Mye feil:p
Får komme med en liten leksjon da:P
Coupe quattro typ85: Produsert i 7000++ eksemplarer. Alle med 2,2l 10v femmer på 136 hk. Ble også lagd noen öttinger-utgaver med 170 hk! Produsert på samlebånd;)
Urquattro: 11 000++ produserte. Lagd av eget arbeisteam. Og med strenge kvalitestkontroller!! Levert med flere motorer.
WR, WX og MB er alle 10vt, der WR og MB har 200 hk(147kw) og WX har 165 og ble levert til sveits og sverige(?)! Også lagd 800+ stykk av urq med 20vt, motorkode RR. Med 220 hk!
Sportquattro: Lagd i 214 eksemplarer for å oppfylle homologeniseringskrava i gruppe b. Hadde 306 hk 20v motor. Husker ikke motorkode nå. Men var i full alu;) er 38 cm(?) kortere enn urq og har brattere vinkel på frontrute(fra audi 90 typ85)
S1: Lagd 1 20 eksemplarer, og er ikke den råeste rallybilen som er produsert(lancia s4 og peugeot 205 t16 evo2), men en av de mest kjente ja. Er uansett delte meninger om utseende da, men jeg syntes det er RÅTT!!
Hadde en 20vt med 450hk++ Husker ikke motorkode, men også full alu!
S1 Evo(pikes peak): Lag i et eksemplar mener jeg å huske, 20vt på 600hk++ husker ikke eksakt! Brukt opp pikes peak av W.R
Bare for å få rette opp i de mange ryktene som går om audi;)
Urquattro