Gå til innhold

trulsk

Bruker
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om trulsk

  • Bursdag 12/21/1987

Contact Methods

  • Bosted
    trondheim

trulsk's Achievements

  1. Har samme lyktene som deg faktisk, de er kule. Har du fått til å koble de slik at begge pærene lyser samtidig på langlys? Og ikke slik at den nærlys pæra slukker og fjernlys pæra tenner. Hvis du skjønner hva jeg mener.
  2. Jeg hadde samme problemet. Tok ut hele instrumentpanelet, fant frem loddebolten og fresha opp alle loddingene på baksida. Etter det har jeg ikke hatt problemet noe mer. Kan være et tips.
  3. Hei. Jeg har en 89 modell 740 tic med automatkasse i. I går når jeg skulle starte bilen på bensinstasjonen rett etter å ha fyll bensin nektet bilen å gire fra 1. gir og oppover. Den går kun i 1. gir. Før jeg fyllte bensin gikk bilen bra og giret i alle girene. P R og N virker som vanlig. Men fremover går bilen kun i 1. gir. Jeg peila automatoljen slik som det skal gjøres etter boka og så at det var litt lite. Så fyllte på en skvett olje og trodde det var kun dette som gjorde at den ikke ville gire. Men nei, den nekter fortsatt å gire. Har nå tappet av oljen og tatt av bunnpanna på girkassa. Men må ærlig innrømme at når det gjelder innsiden av girboksen her, så er jeg grønn. Noen som har tips?
  4. Sveising med elektroder er enkelt prinsipp. Man har jord og et håndtak man fester elektroden i. Jord er den klypa du sikkert mente. Det varierer om man setter den på + eller - på apparatet alt ettersom hvilke elektroder og materialer man skal sveise på. Står som regel på pakken. Hvis du skal sveise på bil anbefaler jeg på det sterkeste et MIG/MAG aparat pga, enkel sveisemetode, lite varmefordeling og det kan brukes på tynne plater. Elektroder blir ofte overkill på karosseri. Når det gjelder pris. For 2500 vil du få et veldig billig aparat. Men helt greit hvis du skal sveise på en 240 2 ganger i året. Hvis du skal gå for kvalitet ville jeg siktet mot merker som ESAB og lincoln electronics. Gode aparater, men mye høyere pris. For å lære seg å sveise kreves det at du leser litt teori, som du sikkert finner på internett for så å praktisere denne teorien. Bare spør hvis det er mer du lurer på.
  5. Kjører på 5w-40 helsyntetisk texaco olje. Er fornøyd med den. Men finnes sikkert bedre. Koster 180kr literen.
  6. Jeg trakk ut sikringen til tankpumpa på min. Bilen gikk fint fordet. Kjørte et par mil uten tankpumpa den dagen. Dobbeltsjekka om jeg faktisk hadde koblet ut tankpumpa, pga jeg trodde ikke den ville gå uten. Men den gjorde faktisk det.
  7. For å sjekke bensinpumpe: Det er 2 pumper på 740. En i tanken og ei matepumpe rett under førersetet på undersiden. Det er fullt mulig å høre om bensinpumpene går eller ikke. Legg deg under bilen og legg øret mot bakre del av bensintanken så får du en kompis til å vri om nøkkelen så vil du klare å høre om den suger eller ikke. Dette gjelder også på den fremre pumpe. Det går an å høre om den går eller ikke. Jeg var ut å prøvde bilen min i dag, trakk ut sikringen for pumpa i bensintanken, men bilen gikk fin likevel.
  8. Har hørt snakk om at man må ha chip hvis man skal skru opp trykket. Hvordan er det trykkvakten funker? Prøver å suge til meg mest mulig info her nå.
  9. Nå står det jo ikke noe tall på turbotrykksmåleren så er litt vanskelig å si. Men ikke langt ifra max tror jeg.
  10. justerte ned trykket i stad. Nå funker bilen fint igjen. Har vært ut å kjørt litt over 1 mil og merker ingen ting galt noe mer. Kuttinga er borte og den går jevnt og drar fint. Mye dårligere drag, men heller det enn at den ikke går i det hele tatt.
  11. Høres prikk likt som problemet mitt. Trykket er justert opp på min. Skal justere ned i helga for å se om det blir forbedringer. Kjørte meg en god tur i dag, og hadde ikke mer turtall enn 2500 og turbotrykksmåleren lå "halvveis", da gikk den helt fint uten problemer i det hele tatt. Hva mener du med katte? Er ikke helt med i utrykkene her, hehe.
  12. Takk for gode svar. Skal ta meg en tur ut å feilsøke litt når jeg får tid og det ikke er orkan ute. Er åpen for flere forslag.
  13. Men det rare er at den drar kjempe bra opp til 4000 omdr, så bråstopper turtallet der og blir liggende så lenge jeg holder gassen. Ville trodd at hvis den får for lite bensin så skal den dø ut sakte, ikke bråstoppe slik?
  14. Jeg har et problem med min 740 tic. Når jeg gir full gass kutter den som oftest på ca 4000omdr, hvor turtallet er konstant så lenge jeg holder gassen i bånn. Hvis jeg da slipper opp gassen litt, for så å gi på igjen forsiktig, klarer jeg å dra den videre opp på turtall. Når den stopper på 4000 omdr og jeg fortsetter å holde gassen inn, hopper å fusker den litt. Litt vanskelig å forklare dette problemet. Men må bare spørre dere som ønsker å hjelpe meg, så skal jeg prøve å forklare så godt jeg kan. Jeg har gjort meg opp noen tanker om hva det kan være. Den får for lite bensin. Kan det være bensinpumpa/filteret? Innsprøytninga?
  15. Noe som som regel tilsier at toppakningen kan være gåen. Men det skal ikke være bankelyder av den grunn.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår