Gå til innhold

Pettersen_Racing

Bruker
  • Innholdsteller

    49
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Pettersen_Racing

  • Bursdag 04/11/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Nittedal

Pettersen_Racing's Achievements

  1. Tilbake til en mer seriøs diskusjon her... Er det egentlig noen forskjell på de grønne og de gule dysene? eller er det bare fargen som er forskjell..? de grønne dysene som sitter på de fleste ET motorene gir vell ca 300cc ved 3 bars bensintrykk.. Er de gule klin like de grønne?
  2. Ok. Da skjønner jeg hva du mener ;) bare en litt tungvind måte å mappe på... men billigere.. =) Takker for svar!
  3. akkurat =) hva er emulator? Hvordan mapper man en chip live?
  4. ok.. Menne, hvilket type chip er ferdig mappa, og hva heter de forskjellige chippene for 300hk feks? Er det forskjellige typer chip til gull boks og svart boks? Hvilket chip er best til 300hk? både tennings og styrings boksen..
  5. Hvist faen! :D Går på opplærings kontoret med han.. Prater volvo heeeele dagen! :D ingen skjønner noe ting hehe Kan lage en tråd ettervert.. må samle opp litt først =)
  6. Fant ingen tråd om akkurat mapping, så jeg lagde en her... Er ikke så kjent med mapping, men tror det er best egnet på data spruter? da lager de jo ett program som tilsier hvor mye bensin/luft det skal være til enhver tid, ettersom turbon lader og turtallet øker osv? Men på ett vanlig lh 2,4 sprut feks, når man har chip i begge hjernene, og man i tillegg vil få det mappa. hva er det man gjør da? er mapping noe man gjør om inni hjernene? eller er det justering av bensintrykk, turbo trykk eller tenning? er vell ikke så mye annet å få justert på?
  7. Driver å bygger nesten samme oppsett som deg.. har også en 531 topp. tror du det er noe hjelp i å ha større ventiler i den? har bestilt en KG2T kam som skal fungere veldig bra på turbo motorer.. blir stivere/dobble ventil fjører. også har jeg sett litt på den mitsu 19T turbon.. vet du hva den tåler å lade uten at det blir spes slitasje, sånn at den holder en stund? klarer vell fint opp til 1,1-1,2 bar? vet du hvor mye du regner med å måtte lade for å nå 270-280hk jeg? du nevnte mitsu flens.. er det en slags adapter fra grenrør til turbon for at det skal passe? Hvordan chip skal du ha? Har også prata med en på sylinder service, han har ca260hk i sin 2,5l rødblokk og han bruker originale ET dysene som gir ca 300cc? og mener de holder.. blir vell litt smått? Mange spørsmål her! hehe får svare i tur å orden :)
  8. Tenningsboksen har jeg kjøpt ny hos volvo, da jeg trodde den var deffekt en gang.. så står nok ikke USA på den. så da er det vell som maxis sier lh jetronic 2,2 da?
  9. ok, passer den på manifold som sitter på 92mod 230ft? hvor mye trøkk tåler den å bli kjørt med så det holder og varer? og ca pris ny i sverige om du vet det? =)
  10. Hva er en 19T? en type turbo..?
  11. Spørsmål 1: Dere skrev at tidlig b230FT hadde lh2,2 og at den seinere hadde lh2,4? Da lurer jeg på hvilket eksakt årstall denne byttet fra lh2,2 og begynte med lh2,4? Og spørsmål 2: Min 240 har en tennings hjerne ved siden av spyleveske tanken i motorrommet. og en annen hjerne ved bena på passasjersiden. Bilen er 88mod. Hvilket tenningssystem har jeg da? lh2,2 motronic?
  12. 531 toppen solgt? hvor i landet befinner du deg? tlf nr så jeg får ringt? =)
  13. hvis du tror det kan være at den ikke får bensin, kan du skru fra bensin slangen inn på innsugsmanifolden, og se om det kommer bensin der, evt sette på en bensintrykksmåler.. Hadde ett problem med min i fjord, da starta bilen gikk i 2 sek og stoppa av seg selv.. i mitt tilfelle var det luftmasse måleren som var feilen. kosta nærmere 1600.- ny hos bcb.no det går ann å måle motstanden på luftmasse måleren, men husker ikke i hode hvilen pinner og hvilken verdi du skal måle. står i volvo håndboka du får kjøpt..
  14. Her fikk jeg svar på det jeg lurte på.. Men hva er egentlig forskjellen på 530 og 531 toppen? Er 531 portet noe? stiver ventil fjærer el? sånn sett i forhold til hverandre.. Er det ett årstall av 531 toppene som er bedre enn andre? mvh Jarle
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår