dere det er en OK løsning. Dette er en gammel bil og jeg er ikke ute etter 100% strøkenhet bare stoppe rusten og få det slik noenlunde OK. har også et lakkspørsmål i samme slengen Fikk med en boks lakk da jeg kjøpte bilen , regner med at denne må tynnes ut med tynner. Er det som vet hvordan jeg finner ut hvor mye tynner jeg skal ha i? Ser det er snakk om skål til å måle viskossiteten men hva skal den være?
  11. javel. hva skal jeg med en bil uten kasse?
  12. Uff og Uff. nye problem . byttet oljeo og filter ca 10 august. Problemene borte :) Etter ca 8000 km kom de igjen :( byttet olje og filter på nytt men nå hjalp det ikke Noen med noen nye ideer. Dette kommer først etter noen mils kjøring (4-5 mil) og er da vedvarende helt til kassa blir kald da går det 4-5 mil til det dukker opp igjen.
  13. takker :) da kjøper jeg 6 liter med olje , Men hvilken type bør jeg benytte?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår