Gå til innhold

StianG

Bruker
  • Innholdsteller

    191
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om StianG

  • Bursdag 10/15/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    alt som går fort å lager lyd
  • Modell (eks S4)
    Gjermestad
  • Biltype (eks Audi)
    Stian
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    Type LAT
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    oljelekasje og tett eksos

Contact Methods

  • MSN
    bondemaster@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.team-gjermestad.tk
  • Bosted
    Hellvik

StianG's Achievements

  1. Holder på å koble inn en ritmo abarth motor i en annen bil, men får ikke tenning. Ser at fra hjernen går det to ledninger med like kontakter. Den ene går til en sensor på det nederste reimhjulet, den andre vet jeg ikke hvor jeg skal koble. Noen som vet? kan den ha noe å gjøre med den sensoren jeg fikk med som jeg trodde var i reserve?
  2. hvor mye hest er 740 tic karroseriet godkjent for? hvis jeg bytter bremser og evt. div. annet? min er en 86" stasjonsvogn hvis det har noe å si!
  3. hvor mye moment skal toppen strammes til med, og hvordan skal reimhjulene til registereima stå? er snakk om en 940 turbo motor(tror den heter et, 180gamp totalt)
  4. blir vel å bruke 740in nå når jeg får lappe, før det var det å spørre far fint i avansisen
  5. noen som vet hvor mye moment toppboltene skal dras til med? og hvordan kam/veivhjul skal stilles inn?
  6. får se...trur jeg bare ser om jeg får tak i en topp(som ikke nødvendigvis er en 531 topp) og ser hvor lenge det holder, tenker på å bygge noe mere holdbart/sprekere senere. Må ha bilen klar til tirsdag(oppkjøring) og helst til helga men takk for tipsa
  7. lurer på om det er en ET motor jeg har, vertfall 180hk orginal i den. Var en 531 topp som stod på, og jeg skal vertfall ikke ha noe dauere!
  8. skrudde av toppen, og det var verre enn jeg hadde fryktet, ikke nokk med at toppakningen hadde gått to plasser der den tetter imellom sylindrene, men toppen har også gått en av disse plassene....
  9. har stått å spraya med startgass rundt dyser og innsugspakninga men ingenting skjer...hva kan det da være?
  10. stapp potta med stålull, det demper bra og smelter ikke når du får litt temperatur!
  11. Nei..har ikke kjørt lenger enn 1-2km på 2sylindre har sjekka at det er gnist, tenningsrekkefølgen er riktig. og alle dysene sprayer fint. får prøve med startgass!
  12. innsugspakningen var blåst ja, har skifta nå(orginal volvo) men bilen oppfører seg likt...hva annet kan det være?
  13. Har problermer med 940turbo motoren min der den bare sviver på sylinder 3 og 4. Har sjekka gnist og satt tenninga riktig, sjekka at dysene fungere og sjekka kompen med en jalla komptester uten gjenger med med ei gummihette du tredde nedi tennplugghullet(men fikk ikke kommet til skikkkeli så jeg stod bare og holt den intil når vi vridde om tenninga så vet ikke annet enn det er kompresjon. Noen som har peiling på hva som kan være galt? kan det være att toppakninga ikke tetter mellom sylindre pga når vi hadde oppe tennplug 1 og 3 for å kompteste så stod stikkflammene ut av tennplugghullene, så noen må jo ha antent bensinen?
  14. er skikkelig festet, men hadde en kamerat oppe på besøk for å se på bilen og han mente at forsterkeren ikke burde ligge slik den lå, ligger opp ned festet i luka der reserehjulet ligger, burde jeg finne en ny plass til den? har ikke merket noe spesielt til at det skjer ved spesielle turtall/frekvenser... har sjekke litt av kabler får sjekke ordnlig en dag
  15. Etter en kamerat prøvde seg på en sladdd i volvoen min, begynte annlegge bak som er koblet til forsterkeren(2stk 6*9 og en sub) å lage noen merkelige lyder, høres akkuratt ut som ei ku som ligger der bak og rauter, og lyden kommer og går som den vil. Har prøvd å koble til høytalerne fremme der de er direkte koblet til spilleren og der spiller de som vanlig så regner med at høytalerne funker som de skal. Så da lurer jeg på om forsterkeren er ødelagt eller det er noe annet fiksbart?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår