opel freak
Bruker-
Innholdsteller
1,148 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Contact Methods
-
Bosted
Huttiheita
opel freak's Achievements
Oberstløyntnant (8/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Aha, nei da har vi nok snakka forbi hverandre. Beklager :P De deler samme pinne ja så det har vi konstantert. Det jeg skulle hatt da er enten ei korrekt tenningsrekkefølge eller vinklene mellom skinkene/tappene fra en ende til annen :)
-
Så det du sier er at du greier å se hvordan plasseringen på pinnene i forhold til hverandre er ved 0.23? Jeg trenger ikke optiker i det hele tatt. Mener bare det at det er umulig å se på hvordan plasseringen er for når man ser den rett forfra ser man ikke alle skinkene pga at stemper og råder kommer i veien og når man ser den rett fra sida kan pinnene ha to mulige plasseringer og kun en er rett.
-
Jeg får virkelig ikke ut noe fornuftig av disse youtube videoene jeg ikke får det tydelig nok hvordan pinnene er plassert. Finner heller ikke noe bilde jeg kan bruke på youtube så må vel finne meg et sted på nettet med inngående peiling på Veyron
-
Googling gav meg veldig lite, men etter å ha finstudert youtube videoer ser jeg at veivpinnene ikke er splittet. Dette gjelder mest sannsynelig bare denne motoren med 16 sylindre. Tenningsrekkefølgen fant jeg, men er usikker på om den er rett siden jeg bare fant en plass det stod. Utenom dette så veit jeg ikke hvor mange grader det er mellom veivpinnene om man ser veiva forfra. Det er noe fancy greier på gang som jeg ikke finner ut av :-P
-
Jeg mener da W motoren som står i Bugatti Veyron altså en W16 (16 sylindre med te-skje). Kunne tenkt meg å vite: Tenningsrekkefølge Hva som telles som den første sylinderen og hvordan man teller de videre bakover Hvordan de regner ut vinkelen mellom, eller om man i det hele tatt trenger splittede rådepinner på veiva når der er så mange sylindre. Er noe avansert geometri svineri inni her tror jeg.... Om det er noen som veit om et utmerket utenlandsk forum for avanserte motorgreier må de gjerne sende meg en PM med info slik at jeg muligens kan få svar på spørsmålene om jeg ikke får det her :D
-
*solgt*
-
Vil desverre ikke bytte mot noe :)
-
Selger ei Audison Lrx 1.400 monoblokk med defekte høyttalerterminaler. Nye terminaler følger med så skal være en grei sak å lodde de på for en som er middels kyndig. Forsterkerern er rundt 6 år tenker jeg og har kun vært brukt i en bil før den ble demontert. Utrolig sterk monoblokk som vil ha mye strøm og leverer virkelig når man drar på! Håpet på 1200 inkl frakt for denne, men er virkelig åpen for bud. Ligger bare i veien uansett :) Bare for å presisere, det er altså ikke noe feil med utgangene eller elektronikken på forsterkeren. Det er kun høyttalerterminalene som er ødelagt. Skruene er enten knekt eller så er de slitt runde.
-
Selger 2 stk ubrukte Eartquake SWS-8. Ligger i original plastikk i den originale pappeska. Kjøpt i Norge hos Engen Audio for 2,5 år siden ca, men finner ikke kvitteringa i øyeblikket. Her koster de 1696kr stykket: http://www.engenaudio.com/Produkter/Earthquake/Earthquake.htm Veit ikke helt hva jeg kan ta for disse her, men syntes 2200inkl frakt er passelig. Er også åpen for bud. Ta kontakt for mer info :)
-
Selger to fine elektriske speil som opprinnelig stod på en Kadett GSI. Fungerte når de ble demontert. Er ingen store skrammer eller defekter på det utvendige skallet og selve speilene er fri for riper og skrammer. Kan med fordel lakkeres før montering siden de er ganske matte. Aner ikke helt i hvilket prisleie slikt ligger i for tiden, men 500kr for begge pluss frakt? Er også åpen for bud :)
-
Mini morris? eller annen veteran som førstegangsbil?
emne svarte i opel freak sin Storken i Veteranbil
Mercedes 123 er kultbiler. Kjøp en med 2 dører, kommende klassiker og de ser kule ut med litt senk og skikkelig 80 talls felger :) -
http://www.tv2underholdning.no/broom/denne-bilen-skal-bygges-i-norge-2796216.html Enda en montasjefabrikk men denne er like rundt hjørnet. Skal bli morro å se prisen på dissen bilene, var en kommentar nederst på artikkelen der som jeg synes var på sin plass. Det norske markedet er vel egentlig ganske uinterresant viss man skal lage nisjebiler fordi det er jo utrolig få personer som tar seg råd til slikt. Er dog ikke godt å si hvis noen kan skaffe seg en av de eneste norsk produserte sportsbilene :) Er det ikke slik at ved eksport så skal man ikke ta MVA av produktet slik som når vi importerer fra andre land?
-
Er kjøpers ansvar å besiktige bilen før en handel, det er vel mersom hans plikt. Viss ikke har han lite å stille opp med viss han kunne ha merket feilene ved en prøvekjøring elller en besiktigelse. Du hadde også plikt til å opplyse om alle kjente feil på bilen og det du ellers måtte vite om, på akkurat det feltet er det mange som slurver desverre. Nå sa ikke jeg at det gjaldt deg :)
-
For min del så tenkte jeg på mer spesielle biler, ikke kommersielle "forbruks" biler for der er det allerede så stor konkurranse at man måtte sende produksjonen ut av landet uansett. Jeg tenker vel på nisjebiler ala TVR f.eks. Rørramme biler med kompositt karosseri av noe slag som man ikke trenger avansert produksjonsutstyr for å lage. Biler med lite avanserte elektriske systemer som gjør kostnaden alt for høy og med motorisering tatt fra andre bilprodusenter. Selvfølgelig finnes det der på markedet ifra før, det er vel "bare" det å lage en attraktiv innpakning som gjør at folk legger et par hundre tusen ekstra i potten for å få en slik bil. Folk holdt da på før i tiden også i garasjer med en liten ide som de lagde små serier av. Det var jo ikke spesielt mye teknologi i disse bilene på den tiden så derfor var det kansje lettere å starte? Sett på en annen måte så hadde de jo datidens teknologi å forholde seg til akkurat som vi har nå.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.