Gå til innhold

3000

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 3000

  • Bursdag 03/03/1982

Contact Methods

  • Bosted
    sandane

3000's Achievements

  1. Der kom svaret, tusen takk!! En annen ting er at "service engine soon" lampen nå er begynt å lyse. er det en "standardfeil" som får denne til å lyse eller kan det vere hva som helst? merker ikke noe forskjell hverken på motor eller gir etter at denne kom på..
  2. Takk for svar. Jeg har åpnet og sjekket det gamle releèt som ble byttet ut og funnet ut at det er i orden. Så har jeg nå tjuvkoblet pumpen slik den var når jeg kjøpte bilen så den iallefall går til jeg får en ny (den går men høres ikke helt "frisk" ut). Viss releèt skal få spenning fra tenninga er det vel bare å begynne å feilsøke for pumpa starter ikke når jeg skrur på tenninga...
  3. Kjøpte meg nylig en pickup k2500 med 6,2.På denne sitter det en elektrisk dieselpumpe under bilen. På torpedoveggen står releèt som skal slå denne av og på. Selger sa at releèt var defekt og hadde koblet pumpen på en bryter som eg slo på når jeg startet bilen. Har nå kjøpt nytt rele og det viser seg for at det ikke var releèt som var defekt, da bilen på fredag stoppet på grunn av dieselmangel... Så til problemet: er det noen som vet hva som gir signal til releèt om å starte pumpen? Tror den bare skal gå ved "tung høyrefot" da bilen fungerer helt fint ved "vanlig" kjøring.
  4. Her må eg faktisk sei meg enig med chevy350 siden veiva roterer 2ganger for kvar gang kammen går1 altså vil merke på svingningsdemper gå på syl6 etter 1 omgang og det vil da bli 180 grader feil
  5. Takk for svar! Satser på at den no står rett å at motoren starter nar eg kjem so langt:)
  6. Takk for svar! svinghjul har eg ikkje.. har flexplate men den er heller ikkje montert endå..so å sjå gjennom hullet i blokka funka ikkje før eg får motoren av stativet:) Foe å vere sikker: Når merka på veiv å kam stemmer med kvarandre skal rotoren peke på syl.1 og det spiller ingen rolle hvilken vei rotoren peker?
  7. Det er for så vidt greit..problemet er at fordeleren ligge ved siden av motoren og eg skal montere den...
  8. So d har ikkje nåke å sei vilken "utgang" på fordeleren som er nr.1?i så tilfelle er d plankekjøring :)
  9. I en chevrolet 350??E dar nåke merke eg ikkje finne e.l.??
  10. 92mod ca160000km med ledningsnett og hjerner motor er komplett bortsett frå manglande svinghjul
  11. E det nåken so kan forklare nøyakti kor dette ligge på en 88 245 med b230f?
  12. Ja jeg har lest guiden øverst her men jeg har altså en motor fra 88. Alt er egentli greit bortsett fra en ting.. ved koblingen på styreenheten er det et stikk med tre ledninger, 1som er rød (denne slutter i ingenting midt i dashbordet) 1er gul og rød den siste er svart og rød disse to går inn i den tykke kabelmatta under instrumentpanel.. så til spørsmålet, hva er disse til? skal de brukes, i tilfelle hvor?
  13. 16v?? prøv heller 24v! opel sin 3liter for eksempel... kongemotor å ha i en gammal tanks
  14. Det er ikkje originalt turbo speedometer som går til 220 nei er en ombygd bil brodern meinte at motoren er en original et
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår