Gå til innhold

Pokerfjes

Bruker
  • Innholdsteller

    290
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Pokerfjes

  • Bursdag 10/14/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    biler,lyd,damer,spill(FORZA!)
  • Modell (eks S4)
    Caddy
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    1,6 bensin
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    skjønnhet og.... sportsratt
  • Fylke
    Aust Agder

Contact Methods

  • Bosted
    Tvedestrand \ Grimstad

Pokerfjes's Achievements

  1. Skrudde starteren fra hverandre, den så ut som ny. Går rundt når jeg kobler strøm rett på i bilen, ikke noe galt med styrestrømmen. Men med innslaget så går den ikke rundt/klarer ikke drive svinghjulet rundt. Kan det være den messingforinga som er slitt så skjeivt at starteren ikke vil gå rundt? Siden den bare er 2 år gammel, er det ett bedre og mer solid alternativ?
  2. Jeg har også problemer med starteren for tida. Den går ikke rundt i bilen, men ute av bilen funker den fint. Innslaget slår inn også når den står i, så det er ikke styrestrømmen. Det samme skjedde for ett par år siden og da var det visst en messingforing startmotorakselen går inn i som var slitt så den og starteren ble bytta. Det har tydeligvis skjedd igjen. Noen som har vært borti dette problemet? Vurderer å skru frahverandre starteren, og kanskje legge en ny styrestrøm samt pusse koblinger og poler( i motsatt rekkefølge :) ). Men tar gjerne imot ideer
  3. Takk for svar. Det var den jeg sleit med å løsne. Men med nok varme og makt fikk jeg det fra hverandre, og bytta mutter og ledd :-)
  4. Hallo godtfolk. Har ikke bytta styreledd\endeledd sjøl før, men virker som en grei prosess. Satte i gang i går og fikk løsna kula, men selve leddet sitter som juling. Har varma det, brukt rustløser og slått det. Nå er den sekskanta delen av styrestaget runda(brukte først fastnøkkel, så den trofaste sveisetanga som aldri har svikta før), og leddet har ikke rikka seg en millimeter. Så vurderer å bytte hele staget, men hvordan i all verden kommer man til ved indre leddet? Ser ut som man må av med traversen omtrent. Hvis noen har en bedre løsning er jeg meget takknemlig for å høre.
  5. Lurer å veldig på det, men har ikke fått noe svar. Mener å ha lest om det samme problemet for ett par år siden på vacn, men nå har jeg søkt meg blå og finner ingenting. Men tror den gang at jeg leste noe om tetningene rundt dysene som ble morkne som gjorde at det kom fuktighet inn der.
  6. Hei. Har eid en flott audi 100 c4 2,3 i 1,5år nå. Den har ganske ofte vært kranglete i regnvær, men det har toppa seg nå. Problemet: Når det regner eller nettop har regnet kan man ofte kinne lenge uten å få start på den. Kan holde å vente en halvtime etter regnet så starter den. Ellers så fjusker den lite, kun etter regnvær. Når det er tørt starter den alltid. Jeg har byttet fordelerlokk og plugger. Men nå har ikke bilen startet siden søndag(har regnet stort sett vær dag). Men idag var det opphold så jeg så på saken. Det er gnist og det kommer bensin i bensinfordelern. Hva kan det være? Symptonene kunne vært falsk luft, men er det grunn nok til at det kun skjer i regnvær? Stor takk til all hjelp!
  7. Vet jeg drar opp en veldig gammel tråd nå, men lurer på om dette kitet inkluderer bakfanger, ser det står hækskørt, men er det det samme som bakfanger. Må vel ha front og bakfanger til m3 ettersom de er breiere? Og en ting til, bytte fra 4 til 6 sylindra motor i e30, kreves det noe sveising på motorfester? Eller er det bare å bytte girkasse og mellomaksel? Takk for svar.
  8. Kjempekul bil, bra med potensiale i de bilene, fint det er noen som ser det. Men du Polo Classc, får man kvassere kamaksler til disse motorene? ser f.eks velox selger kammer til alle 8v motorene, men gjelder\passer det disse minste og?
  9. aiai, 2400!! hehe, får nok slå fra meg den drømmen ja. Inntil du vil selge :). Anyways, gleder meg som en unge til å se en av norges kuleste polo i action!
  10. Heter de felgene BBS e68 eller er det noe annet du mener? Fikk veldig lyst på akkurat sånne etter litt photoshopping, men finner de ingen plass. De er vel ganske sjeldene kan jeg tenke, men så sjeldene?
  11. ja, det er en egen sikring til spiller kursen. Sikringspanelet er vel under det dekselet unedr rattet. Det skal stå der hvor de forskjellige kursene går. hvis ikke står det i instruksjonsboka.
  12. bump :) har vurdert en slik bil sjæl dvs. vet at de ruster i kanaler spesiellt, men utenom det?
  13. Ok, bare legger det ut her så andre med lignende spørsmål kan se. Vil først si, jeg er absolutt ingen mekaniker. Har liten erfaring,men må jo prøve en gang. Det var jo en fyr som kunne gå på vann, så dette burde gå :) Bensintilførsel 1. Kan jeg bruke orginaltanken fra caddy? etter hva jeg har skjønt så har den innebygd mek. pumpe. Er det bare å koble på bensinpumpa fra Gti'n? Og bensinrøra? For ikke å nevne den tingen som mottar bensinen i retur(vet ikke navnet på den.)? Motorbytte 2. Planen er å sette en palle under motoren, løsne motoren og løfte opp fronten på bilen med talje. Vil det gå så greit som jeg håper? Ledningsnett 3. Hvilket av de må jeg bytte? Jeg har begynnt å pille ut alt og markere det. Ser forskjeller allerede, men f.eks. det innvendige er vel likt? Bremsekraftforsterkeren 4. Denne er bare å løsne, og bytte? Bruker de samme pumpe? Er sikkert masse jeg har glemt i farta, men det er seint...og jeg vil sove!! Men takk for svar!
  14. Ok, spørs om ikke det var inspirasjonen jeg trengte :spin . Var det du som bygde om? har ett par spørsmål om ombygginga hvis det er greit.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår