jensclaudius
Bruker-
Innholdsteller
38 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om jensclaudius
- Bursdag 03/03/1979
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
900
-
Biltype (eks Audi)
Saab
-
Årsmodell (eks 1995)
1995
-
Motor (eks 1.6)
2,0t
Contact Methods
-
Website URL
http://www.madcarsound.com
-
Bosted
Stockholm
jensclaudius's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Länge sen en uppdatering, har inte hänt jättemycket men kör en kompakt uppdate. Lite decemberbilder med nya fälgarna på. Busningskittet från Kudoz.se Ett stycke hemmabygge (hydralpress) Lite demontering Nya busningar på plats fram Dags att elda när man inte orkar med att pressa och ta loss allt. Fram klart, dags att palla upp bilen bak: Mer bussningseld...luktar mums i garaget Djävlulens compadre tillverkade nog dessa, skitjobbiga att pressa i, tur att det bara var 16st, fram var alla 2 delade.... I övrigt så ser bilen helt ok ut undertill, endast lite ytrost på några mindre ställen Låter bilderna tala för sig själv: Vet inte vad det är som försöker rymma.... ...får se vad det blir när det är
-
Tack alla. Det blir ej något bilbyte, vi håller på att förbättra väghållningen och effekten just nu så vi kan få vara med och bråka lite i EMMA Racing :) Baslådan aka klossen fram är byggd så en passagerare ska kunna sitta där med utsträckta ben, visst tar den lite plats, men inte så mycket de flesta verkar tro. atten ska bytas, har t.o.m hittat vilken ratt vi vill ha men har inte råd att köpa den just nu. mvh Jens
-
Hej, inte direkt någon nyhet, men grattis till ett fint repotage i svenska bilsport. Har följt denna projekttråd och rekomenderat flera bilstereobyggare i sverige att kika in den. mvh Jens
-
Fick igår hem ett par hårda paket. Fast alufärgad, ej blå. Ska ersätta boschventilen. Riktigt liten och smutt, får se när jag orkar ta och byta ut klossen som sitter där nu mot den blanka fina tingest. Har även beställt nya grenrörspackningar då jag har fått läckage, blir nog lagom kul att byta. Fick äve hem en ny trevlig bas från N-core (en Anthem 10") samt utskuren stålbaffel, så nu ska det svetsas baslåda fram i bilen Ska bara inhdla lite 2mm plåt. over and out. Tillverkning av baffel. Fixering av baffel På med fleecefilt På med polyesterplasten och en massa värme. Efter några lager med glasfiberväv Testmontering av låda och bas innan slipning och spackling påbörjas. Gjorde än i ordning plats till laddtrycksstyrningen. Lite bilder från dagen ifall någon tycker det kan vara skoj. Maskering Spackling Bultarna som håller lådan på plats. Spacklar lite till för att få 100% passform i kanterna. Har dock slipat lite till sen dess. Känns som om det börjar bli dags att städa upp i garaget lite.... Provade även att gravera i en plexiglasbit för att se om min ide kan fungera. det var allt för denna stund. Några bilder tagna på bilen ifrån bilsportmässan (tagna av Emilia)
-
Lite byggbilder. Säkringscentralen är däremot nästan helt klar, det är bara ingående matning som saknas. Svetsat och fixat lite nya infästningar Lött lite lågnivåkabel Rivit ur skärmen och ersatt den med lite hål för viktiga mätare Så här såg det ut när kabeldragningen nästan var klar och allt provmonterat. Då kommer det ett par bilder på hur det såg ut i helgen.
-
En liten uppdatering. Har tyvärr ej kunnat hålla på så mycket med bilen de sista dagarna då jag haft fullt upp med annat. Kommer att sätta fart ordentligt i slutet på nästa vecka. Vi har iaf beställt vinyl till baslådor m.m och det är ej den vanliga svarta superstretchen :) Lite bilder: Påbörjad spacklad och slipad baslåda. Hemmagjord säkringshållare och batteristopp har fåt tlite färg. Slutstegsrack målat Sen har vi även lagat lite rost: Tack till Nisse (grannen) som knackade till nya plåtbiten till skärmen och tack till Johnny (bror) som hjälpte till :) Ska försöka få tag i en bättre nyans på min lackkod än den multona hade. /Jens
-
Golfnos: Nu är jag inte riktig tmed på vad du menar... ePiFaNT: Har tyvärr inte lyssnat så jättemycket på steget ännu och har inte heller tweakat ljudet något alls, men det låter iaf inte sämre än mina gamla PG RSD steg utan snarare bättre och de är bra med effekt i de stegen. Klart prisvärda, tror n-core.se säljer 4 kanalaren för runt 4000SEK. PsychoPat: Tack. Ska försöka ta lite bättre bilder på allt när det är lite mer klart än vad det är nu. Det finns lite mer bilde rpå brädan på min hemsida när den satt i vår förra bil http://www.madcarsound.com/nissan.html Nu så kommer lite uppdateringsbilder, har även gjort lite mer, men det är mest målat ett par saker och slipat på baslådorna ett par vändor, så bilde rkommer igen när det finns något kul att visa. Vi börjar med intercoolerbytet: Sen till kopplingsbytet, vi passade även på att byta urtrampningslagret. Gamla kopplingen som numera är ersatt med en 6 puckars sinter. Nu lite bilder från Japmeet ifrån Kudoz "montern" Till sist en bild på mig och våran son som testade Sir_daniels lagom stor / lilla poketbike: mvh Jens och Emilia
-
Detta var gjort av tidigare ägaren vid inköp: Öppet luftfilter med större slang (3") till inlopp på turbon Annat chip på sockel Saab 9000 IC med alu rör Extern oljekylare (19 raders kylare på org ic platsen) Kallare stift Progressiv btr (1:1,2) Större soppa pump (Bosch) Mitsu 15t turbo 1 bars laddtryck 3" avgassystem från turbon, med katt ers. rör. 17" Azev A fälgar med 225/45-17" GoodYear Eagle F1 däck runt om. I bilen sitter det just nu: Oljetemp mätare Oljetrycks mätare Vattentemps mätare Laddtrycks mätare Turbo timer (HKS Turbo Timer Type 1) Sitter även ett Apexi SAC-2 i bilen också. så att man kan justera soppan lite bättre. Ut över det så är det vanlig utrustning på bilen såsom AC, elspeglar, elhissar, taklucka, dimljus (eftersom den är sv.såld), larm. Vi har en del smått och gott i garaget som ska monteras: 6 puckars sinterlamell. 440cc spridare Uppsvarvad lmm 4kolvsok och skivor från en 300zx 40mm sänkningsstas från Lessjö samt lite nya mätare. Sen ska även instrumentbrädan från våran gamla 200sx s13 (http://www.madcarsound.com/nissan.html) så klart monteras i denna bil, för den ska ut och tävla i lite olika billjudstävlingar (http://www.emmanet.se). Det som sen ska sitta i bilen när det kommer till bilstereo är följande: Huvudenhet: Pioneer P9 + processor Framsystem: N-core Anthem 5” Sub: N-core Anthem 10”+ 12” Steg: Celestra bade till framsystem och sub. Vill vill även passa på att tacka våra sponsorer: Ncore som håller oss med bilstereo. Kudoz Performance som bistår med en massa delar till 200:an. Vi provar ut lite olika körställningar :) Passade även på att ta en bild på båda bilarna efter några timmars slit :) Hittade ett par bilder på datorn från när jag började bygga baslådor och batterilådan. Samma saker ska in i detta projekt och färdigställas. Batterilåda framifrån. Batterilåda bakifrån samt botten och sidor till det som ska bli baslådor. Så såg det ut när vi köpte bilen och ser nästan likadant ut än så länge. Klar förbättring, tror att fjädrarna satt sig ytterligare lite efter fototillfället. Sänkt med lessjös sänkningssats. ljuddämpning / mer sänkning ;) 35mm2 strömkabel dragen i pma slang. högtalarkabel fastbuntad. Höger baslåda Vänster baslåda Översikt av baslådor och batterilåda. för er bildfetisher som ej orkar klicka vidare lägger jag nu även in lite bilder på instrumentbrädan nr den byggdes. Orginal. Fixerat ramar och bafflar där jag vill ha dom. Spännt upp fleecefilt för att få önskade former. plastad och spacklad men mycket slipjobb kvar, Lim pålagt. Vinylen på och bärdan monterad. Denna ram ska slipas och lackas om i annan kulör. KABELDRAGNING Kablarna är dragn i strumpa och buntade ordentligt så att allt ska sitta och vara skyddat. På bild ser ni högtalarkablarna. Signalkabel Strömkabel Kablage till HU Ny jordkabel till HU Passar även på att ljuddämpa alla skrammelpaneler. Orginal vs modifierad Påbörjat monteringen av brädan, har dock en del kvar att göra innan allt är på plats fram. Roade oss med att märka allt kablage i bilen så man lätt kan se vilka kablar som är till vad. Lött lite högtalarkabel och sen skyddat med kabelstrumpa och krympslang. Monterat diskant och diskantkopp, koppen sitter bultad i a-stolpen. Slipat och lagt på ett lager svart sprayfärg på mittpanelerna för att se vart det ska slipas / spacklas mer. Samt så ser man att båda diskantkopparna och handsfack och mittkonsoll kommit på plats igen. Nu så har jag gjort lite till med bilen. Kabeldragningen under brädan och i kupen är klar inkl. uppmärkning av allt kablage, mellanregister på plats, fäste till soppadator på plats samt en msaa som inte syns men är gjort. Bilder kommer här: Lött lite högtalarkabel till mellanregistren (supra ply) Översikt med det mesta på plats fram i bilen. Bild på nya fästet och soppadatorn. Det som ska bli säkringscentralen för slutstegen och processorn bak i skuffen. tgg lite saker som legat i skräpat i garaget, kul att "bra att ha" prylar kommer till användning i bland. Har kapat upp den ena skenan i 8 bitar och pillrat vidare med säkringslådan, dock några timmar kvar innan den är helt klar. Slutstegsracksbygge påbörjat. Fästen för att hålla racket på plats. Bultarna går upp igenom batterilådan och håller även den på plats. Fortsätter att svetsa fast allt till ett stycke. Början till racket som de tre mindre stegen ska sitta på. Provmontering av steg för att se att allt kommer få plats som tänkt. Monterat 2 av stegen för att kunna svetsa fast stag 2 till dom. Stagen fastsvetsade. Ett stycke rack. Förstärkt plåten där racket ska bultas fast då bilplåten ej var allt för grov. Provmonterat alla 4 steg. Annan vinkel på provmonteringen. Här kommer uppdateringen från söndagens byggstund. Vill tacka Peter (Audi_reed) på telge energi jättemycket för all hjälp och lån av lokal och verktyg. Så här såg skuffen ut i lördags när vi tävlade med bilen, tyvärr så lämpade sig inte de stegen för den installationen jag gjort, fläktarna lät för mycket. Så då fick det bli nya steg och ett nytt rack var tvunget att byggas. Tillverkade en hel del fästen för att racket skulle sitta riktigt stumt, vilket det sen gjorde. Var även tvungna att montera steget så jag fick musik i bilen på vägen hem :) Steget är ett 4kanals celestrasteg. Lite andra bilder på jordskenan och lite annat som byggdes inför lördagen. Anthem 12" Rediga kabelgenomföringar med låsning. Jordskenan. Säkringshållare samt stöd för att batteriet ej kan röra sig. Det var en sammafattning från i början av Maj och fram till i söndags. Kommer fortsätta i nästa vecka med baslådorna m.m mvh Jens och Emilia
-
Skuffen ska vara klar till Elmia i påsk, resten byggs om under säsongen. Gångjärn till rack nummer 2 tillverkades och för att veta vinkeln på det så byggde jag först en mall av plattjärn där jag kunde ändra vinkeln tills det blev rätt, sen svetsade jag ihop en stabilt gångjärn av u-profil Då var fästen m.m klara och racket går nu att vika undan så man kan vinkla upp rack nummer ett där stora steget sitter Så här ser det ut när rack nummer ett är uppvinklat. Nu tar jag semester och åker till egypten på tisdag och fortsätter bygga när jag kommit hem :)
-
Dagens skörd, finns även ett par bilder till på http://www.madcarsound.com / byggen / nissan / slutstegsrack
-
n liten uppdaterin på vad som händer. Celesrtas DA4K Steg Påbörjat slutstegsrack:
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.