Gå til innhold

Alcaid

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Alcaid

  • Bursdag 04/17/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

Alcaid's Achievements

  1. Precision Power Art Ax606.2 selges. Velkjent high-end old-school forsterker som kun ble produsert ett år, 1996, og med listepris på 17.490kr. Er egentlig to forsterkere og ett aktivt delefilter i en og samme innpakning. A404.2, Proart 50 og FRX-456. Brukt men kun små riper og bruksspor. Er tross alt 14 år gammel! Oppgitt effekt (@ 11-15V, regulert strømforsyning!): A404.2: 50W RMS x 4 @ 4ohm 100W RMS x 4 @ 2 ohm 200W RMS x 2 @ 4 ohm brokoblet Proart 50: 50W RMS x 2 @ 4ohm 100W RMS x 2 @ 2 ohm 200W RMS x 2 @ 1 ohm 200W RMS x 1 @ 4 ohm brokoblet 400W RMS x 1 @ 2 ohm brokoblet Altså totalt 800W RMS, ikke tullewatt. Effekttallene er faktisk underdrevet, en av "jukseforsterkerene" i konkurransesammenheng på 90-tallet. Sikring: 80A Mål: 61cm x 23,5cm x 5cm FRX-456 gir deg mulighet for full 3-veis aktiv deling (høypass på de "øvre" kanalene, høypass og lavpass på de "mellomste" samt lavpass og sub sonic filter på de "laveste". Mer om delefilterets funksjoner her: http://narbi.free.fr/manuels/Autoradios%20-%20Proc/Precision%20Power/frx456.pdf Original bruksanvisning følger med. Har desverre ikke originalesken, men kan pakkes godt og tryggt før eventuellt sending med posten. Pris: 4000kr mvh Petter mob: 45425015
  2. Precision Power Art Ax606.2 selges. Velkjent high-end old-school forsterker som kun ble produsert ett år, 1996, og med listepris på 17.490kr Er egentlig to forsterkere og ett aktivt delefilter i en og samme innpakning. A404.2, Proart 50 og FRX-456. Brukt men kun små riper og bruksspor. Er tross alt 14 år gammel! Oppgitt effekt (@ 11-15V, regulert strømforsyning): A404.2: 50W RMS x 4 @ 4ohm 100W RMS x 4 @ 2 ohm 200W RMS x 2 @ 4 ohm brokoblet Proart 50: 50W RMS x 2 @ 4ohm 100W RMS x 2 @ 2 ohm 200W RMS x 2 @ 1 ohm 200W RMS x 1 @ 4 ohm brokoblet 400W RMS x 1 @ 2 ohm brokoblet Altså totalt 800W RMS, ikke tullewatt. Effekttallene er faktisk underdrevet, en av "jukseforsterkerene" i konkurransesammenheng på 90-tallet. Sikring: 80A Mål: 61cm x 23,5cm x 5cm FRX-456 gir deg mulighet for full 3-veis aktiv deling (høypass på de "øvre" kanalene, høypass og lavpass på de "mellomste" samt lavpass og sub sonic filter på de "laveste". Mer om delefilterets funksjoner her: http://narbi.free.fr/manuels/Autoradios%20-%20Proc/Precision%20Power/frx456.pdf Original bruksanvisning følger med. Har desverre ikke originalesken, men kan pakkes godt og tryggt før eventuellt sending med posten. Pris: 4000kr mvh Petter mob: 45425015
  3. Tror du misforsto meg litt, forkammerprinsippet har lenger tid til forbrenningsprosessen og tåler derfor høyere turtall uten å få problemer. TDI på 6000rpm e det noen men få som gjør, uvisst hvor lenge det varer. Håper du har fått med deg at ARP endelig har laget studs tilpasset TDI motorene, mye høyere clamping force enn Cosworth settet som ble brukt tidligere. Alle munner drar for å holde toppen og toppakningen der den skal være ;) Sprekkfrie forkammer topper er som å finne nåla i høystakken, heldigvis er det ofte uvesentlige sprekker. Hvorfor ikke sprøyte inn metanolen i luftstrømmen etter intercooler, så får du i tillegg kjøleeffekten av at alkohol endrer fase fra væske til gass og kjøler ned innsugslufta og derfor også lavere eksostemperatur. Jeg fikk 100graderC lavere eksostemp med spylervæske injeksjon og målbart bedre effekt på en 1.9TDI. Effektøkningen skyldes nok at den gikk noe rikt fra før og med kaldere luft greide den å forbrenne mer (dåelig original intercooler og med større dyser og tilpasset chip). Gleder meg uansett sykt til fortsettelsen på prosjektet ditt når du kommer tilbake til Norge, alt for få ekstrem dieselbygg i Norge!
  4. Er du ikke redd for ekstreme sylindertrykk? Skulle gjerne gått for forkammer motor? Lenger tid på forbrenningsprosessen og derfor lavere sylindertrykk enn tilsvarende direkteinnsprøyta dieselmotorer :)
  5. Klarer faktisk 2,4-2,5 bar opp til 4500rpm, over dette må trykkes tas ned mot 2 bar. Hvor langt har du tenkt å dra turtallet?
  6. Disse dysene skal være hakket større ;) http://tdtuning.com/store/index.php?app=ecom&ns=prodshow&ref=NickSTG7
  7. Rått prosjekt Daniel!!! Et par ting jeg kommer på i farten: Med VP37 pumpe er det desverre ikke så lett å komme opp i 300hk, selv med 12mm pumpehode og stooore dyser så skal du slite. 12mm pumpene er i tillegg ofte særdeles lite turtallsvennlige og en stor belastning på registerreim... Når det gjelder turbovalg, hvorfor gikk du ikke bare for en GTB2260VK turbo? Én turbo å holde styr på, spooler opp tidlig og kapasitet til over 300hk på 1.9TDI. Hvordan har du tenkt å styre VGT på Toyota turboen din? Er den vakuumoperert og styrt med magnetventil? Jeg regner med MSA15.5 hjernen forsvinner siden du skal ha mekanisk styrt pumpe? Med tanke på stemplene, håper jeg du har tenkt å modifisere forbrenningskammeret for lavere kompresjon og maskinere plass til større ventiler? Toppen har astma og spesielt eksosventilene er alt for små for ditt effektmål. Har du sjekket klaring mellom ventil og stempel med den nye kammen? mvh Petter
  8. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1018342
  9. Jetta, men med litt mange dører: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1018342
  10. Hei, noen som kan skaffe Blaupunkt Woodstock DAB54 billigere enn Bilradiospesialisten (3990,- inkl. antenne)? Helst ny med garanti.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår