Gå til innhold

puntohgt

Bruker
  • Innholdsteller

    49
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om puntohgt

  • Bursdag 02/10/1976

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Punto
  • Biltype (eks Audi)
    Fiat
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Motor (eks 1.6)
    1,8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    carzone styling, custom turbo oppsett, custom 2,5 toms eksos, pipercross powerfilter, 40 mm senking, 7X17 hvite OZ racing "originale" Fiat Punto super 1600 felger, 215/40-17 dunlop sp-sportmax gummi

Contact Methods

  • Bosted
    SØGNE

puntohgt's Achievements

  1. fremdeles flere igjen av disse settene???
  2. hvis det er snakk om en 110 hk her så er det et kjent problem at turboene ryker på disse, grunnen er at det er variable eksos "skovler" på disse og de pleier å kokse/gro igjen etterhvert. det ser ut som en vanlig turbo, men det er faktisk ikke wastegate på denne turboen, selv om den tilsynelatende har staget og vakumklokken til wastegate'n. det første jeg ville byttet var 2 stk trykkfølere/ventiler. den ene sitter nede ved dynamoem på en liten brakett (følg vakum slangene fra turboen), den andre sitter under innsugsrøret i bakkant av motor helt inntil torpedoveggen( UNDER innsugsrøret) ventilene er helt like og har samme delenummer. det neste er en trykkføler som sitter i selve innsugsrøret, husker ikke helt hvor men mellom intercooleren og innsugsmanifold en plass. Hvis ikke noe av dette hjelper så er nok desverre turboen defekt. hvis det er snakk om en 90 hester så ligger nok feilen i ventilene, da denne har en vanlig turbo med wastegate. håper dette hjelper, og hvis noen kan rette på meg hvis jeg tar feil, så blir jeg takknemlig for det.
  3. det er ikke salgstriks, det er nødvendig å bytte komplett på disse motorene. jeg kjøpte en slik bil med samme symptom/problem som din. hoppet over 2 tenner på den ene kammen. byttet bare reima jeg og monterte sammen igjen, det gikk 2 dager så skjedde det samme igjen. byttet komplett sett med strammere og alt, så funket det fint. OBS OBS!!! den gangen jeg gjorde dette så kostet delene nesten 6000 kroner... og det var med mine rabatter som annsatt på mazda verksted.
  4. stålstrips er også fint, ser kanskje litt mer ryddig ut enn ståltråd også. Jeg brukte drivakselbelg-klemmer/strips på min bil. blei meget pent.
  5. pris på: *RULLENDE KAROSSERI - gti 16v, fult bur fra front til bak tårn m/kryss, polyforinger rundtom,stabstag,servo, 305mm brembo bremseskiver med tilhørende 4stemplers kalipter . breddede framskjermer med luftinntak, et luftinntak forran bakhjul.. dashbord,rattstamme,varmeapp, ledningsnett, 90 dører med audi 80 handtak. alt nytt av kuler, ledd og lager i forstilling/bakstilling med nye kalipere bak. senkesett(ikke justerbart) front og baklykter kan følge med klare med kryss forran/hvite bak..17"felger med bra dekk.. (4*100) lakert matt svart inne.. ferdig mattet utvendig.. ingen bulker.. ferdig 3"eksos hele veien.. gjerne på pm.
  6. er ikke rover v8 ganske lette?? de har vel alu-blokk. kanskje ikke lettest å få trimdeler til men...?
  7. jeg har ikke fått no mail av deg?? gi meg eposten din så skal jeg sende.
  8. det kommer ann på om belgen er defekt på den ene siden. hvis belgen er defekt på bare den ene siden, så er det unødvendig å bytte på andre siden. hvis ingen av belgene er defekte så er det lurt å bytte på begge sider. indre drivledd ryker sjeldent/aldri.
  9. det er egentlig akkurat det samme, bare belgen er i gummi og ikke i "hardplast" sånn som orginale belger. mener å huske at SPIDAN har gode belger, men vet ikke hvem som selger disse i ditt distrikt.
  10. 100% sikkert at det er drivknuten. kikk under bilen å se om belgene er like hele. sjekk om du kan se svart fett på fjærbein eller calippere. dekkslitasjen er mest sannsynligvis feil spissing, siden camber ikke er justerbar på disse bilene.
  11. jeg mener de originale du får hos vw/audi forhandlere.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår