Gå til innhold

Henke

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Henke

  • Bursdag 03/08/1986

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A3
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 Tdi
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Bluefin chip: 185hk - 400nm
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Henke's Achievements

  1. Ingen som vet noe? Var skuffende lite respons iallefall.. Edit: Som svar på mitt eget innlegg så fikk jeg nettop pris på et sett med sterkere clutch og aluminium svinghjul til 12 500 kr. Montering kostet et sted mellom 10 og 15 000 kr. Blir en dyr fornøyelse..
  2. Jeg kan anbefale bluefin chip. Har selv hatt dette i over ett år nå og har ikke hatt noen problemer. De er profesjonelle og raske. Du får en computer i posten som du stikker i diagnosekontakten på bilen og så er det bare til å trykke på et par knapper og vente 15 min før du kobler fra og kjører videre. Enklere blir det ikke! Her kan du se hva du vil få av ytelse fra de: Volkswagen Golf Mk5 TDI 2004 onwards Engine type : Turbo-Diesel Engine size : 1896 cm3 Cylinders : 4 Original bhp : 105 Original nm : 250 BHP increase : 27 NM gain : 55 Lb/Ft gain : 41 View Power Curve
  3. Jeg har en 04 mod a3 som clutchen begynner å glippe på. Bilen er ikke gått mer enn 45 000 km!! Det som skjer er at når turtallet passerer 2000 rpm så stiger den til 2700 for så å gli ned igjen til 2400 under akselerasjon. Dette begynner å bli irriterende og jeg vil ha en løsning på det. Det skal vel nevnes at bilen er chippet til 185hk og 400nm og nettop satt på nye sommerdekk. De nye dekkene gjør at jeg ikke lenger spinner i 1ste og 2dre gir (og 3...) men derimot sliter de dess mer på clutchen. Noen som vet om det er mulig å "stramme" clutchen, eller hva det eventuellt koster for en litt kraftigere, eller om det er noen garantisak på noen måte? Regner med det siste bortfaller pga chip, men jeg har mulighet for å gjøre bilen original igjen da bilen er omprogramert og ikke har en fysisk chip/powerbox.. Når vi først er i det, er det noen som vet om noen effektive måter å få ut litt mer ytelse av motoren på? Enten i form av bytte av turbo, effektanlegg, luftfilter? Pris? Og det viktigste; vil motoren tåle mer belastning? Alle forslag mottas med takk ;)
  4. Hei. Jeg har en audi a3 97 modell til salgs. Ligger til 95 000. Du finner den her: Audi A3 1.8L
  5. Har nå lagt bilen min ut for salg pga bytte til nyere A3. Bilen finner du her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8468421 Kan nevne: stort setereoanlegg, senkesett, sportsunderstell, sportsluftfilter. Se annonse for mer info! Bilen er solgt.
  6. Henke

    Soltak A3

    Klarte å fikse soltaket idag. Tok å demonterte hele dritten og rengjorde for gammel gris som nærmest var blitt til lim. la på ny gris og strammet vaierne og klemplaten mot motoren. Alt uten at det kostet meg en krone!!
  7. Henke

    Soltak A3

    Nai.. tror ikke det er en del av motoren.. Vaierene sitter inni skinnene og er festet til selve soltaket. Motoren har ett tannhjul som går opp i ett hull i rammen til skinnene og drar direkte på vaierne. En skrur motoren fast i rammen. Selve tannhjulet er like helt men vaieren på høyre side er såpass slitt at den glipper på tannhulet. Kan si at hele soltaket består av 3 deler. Motoren, rammen og selve glasset... Men takk for svar allikavel.. Edit: Fikk beskjed av audi senteret at hele rammen må skiftes da vaieren er innebygget i denne. Noen som vet hvor jeg får tak i deler, brukte eller nye til audi?
  8. Det kan være en annen løsning og!! Jeg har hatt de samme problemene på begge dørene mine og har fikset de begge selv. På førerdøren røk vaieren så da måtte jeg bytte hele den delen (som koster 1300 kr) men på passasjersiden var det litt annerledes. Den begynnte å gå tregt nå i vinter og gikk ikke opp uten "dra hjelp". Tok å demonterte HELE døren. Skjøv vinduet mannuelt opp og ned og merket at det hang litt fast midtveis, spes på vei opp. Dette skyltes at selve rammen som ruten sklir opp og ned i hadde slått seg litt/ blitt litt skjeiv av en eller annen grunn.. ikke mer enn et par millimeter.. måtte så ta ut ruten og dunke skinnen tilbake til riktig form med flatt skrujern og hammer. Gikk greit.. skrudde så sammen døren igjen og nå funker den som om den skulle vert ny. Tror det er svært sjeldent at det er motoren det er noe gale med, sjekk først vaierne også skinnene.. Håper dette hjalp litt iallefall..
  9. Henke

    Soltak A3

    Jeg har ett lite problem med soltaket på min 97 modell a3. Det drar seg skjevt og låser seg når jeg åpner det, dette fordi vaieren på høyre side er slitt. Tok idag å demonterte hele soltaket og tok det med meg ned på audi senteret i bergen. Der fant de ikke denne vaieren på teiningene sine og mente at jeg måtte bytte hele rukkelet, dvs. alt utenom glasset pga at det kom i en hel pakke. Denne kostet 8 000 kr!! Noe jeg mener er helt unødvendig for jeg trenger jo ikke ALT sammen!! Delen jeg trenger er bare akkurat vaieren som drar soltaket frem og tilbake. Noen som har vert borti dette før?? og eventuellt vet hvor jeg kan få skaffet denne vaieren?? Alle svar mottas med takk! Hilsen frustrert a3 eier..
  10. Jeg byttet klosser og skiver på lørdag. Var slett ikke vanskelig.. Klødde oss bare litt i hodet før vi fant ut at sylinderen bak skulle skrues inn.. :hammer Synes det var enklere å bytte foran jeg.. (var lettere å dytte enn å skru) Må presisere deg litt.. foran er det ikke 10 er nøkkel som skal til men en 7 er umbraco. Betalte rundt 1800 kr for hele sulamitten jeg og..
  11. er vel ikke store forskjellen på a3 og a4 skulle jeg tro.. Ps. er det noen som har noen erfaring med biltema sine klosser/skiver?? Holder disse mål? De var iallefall billige...
  12. noen som vet hvor det er billigst å få tak i nye bremseklosser/skiver til a3 1.8 97 modell?? Hva koster disse originalt hos audi? er det forresten noen som har erfaring med å bytte disse selv? Takker for svar..
  13. Hva har du for planer med bilen din da? Utrolig fet slik den er nå iallefall... Skal lakken være slik den er nå? Ps.. var det fett å kjøre Koenigsegg da??? Fortell fortell...
  14. Ja.. det er en vanvittig fet bil.. men den var ikke så verst den autofil Larsen ankom i heller.. crome felger (245/35ZR20) og lakkert i MATT sort farge så det ikke gikk an å speile seg i bilen i det heletatt... Utrolig fett...
  15. Så Jan Erik Larsen og Idar Vollevik var ute å testet Koenigsegg CCR i Bergen idag. Fikk tatt noen bilder da den sto parkert utenfor Dekk og Felg spesialisten.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår