Gå til innhold

ugland

Bruker
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ugland

  • Bursdag 02/15/1985

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Omega B
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    2.2T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Turbo, intercooler, datasprut, senk, 3"eksos ++

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.opelgutta.com
  • Bosted
    Molde / Kongsberg

ugland's Achievements

  1. Bilen er vraket. Tråd kan slettes.
  2. Selger en Honda Accord delebil/jordebil. Bilen starter og går, men er et lite hull i radiatoren. Det er en EX modell med el. takluke, vinduer og speiler. Alt virker. Selges med nesten full tank. Pris: 2000,- Bilen befinner seg i Hvittingfoss / Buskerud / Norge. Telefon: 922 33 296
  3. Nå er vel Escort RS Turbo FWD og dermed direkte uegnet til drifting. 4WD er heller ikke noe å satse på uansett. En BMW 3-serie er helt ok, men du må ha sperre ja. Det er ikke noe problem å bare sveise. Du bør nok minst kjøpe en med 2,5l motor hvis du skal ha mulighet til å sladde noe særlig. Personlig kan jeg anbefale Opel Omega som en meget god bil å drifte med. De er billige i innkjøp, men trenger gjerne litt trim for å gå bra nok. Her er link til noen svenske som drifter med Omega A (billigprosjekt). Dette behøver slett ikke koste mer enn 45 tusen. http://www.jeansgaraget.se/bilarna/omegan/ Her er et par filmer med samme bilen som er verdt en titt. http://www.jeansgaraget.se/files/sds3.wmv http://www.jeansgaraget.se/files/sds4%2007.wmv
  4. Ikke for å være vrang, men dette er en Opel Rekord.
  5. Forza 2 er jo en mye bedre simulator enn GT4. Hvis noen mener det motsatte så har de tydeligvis ikke kjørt bil annet enn på skjermen. GT3 var etter min mening mye bedre enn GT4. Men ikke bedre enn Forza 2.
  6. Min bil smalt også jævlig sånn som du beskriver når jeg hadde dårlig bensin på den. Så ikke etter noen stikkflammer, men tviler ikke på at det kom. Fikk nesten starta den hele tiden. Motoren tente, men bare smalt og gikk noen få sekunder før den stoppa igjen. Tror det var for mye vann i tanken. Blei bra med ny bensin. Det er et hakk/merke i ytterkant av kamdrevet og et i plastikken øverst i reimkåpa. Samt et merke i ytterkant på reimhjulet på veiva, og en spiss tapp nede på blokka. Så hvis du vrir på veiva slik at merket der nede stemmer, så skal også merket oppe på kamdrevet stemme. Hvis ikke, så er det feil. Noen bilder her, men kanskje ikke så lett å se.
  7. Jeg stemmer likevel for å sjekke med ny bensin. Særlig hvis det begynner å bli litt lite bensin på tanken. Dette er enkelt og billig å teste. Og selv om pumpa klarer å dytte bensin ut så er det ikke sikkert den klarer og holde høyt nok trykk når den får motstand. Lettere og sjekke dette enn å bruke masse penger på å bytte ut deler som ikke er ødelagt. Hvis regreima har hoppet over, så skal du jo lett se det på merkene i kamdrev og reimhjulet på veiva.
  8. Har du sjekket om det er kondens i tanken. Da er den ikke god å starte. Test med ei løs bensinpumpe. Bare koble til batteriet, feste på slange og suge rett fra en bensinkanne med ny bensin og rett inn på fuelrailen. Du kan også sjekke om det er bra nok bensintrykk, jeg har opplevd at flere av de originale bensinpumpene har streiket. Særlig de som ligger inne i tanken.
  9. Har samme problem med bilen min. Må knipse på releet for at bilen skal stoppe. Prøv det. Biltema her og. Har DTA jeg også, men tror nok ikke det er årsaken.
  10. Gromt med krokbil da.. Nesten like vanskelig å hekte på containeren som i virkeligheten. Fra inboard cam. Men bare nesten også. Kom fram gode minner fra utallige timer i forsvarets krokbiler.
  11. Vil helst ikke bytte. Men hvis volvoen er bra, og du vil bytte likt så skal jeg klart vurdere det. Har du noe info og bilder av bilen?
  12. Hel og grei senator selges. Motor 3.0i, 5-tr manuelt gir. EU-godkjent februar 07. Noe rust rundt dempertårn. Ellers endel lakkrust. Ikke noe fin i lakken, men bilen fungerer bra. Så godt som strøken inni. Motor og gir er meget bra. Bilen går som ei klokke. Ganske bra vinterdekk på orginale alufelger. Greie sommerhjul på fine 15" alufelger. Årsavgift og omreg kommer i tillegg til prisen. Skilter ligger på BT. Pris 12000,- http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1383687
  13. Den røde var 2.2i turbo, 5-tr getrag, kortstyring, diffbrems. Den gule har C20LET, 5-tr getrag, kortstyring, bur, diffbrems. A ascona'n er 2.0E, 5-tr getrag, diffbrems. Den hvite er foreløpig bare prosjekt, komplett 400 kit, bur, kortstyring, volvo bakaksel med 4-link.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår