Gå til innhold

angstkid

Bruker
  • Innholdsteller

    138
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om angstkid

  • Bursdag 10/22/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Elverum!

angstkid's Achievements

  1. Takk for svar, skal prøve å få sjekka det. Har prøvd å bytte temp føleren, men når jeg tenker meg om er det ikke bare når motoren er kald. Om den har stått ei stund og jeg setter i motorvarmer noen timer, hjelper det fortsatt ikke. Eneste er om jeg har kjørt et stykke, da funker det fint å starte igjen med engang:)
  2. Hallaisen. Jeg har en 90modell 240 som vi i mars i år satt i en turbomotor(B230FK 97') De første månedene gikk den helt fint å starte men etterhvert ble den veldig seig.. Om bilen står f.eks over natta og jeg skal ut å starte den, er det så vidt den går på tomgang. Jeg må saaakte men sikkert gi mer og mere gass, og om jeg gir for mye så virker det som om den kveles. Da er det umulig å få start den dagen, med mindre jeg taues i gang. Det fungerer faktisk ganske bra, men kjedelig å bli taua igang hver dag:/ Har tatt feilkoder, og det viser ingenting. Også bytta LMM osv. Om jeg først blir taua igang, og kjører et kvarter f.eks så stopper, er det ingen problem og starte igjen. Det er altså kun når motoren er kald. Er det noen smarte volvofolk her inne som kan gi meg noen tips? Mvh Thomas.
  3. Yes, er med på den! Skal gå til innkjøp av ny når lønninga tikker inn, så satser jeg på at det er det! Tusen takk:)
  4. Allright, men det var jo ikke sånn med engang vi skrudde trykket, problemet oppsto først ca 1.5 uke etterpå?
  5. Tomgangen min er igrunn ganske høy den, så tviler på det hjelper, men takk allikevell!
  6. Den orginale popoffen sitter der ja. FÅr feilkode 2-3-2, aner ikke hva dette er tho', får sjekke haynes eller noe.. Tsja, litt stikkflammer av og til! takk for svar alle så langt:)
  7. Allright, får handle inn chip i nærmeste framtid.. kan jo også nevne at bilen får alt for mye bensin, men det kan kanskje ha noe med motorstyringa å gjøre det og?
  8. nei, den er ikke chippa.. så det kan ha noe å gjøre med at den er så vanskelig å starte når den har stått ei stund?
  9. Hei, - når bilen min har stått en kanskje 6-7 timer ++ uten å bli kjørt og når jeg skal starte den, så starter den, men med engang jeg gir gass "kveles" den. Og må starte på nytt og tråkke veeeldig forsiktig på gassen så turtallet stiger sagte men sikkert. Men etter å ha kjørt litt og starter innen 6-7 timer, er alt i skjønneste orden. Hva kan være feil? - en annen ting er når jeg har kjørt litt, og bilen står på tomgang i kanskje 15 min, stiger motortemperaturen voldsomt. Da må jeg ut å kjøre den ned igjen. Hvorfor?? Motoren er jo helt orginal bortsett fra skrudd trykk. 1BAR. Så det bør jo ikke bli sååå varmt? - og, kan lambdasonden "brenne" pga den står for nærme turboen? den står ca 10 - 12 cm bak turboen sånn som den står nå. Takker for svar:)
  10. yapps.. blir litt lavbudsjett her ja! ikke akkuratt de store effekt-målene..
  11. tsja,mye mulig. men skal dreie de uansett nå, tenkte på 2mm. så får se hva mer som skjer med motoren:)
  12. skal kjøpe meg 531topp etterhvert, men det vil ta litt tid.. dårlig med penger i militæret! men tenkte det var greit å dreie ned stemplene når alt først var oppe så..
  13. vil det da ikke bli tenningsbank om jeg lader så mye uten nedreiing?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår