Gå til innhold

mOMOe

Bruker
  • Innholdsteller

    122
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mOMOe

  • Bursdag 08/31/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    rett å slett bil
  • Modell (eks S4)
    528i
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1981
  • Yrke eller sivil status
    prosessoperatør

Contact Methods

  • Bosted
    Scheen

mOMOe's Achievements

  1. mOMOe

    M10 Turbo

    borre m10'n til 2L, for så og bruke 2L sekser stempel? da lurer jeg bare på hvilke 2L sekser som har så store stempel?? den må isåfall ha en sinnsykt kort slaglende :)
  2. hoho hihi, du vet hvertfall ikke en dritt om det du skriver. på 95% av alle biler med skiver bak så er håndbrekket mekanisk trommelbrems inni skiva.
  3. nei nei å atter nei. lag en prosjekttråd på bimmers.no (tidligere bmwguiden.no) istede, norges største bmw forum. jeg selv har gått så å si 100% vekk fra bilforumet etter jeg oppdaget bimmers. fett prosjekt forresten. e28 er kongebiler, er selv på min 7. e28 nå, og alle har vært like gode.. snakkas forhåpentligvis på bimmers snart.
  4. modell er motoren da.. før eller etter 84??
  5. mOMOe

    E30 vs M5 motor

    det er ikke store saken å sette den nedi (s38).. hvertfall ikke vis du har skrudd litt før.. -det du trenger er motor og gear, samt ledningsnettet til motoren fra m5'n. -motorfester til m30 i e30 www.pure-pf.se eller få tak i noen alpina fester.. -en passende radiator (om m5 radiatoren passer vet jeg ikke). -så må mellomakselen og gearoverføringene kortes inn. -koble ledningsnettet sammen med det originale i bilen (den koblinga inn på siden av sikringsboksen) hvis det er likt på e30 og e28 så kan jeg sende deg info om åssen du kobler det på pm. -så må man jo seff lage et eksosannlegg da og flytte litt på vannbeholder etc.. tut å kjøre!!
  6. bare husk at dieselveiva tåler ikke noe særlig mer enn ca 350hk i lengden. med mindre du nitrid behandler den, da tåler den jo litt mer..
  7. enig, enig... tror de er ganske jevngode, men petter tar litt mer sjanser enn henning. henning kjører litt mer stødig og kontrollert..
  8. enig, enig... tror de er ganske jevngode, men petter tar litt mer sjanser enn henning. henning kjører litt mer stødig og kontrollert..
  9. nå vet ikke jeg helt hva du har av planer med motor etc. men en ting er sikkert, du må til tyskland og godkjenne den hos tüv.. fra 1 januar i år kom det nye regler som fratar biltilsynet muligheten til og godkjenne noe som helst.. dvs du må få tak i papirer på alt du må gjøre med bilen for at den skal tåler effekten, og de må du få fra bmw norge.. noe du ikke gjør. også må bilen godkjennes av en autorisert bmw forhandler (iht. papirene du ikke har), noe de ikke gjør med mindre de kan bygge bilen for deg og da overvåke hele prosessen.. dessuten kan du bare glemme alt sammen uten og få tilatelse til å bygge om fra biltilsynet først.. dette var ikke for å ta motet fra deg, men bare harde fakta.. (vært gjennom det hele selv) tüv derimot kan jo gå ann, vis du er nøye og gjør ting etter boka.. koster noe rundt 20-25000kr for din del ville jeg tro.. hør med tarjei på ssperformance når tiden nærmer seg, de har peil på tüv godkjenning.. ellers lykke til, jeg følger med i stillhet :)
  10. e30'n er jo rundt 160 brei, imens e39 m5 er 180 brei.. blir ikke det litt rart
  11. e30 m3'n er uten tvil den råeste spør du meg.. men e36 m3, hva skjedde egentli der? orka ikke chris bangle å designe en M modell eller.. den M3'n ble liksom bare tunet opp den, uten å gjøre noe med utseende som skiller den noe spess fra 316 "mann i gata" kjører.. men en fin e46 var det sikkert, siden jeg seff ikke ser bilde, da jeg sitter på jobb hvor internettet har begrensniger i hue å ræv:)
  12. hehe, kjenner han som skal selge den.. hvor bra det er gjort evt jeg ærlig talt ikke, men vet han har brukt mange år på den, så jeg ville tro den har blitt bra.. men vis jeg får tatt en nærmere titt på den så skal jeg si ifra jeg..
  13. takker å bukker for svar.. da blir det rallybil på meg så fort jeg får meg fast jobb..
  14. motorfester til s38 i e30 selger ppf for 2000kr.. bolt on..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår