Revolt
Bruker-
Innholdsteller
29 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Revolt
- Bursdag 06/25/1978
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Musikk, bil, ta en øl
-
Modell (eks S4)
626
-
Biltype (eks Audi)
Mazda
-
Årsmodell (eks 1995)
1998
-
Yrke eller sivil status
Posten Norge AS
-
Motor (eks 1.6)
1.8i
Contact Methods
-
Bosted
Lillestrøm
Revolt's Achievements
Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hva valgte du? 1,0 literen med 125 hk fra Ford er genial. Meget sprek takket være den flotte turbomotoren. Disse motorene finnes i 2012-modeller og nyere. Billige, gode biler med fantastiske kjøreegenskaper.
-
Jeg håper ikke dette problemet vil ri bilen min som en mare, lyden er hvertfall borte nå. Erfaringen min med bil og reperasjoner er at et problem alltid og konsekvent vender tilbake.
-
Tror multi-point injection forekommer på 1.8i også, det har jeg hvertfall hørt.
-
Der var det i orden igjen. Et deksel til katalysatoren ble fjernet, så nå er ulyden\bråkingen borte.
-
Hei alle Mazda-venner. Jeg har en Mazda 626 som lager en ulyd ved 1500 omdreininger. Ulyden kommer bare når turtallet ligger eksakt på 1500. Jeg lurer på hva dette kan være. Er litt engstelig for at det kan være noe alvorlig galt fatt. Er det flere som har hatt slike problemer eller som vet hva det kan komme av? Tenkte å ha den inn på en liten sjekk til mandag. Ulyden er litt metallisk, eller svak skraping. Jeg tenkte umiddelbart på dynamoen, men det har seg slik at lyden kommer både under kald og varmgang. Den kommer bare av og til, er der ikke hele tiden. Bilen er 1997\1998-modell.
-
Hei Bue Hender det av og til at du må ha to forsøk for å få start på bilen, eller starter den alltid med en gang? Ikke helt uvanlig at startmotoren tar et par tre fire "omdreininger" før den starter, det gjør også min Mazda når den har stått en stund! Men det er klart, startmotoren skal ikke gå i grøt hver eneste gang man starter bilen, det tror jeg vil slite veldig på mekanismen.
-
Hehe..samme felger som jeg har det, på bilen min. Men så har ikke jeg akkurat noen racerbil heller da....:D
-
Ganske sprøtt. Motor koster penger i dette landet. Er det noe hold i at V6 motoren til Mazda 626 er en Ford motor?
-
Hadde jeg kanskje gått for denne: http://www.blocket.se/view/6619111.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0 Ser ut til å være litt av en bil til en rimelig penge.
-
Hei alle Mazda-venner. Jeg vet at Mazda 6 er en kjempebil, men hva skjer om 10 år når 626'ene begynner å dra skikkelig på årene, vil vi da kjøre rundt i Mazda 6? Dessuten, flaggskipet 626 v6; kom den siste modellen i 97? Noen som vet hvorfor det ikke er laget nyere modeller av disse lekkerbiskene, eller er det? Drømmen er engang å ha råd til å eie en 626 2.5 V6. Noen som vet om de nye Mazda 6'ene er like spreke som V6'ern? Husker jeg så på en 626 2.5 V6 da jeg skulle kjøpe bil, den hadde gått ca 140.000 og var så strøken som det er mulig å få den vil jeg tro. Det som hindret meg fra å slå til var at den var automat og ikke manuell, som jeg ønsket meg mest, samt at forsikringspremien var adskilllig høyere enn på bilen jeg til sist endte opp med..
-
Det er vel en slik en du har? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6423773&sid=1a3eqqiIE019183&pos=7&tot=20 Synd jeg nettopp har kjøpt meg bil eller så hadde jeg tatt en tur og sett på din. 60 lapper synes jeg ikke er så galt for en strøken og velholdt MX3.
-
Nei, og problemet er at han ikke husker det selv heller. Men det var visst ikke rare greiene, en liten del fra nederland var det han fikk forklart. Han hadde bilen et par år til, så gikk han for et innbytte hos volvo-forhandler og kjøpte seg en megane. Det er ti år siden det greiene skjedde med 460'n hans, men jeg husker det ganske godt. Jeg mener det var snakk om en sånn vakuumklokke-sak, et eller annet som skulle hjelpe på innsuget sånn at bilen ikke lengre stoppet. Jeg har aldri hørt om noe vakuumklokke før, men det var noe slikt det ble snakket om. Dette er lenge siden, og i og med at jeg ikke har greie på bil, så er det lite jeg kan bidra med egentlig. Bosch LH-Jetronic er forresten den samme betegnelsen kompisen min hadde som innsprøytning.. Det ble byttet noen deler i garanti-tiden hans, bla. en del som het Bosch LH-Jetronic eller noe i den duren. Om det var startmotoren eller en del av innsuget vet jeg ikke.
-
Hvis man merker at en 460 går ujevnt på varmgang er det fare på ferde, Tror ikke de fleste 460'ene som er solgt i Norge har MPI, men jeg ser oftere og oftere at disse bilene ikke vil starte. Og problemet med MPI-insprøytningen på disse bilene er at den på en eller annen måte virker inn på tenningen, slik at det er et eller annet som oppstår som gjør at den ikke vil starte. Bytte batteri hjelper ikke, men det går an å dytte den i gang. For å midlertid ordne tomgangen da må man dra bilen noe jævlig ut på turtallet. Dette for å rense opp i systemet. Noe slikt fikk jeg forklart av kameraten min som har eid en 460 som bød han på problemer. Bestefaren min hadde en 94-modell blå volvo 460. Han brukte den ofte på langkjøring til Nord-Norge. Plutselig kunne bilen stoppe helt opp. Han fikk ikke starte. Bilen ble fraktet gang på gang til verksted. Der startet den selvfølgelig med en gang. En ansatt ved verkstedet fikk t.o.m låne bilen en hel helg for å se om problemet oppstod igjen, noe det selvfølgelig ikke gjorde. Men en dag skjedde det at de fant ut hva som var galt. De bestilte en del fra Nederland, og da virket bilen optimalt igjen. Jeg har hørt mange liknende historier om tenningsproblemer med 460, og jeg mistenker at det dreier seg om innsprøytningen på disse bilene. Da jeg leste på vgnett-diskusjon om mpi og disse bilene følte jeg liksom at brikkene falt litt mere på plass.
-
Før du kjøper bilen; få med i kontrakten at bilen du kjøper ikke har MPI-innsprøytning. Ellers venter et ragnarok med verkstedbesøk på verkstedbesøk. Volvo 460 er en kjempebil som er utrolig god å kjøre. Lykke til. :)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.