Selger en KE70 delvis rigget for budsjett-løp/banekjøring.
Lett, artig bil som sitter rimelig klistra på asfalten
8000,-
AutoDb-annonse: http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?AdItemId=1395530&_cmd=similar
Karosseri:
4-dørs sedan
Chassiet er så og si rustfritt, mens karosseriet har bulker og overflaterust her og der.
Orginal farge var mørk brun metallic, men den er nå i svart og grå.
Innvendig:
Nedstrippet, omtrent kun det nødvendigste igjen: Framstoler, dashbord og dørsider
Førerstolen er en MOMO bøttestol på ombygget orginalt stolunderstell
Understell:
Sellholm asfaltrallyfjørbein foran med Bilstein dempere, ca 7kg fjører, standard AE86 bremser.
T3 RCA, Cusco toppfester
Swift 6kg fjører bak med gamle Bilstein dempere
T3 justerbart Panhard-stag med uniballs
Prothane Foringer i hele understellet bortsett fra stab.stag.
Orginale bremser bak
Motor og drivverk:
Oginalmotor er en 1,3 liters motor på 65hk som er byttet ut til fordel for en 1,6l 1982 2T motor uten eksos, tenning og forgasser. Denne er planlagt turbokonvertert, og kan lett runde 200 - 250hk hvis du legger litt penger i den.
Delvis ferdig adapter til Stromberg 175CD forgasser + forgasser følger med. Denne tåler endel overladning med litt modifisering
Delvis ferdig turbo-manifoil følger med. Enkel design.
T40 girkasse, KE70 mellomaksling.
KE70 bakaksling med sveiset diff.
Bilen er IKKE EU-godkjent, og har anmerkning hos Statens Vegvesen som forhindrer registrering. Dette betyr at den må vises i orginal stand hos Statens Vegvesen for å evt få skilt på den igjen.
Kan dog kjøres på prøveskilt.
Kan være interessert i bytte i MC (lett eller tung)
Kontaktinfo på AutoDb