Gå til innhold

stratospheric

Bruker
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om stratospheric

  • Bursdag 01/30/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil og mjusik
  • Modell (eks S4)
    740 Gl
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    dankediller
  • Motor (eks 1.6)
    2.3

Contact Methods

  • Bosted
    Haugesund

stratospheric's Achievements

  1. Hm, jekke den så høyt opp så mulig framme da? Må jeg åpne skruen på radiatoren også? Han som byttet motor for meg mente den ene skruen på motoren var nok? Men nå vet jo ikke jeg selfølgelig. Men nå var jeg nettopp ute og prøvde igjen, brukte laaang tid på å komme seg opp til 80, så var det rett til 100. Før har det bare vært rett fra 40 til 100.. så mulig jeg gjør noe rett? :P
  2. Heisann, har kjøpt meg ny radiator, men har problemer med å få luften ut av systemet, jeg starter bilen, fyller på vann, klemmer på slanger og løsner lufteskruen på vannpumpen og lar motoren gå.. Etter en stund så hører jeg at turtallet synker uten at temperaturmåleren beveger seg, så plutselig går den rett på 100 grader og jeg må skru av bilen.. Er det noe jeg glemmer eller gjør feil?
  3. Heisann, leverte inn bilen på verksted her om dagen, viste seg at toppen hadde sprukket. Så jeg må bytte topp eller hele motoren, så jeg lurte på om noen har en motor eller vet om noen som har noen på lager? Blir det mye som må skiftes visst jeg bytter til en annen motor? F.eks 24v?
  4. Javel, da er vel rimelig bekreftet at det er toppakningen som er gånn to hell.. Så da har jeg et spørsmål til: Hva er det som gjør det så dyrt å skifte toppakning? Jeg har hørt at det er maskinering av toppen, men jeg kjenner en kar som driver high tech verksted som fikser det gratis, hva er det som gjenstår da som koster mye?
  5. Heh, jeg lærte å peile olja for 2 uker siden. Tror nok ikke jeg kommer til å plane så mye av noe som helst.. Ja ducktape ja! Var en luring som mente at det var bra nok visst den klarte å tette igjen all lufta å holde trykket oppe. Kanskje jeg burde være forsiktig med hvem jeg stoler på i fremtiden? Kan kanskje være verdt å nevna at han mekanikeren som "fiksa" bilen mente på at det var noe galt med toppen eller toppakningen, noe med at bilen hadde aalt for høyt lufttrykk etter at han hadde prøvekjørt den..
  6. Det er ikke noe tegn til skum eller noe annet i olja, men det er grums i vannet ja. Jeg har egentlig ikke turt å gjøre så mye med den i tilfelle jeg skader den mer, må få med meg noen som vet litt mer, eksosen har jeg egentlig ikke sett på..
  7. Heisveis. Kjøpte meg en BMW 525 her for noen uker siden, så snødde det. Da følte jeg det var på sin plass å leke seg litt, kjørte som faen i 2 timer, så ble motoren litt vel varm, så vi pauset litt. Ene luringen følte for å åpne lokket på radiatoren etter ca 1 min, så alt sto i taket. Han er mekaniker å mente jeg kun trengte vann, dagen etter var det -8, selfølgelig. Nå ble ikke luften varm å jeg fikk varsel om kjølevannet, greit nok. Så stoppet motoren å det stinket olje, så fyllte vi på kjølevann.. bilen funket fint når jeg kjørte rundt omkring i et kvarter, så stoppet den igjen, samme problemet. Derfor bestemte jeg meg for å levere den inn på verksted, de skiftet termostat og fiksa vifta sånn at den steg i takt med turtallet og hørtes ut som et fly, men bilen funka bra igjen, fikk varm luft og temperaturen holdt seg fint. Helt til senere på kvelden, da hadde vifta dratt med seg den ene vannslangen og revet hull i den, så alt kjølevann rant ut. Jeg fiksa det midlertidig (trodde jeg) med ducktape. Jeg bestilte så en ny vannledning. Jeg måtte stoppe med jevne mellomrom for å forsterke tapen mens jeg ventet på ny, det funket en stund, men jeg fikk ikke varm luft og dampen fant alltid en vei gjennom tapen. Så en dag fikk jeg varsel om olja. Så jeg fylte på. Kjørte et stykke, så var den tom igjen og det dunstet svidd olje.. fant ut etterpå at olja hadde rent rett gjennom bilen. Så skulle jeg tømme vann og kjøleveske på radiatoren, det var tyktflytende sjokomelk. Men det var ikke vann i olja. Dette ble et langt eventyr, men det jeg lurte på var; er toppakningen toast eller? For da må jeg levere den inn igjen, å det blir jo ikke akkurat billig..? Noen som har peiling på hva det koster å skifte toppakning?
  8. Ja.. jo, er igrunn sånn det funker nå, fyller vel vann hver 3. dag nå, men det var en eller annen løk som sa det kom til å bli dyrt til vinteren pga kjøleveske.. Altså, må jeg fylle på kjøleveske når jeg fyller vann eller? Visst det lekker vann, lekker det kjøleveske også? Littegranne grønn når det gjelder biler som du kanskje forstår.
  9. Tittelen sier vel det meste. Jeg har altså fått en sprekke i radiatoren, trodde først det var slangen som førte vann inn, men så etterhvert at der en sprekke i metallet der slangen er festet på. Jeg vet at jeg må kjøpe meg ny radiator, men har verken tid eller råd til det, for jeg drar på meg kongens klær i morgen. Så det jeg lurer på er om det går an å ha en eller annen midlertidig løsning? At jeg kan bruke noe på å tette sprekken? Den er ca 1 cm lang og kanskje 0,50 mm bred..
  10. Høres ut som om det er noe med choken, akkurat sånn det var med 740'en med manualchok, når jeg ikke drog den ut.
  11. Er faktisk ganske fornøyd med den også, ser du den i virkeligheten merker du at det er langt fra noe bestemorbil. Bilen vil jeg ikke senke lenger, tar nedi med en gang.. virker ikke lav, men tar faktisk jævlig fort med f.eks 3 stk i bilen. Skal i militæret til høsten, så tenkte på noen billigere forandringer enn nye felger. Skrift i frontruta syns jeg er harry, så dropper det også.
  12. Da kan jeg vel svare med at jeg kikker på 2-3 stk Skyline hver bidige dag.. Kjører Pizzabil i Haugesund, Japan Import har en del syke biler.. Eieren råner vel rundt i en S2000 tar jeg ikke helt feil.
  13. Jaja.. fått sommerdekk på plass.. Lurer fælt på hva jeg skal gjøre nå.. Må gjøre den litt hissigere, føler den er for "Pus" nå.. :(
  14. Har alltid planer.. tenkte litt på effektanlegg. Men får se, lider hjertesorg om dagen, selv om bilen er konge å kjøre og i perfekt stand så savner jeg Volvo 740 TIC så syyykt.. men jaja, må vel betale ned lånet på Opelen før jeg begynner å kjøpe meg ny bil.. :P Kanskje det tar noen måneder før jeg glemmer Volvo og forelsker meg i Opel istedenfor. Hehe. Ps! Har beholdt lysgrillen, tror jeg må ta den på til vinteren igjen, forferdelig dårlig fjernlys på bilen nå..
  15. Jeg har foretatt noen små endringer på bilen, bla satt inn en 2000 grill, nytt luftfilter og sotet baklyktene. Har 16" på sommerdekka, så gleder meg til å få på de. Ellers har jeg blitt rådet til å vente med sotinga, ettersom det ikke er noen vinteraktivitet pga det kalde været og fordi jeg må ta ut hele ruta. Men jaja, takk for råd osv ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår