Gå til innhold

G60 Racing

Bruker
  • Innholdsteller

    661
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om G60 Racing

  • Bursdag 10/09/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Motor
  • Modell (eks S4)
    Corrado G60
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Yrke eller sivil status
    Motor mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2,0 16vt
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Skal lakkes, bytte alt i understell, motor med masse power+++

Contact Methods

  • Bosted
    Lillestrøm

G60 Racing's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hehe, artig prosjekt! Nå jobber jeg med deutz og MTU men kan ikke si i farta at har jobbet på en slik motor før. Kjenner igjen flere komponenter men motorene jeg vanlig vis jobber på er fra "små" 6 litere til store skips motorer (1,2meter i borring og 2,5meter slaglengde) :)
  2. Jeg må si meg enig med reodor her. Jeg jobber som motor mekaniker og prosedyren vi bruker hvis man skal vere flink er og starte motoren og la den gå i 15min for og få litt temp og få skylt ut div møkk etter overhaling. Så bytte olje og filter, starte motoren igjen, la den stå på tumgang i 15-30 min og få drifts temp mens man sjekker at alt er tett og div. og etter dette kjører vi motoren i benk på full gass og med max last i 1,5 time også la den kjøle seg ned igjen... Dette høres brutalt ut men denne metoden og å kjøre pent under innkjøring gir faktisk utslag i benken (vi har prøvd begge deler). Dette lar seg jo ikke gjøre på vei men full gass i tyngre gir har ingen innvirkning hvis jobben er gjort ordentlig og alt er 100%. Det som også er spess vigtig er og senke hastigheten ved motorbrems. Dette ble kansje rotete men slik gjør vi det på de mindre motorene våre som har motor volum opp til 18liter. (skips agregater)
  3. Hey. jeg ville i allefall byttet veivlagrene da dette er noe du klarer uten og ta motoren ut av bilen og uten og ta veiven ut av motoren, grei jobb og bytte de egentlig! Ville anbefale og bytte stempelringer også men da må du også hone, jobben i seg selv er ikke dyr men timene går fort litt avhengi av hva mer du har planer om og gjøre... Lykke til!
  4. Hmm... ikke dumt tips! har bestilt el. vannpumpe fra vr6 da disse har en elektrisk i tillegg til std. reimdrevet men den styreenheten hadde vert kjekk og ha! Kjøpt på kollevold den også? Hvordan går det med motoren din da? ferdig og fått benket? blir vel temmelig like bygg hvis jeg ikke husker feil på hva du bygger! :D blir artig og se hva vi får ut av disse motorene! :D
  5. I data sprutet jeg skal bruke kan jeg legge inn flere komponenter som skal styres av ecu. Vet at man kan legge inn radiator vifter og bensin pumpe og mener også at denne kan holde liv i pumpen etter man har stoppet motoren. Hvis dette skulle vise seg og ikke stemme kam man jo altids kople om turbo timerer slik at denne kun holder liv i radiator vifte og vann pumpen...
  6. Funnet løsning på dilemaet mitt så tenkte kunnde dele det med andre som har turbo motorer med vannkjølt turbo. S3,s4 og 2,7 bi turbo motorene (sikkert flere) har std. reimdrevet vannpumpe og en liten elektrisk vann pumpe som kun går i 15min etter at man har stoppet motoren. Så løsningen min blir og kjøpe en slik el. pumpe til en S3 og bruke denne i tillegg til std. reimdrevet vann pumpe. Noe og tenke på for og kjøle ned turboen etter og ha vert litt tung på høyrefoten! :D
  7. ja gleder meg bra til motoren og bilen blir ferdig men kan vel fort bli en stund til... venter på smidd veivaksel og bbm innsug og div. er på vei over, så blir spennende! sett litt på tråden din og virker som du har litt uflaks til tider! :S skal gjøre alt med motor, lakk, understell og bremser før bilen min er på veien igjen men gleder meg allerede!
  8. Hmm... ikke dumt... skal sende mail til et par på wv audi forumet som jeg leste at hadde el vann pumpe på slik motor også... Takker for tips!
  9. Kan bruke vannpumpe fra S3 også eller kjøpe fra en motor sport forhandler så og få tak i vannpumpe er ikke noe problem. tubotimer har jeg og den sitter i bilen men sånn den er koplet nå holder den motoren i gang men termo bryter var et bra tips. Husker jeg ikke feil kan jeg legge inn vann pumpen på sprutet jeg skal bruke og la den styre hvor lenge vann pumpen skal gå så skal nok ordne det på et vis. Det jeg da sitter igjen med er om jeg kan lage en adapter flens der vannpumpen skal sitte eller om noen har sett et kit en plass med komponentene til og bygge om. Brukt skremmende mye penger på denne motoren nå (50 lapper+) så lite keen på at den skal rase pga. dårlig flow av kjølevann eller høy temp.
  10. Har et spørsmål til mitt 16vt bygg... Noen som har montert eller kommet over et kit for og bygge om til el. vannpumpe på 9a? Lyst til og lage et system liknende audi S3 hvor vannpumpen går i 15 min etter at man har stoppet motoren. Vert veldig praktisk da Gt3071 turboen min er vann kjølt. Mulig jeg bare kan lage en tykk alu. plate eller noe med slange til el. vannpumpen men lurer på om noen har tenkt samme tanke før? Takker for alle svar.
  11. G60 Racing

    noen med 9A

    Den 9A motoren jeg har skal jeg bruke selv men har masse pg deler til deg hvis du bestemmer deg for det! :D
  12. kjøpte ross innsug og ble vel ca 5000 med frakt...
  13. vet ikke om kommer til og lage noen tråd, er jo bare deler som ligger på rommet enda og har demontert 9A motoren jeg skal bygge på så er liksom ikke mye og skrive... bestilte meg costom innsug i dag også og skal til krb da delene er ankommet så han skal bygge opp en turbo til mitt oppsett...
  14. Tror nok blir bra, skal ta turen til krb da innsuget og grenrøret er kommet så han kan se på det og finne frem til riktig turbo til meg! Gt-K 450 kostet 14.700+mva hos krb så er jo litt penger! :D
  15. Da var valget tatt...:D http://turboneticsinc.com/turbo_gtk.htm
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår