Gå til innhold

velo

Bruker
  • Innholdsteller

    1,934
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om velo

  • Bursdag 04/18/1988

Contact Methods

  • Bosted
    ...

velo's Achievements

Generalmajor

Generalmajor (11/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Selger en KE70 delvis rigget for budsjett-løp/banekjøring. Lett, artig bil som sitter rimelig klistra på asfalten 8000,- AutoDb-annonse: http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?AdItemId=1395530&_cmd=similar Karosseri: 4-dørs sedan Chassiet er så og si rustfritt, mens karosseriet har bulker og overflaterust her og der. Orginal farge var mørk brun metallic, men den er nå i svart og grå. Innvendig: Nedstrippet, omtrent kun det nødvendigste igjen: Framstoler, dashbord og dørsider Førerstolen er en MOMO bøttestol på ombygget orginalt stolunderstell Understell: Sellholm asfaltrallyfjørbein foran med Bilstein dempere, ca 7kg fjører, standard AE86 bremser. T3 RCA, Cusco toppfester Swift 6kg fjører bak med gamle Bilstein dempere T3 justerbart Panhard-stag med uniballs Prothane Foringer i hele understellet bortsett fra stab.stag. Orginale bremser bak Motor og drivverk: Oginalmotor er en 1,3 liters motor på 65hk som er byttet ut til fordel for en 1,6l 1982 2T motor uten eksos, tenning og forgasser. Denne er planlagt turbokonvertert, og kan lett runde 200 - 250hk hvis du legger litt penger i den. Delvis ferdig adapter til Stromberg 175CD forgasser + forgasser følger med. Denne tåler endel overladning med litt modifisering Delvis ferdig turbo-manifoil følger med. Enkel design. T40 girkasse, KE70 mellomaksling. KE70 bakaksling med sveiset diff. Bilen er IKKE EU-godkjent, og har anmerkning hos Statens Vegvesen som forhindrer registrering. Dette betyr at den må vises i orginal stand hos Statens Vegvesen for å evt få skilt på den igjen. Kan dog kjøres på prøveskilt. Kan være interessert i bytte i MC (lett eller tung) Kontaktinfo på AutoDb
  2. Neat!! Skjønner ikke at du ikke får mer kreds her på forumet
  3. Pent! Likte stemninga som ble holdt gjennom hele filmen. Eneste negative er at jeg synes du pinte litt for mange minutter ut av materialet ditt. I mine øyne så hadde den nok kunne vært litt kortere :)
  4. Liker! Knall stemningsrapport! I mine øyne mangler ingenting, bortsett fra at det burde vært ti stykk av deg for å få dekt hele treffet og laga en times-lang film istedet :P
  5. Fet film! Masse gode varierte vinkler, stødig filming og god kvalitet. Slikt liker vi :) Et tips er å få med litt mer av publikum/folkelivet. På den måten får man litt mer inntrykk av at du dekker hele arrangementet istedet for bare bilkjøring, hvis du skjønner. Samt at du får litt mere å fylle på med (lengre film) Litt enig ang musikken. Fet låt, men den trenger ikke vare hele filmen. Får litt "promo"/"teaser" vibber av akkurat det. MEN, hadde alle bilfilmene folk legger ut vært av samme standard hadde jeg nok brukt adskillige flere timer foran datan, hehe
  6. Er det fra Powerdrift eller har plutselig "østlendingene" sett verdien i Frøyabanen også? :P
  7. Du veit at du antagelig kan skru løs og vri kompressorhuset slik at utgangen vender mot ladeluftkjølern? Da slipper du så mange bend og får mindre trykktap. I tillegg så vil antakelig et bedre grenrør gi mindre mottrykk i eksosen noe som gjør at du kan lade mindre og få like mye effekt/lade like mye og få mer power
  8. Er ute etter garasjeplass/parkeringsplass innendørs igjen! Noen som har noen hotte tips? Hvor som helst i trondheim og omegn, så lenge det er tørt og låsbart.
  9. Unnskyld meg, men det er det verste tullet jeg har hørt. Transmisjonstap = friksjonsenergi og det varierer etter hvor mye kraft som går gjennom drivverket og farta.
  10. Den Ferrarien er det vel en som bor på Nedre Singsaker/Bakklandet som har. Fet kåk, og en BMW 645CSI som bruksbil
  11. Du sparer ikke på superlativene Roy! Både Norges mest unike OG vestlandets raskeste Corolla? Hehe.. Må få lov å tease deg litt når du påberoper deg sånt. Hva regnes forresten som vestlandet? Hvilken motor har du og hva er gjort med den? Trur du er litt håpefull med tanke på effekt hvis motoren er en orginal 16v(?) Uansett, her er mine Corollaer, med link til trådene på tscn: http://www.tscnforum.no/viewtopic.php?f=22&t=4398 http://www.tscnforum.no/viewtopic.php?f=22&t=5030
  12. Rå lyd fra den RX-7'en! Du har ikke noe mere film og info på den?
  13. Får du ikke montert kjølern lengre opp da? Forresten DRFT-R: 112hk ved 0,5bar ladetrykk gir ca 180hk ved 1,4bar ideelt sett. I realiteten sikkert mindre. EDIT: Ved kun økning i ladetrykk og tilsvarende bensinmengde
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår